У розпорядженні видання "Комерсант-Україна" опинився проект постанови Кабінету міністрів з переліком об'єктів будівництва і ремонту автодоріг країни в 2013 році. Документ визначає, куди і на що будуть витрачені 7,28 млрд грн, які в березні "Укравтодор" отримав від продажу своїх облігацій "Укрексімбанку", "Ощадбанку", "Укргазбанку" і "Дельта Банку". Заступник голови "Укравтодору" Володимир Галушко повідомив учора, що проект був прийнятий на засіданні уряду 20 березня.
У розпорядженні видання "Комерсант-Україна" опинився проект постанови Кабінету міністрів з переліком об'єктів будівництва і ремонту автодоріг країни в 2013 році. Документ визначає, куди і на що будуть витрачені 7,28 млрд грн, які в березні "Укравтодор" отримав від продажу своїх облігацій "Укрексімбанку", "Ощадбанку", "Укргазбанку" і "Дельта Банку". Заступник голови "Укравтодору" Володимир Галушко повідомив учора, що проект був прийнятий на засіданні уряду 20 березня.
Основна частина коштів - 6,98 млрд грн - піде на будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонти автодоріг загального користування державного і місцевого значення. Ще 300 млн грн планується витратити на п'ять автодоріг міжнародного значення: Київ-Ковель-Яготин, Київ-Чоп, Київ-Харків-Довжанський, Київ-Чернігів-Нові Яриловичі і Київ-Одеса. Понад третини всієї суми залучених грошей (2,25 млрд грн) отримають дві області - Донецька і Дніпропетровська. Для порівняння: Херсонській та Хмельницькій областях дістанеться 249,17 млн грн і 168,88 млн грн відповідно, Волинській - 104,3 млн грн.
Читайте також: Вілкул доручив провести відновлювальний ремонт доріг до 1 травня 2013 р
Явну диспропорцію в розподілі коштів між регіонами Володимир Галушко пояснив тим, що "об'єкти для будівництва, реконструкції та ремонту відбиралися за ступенем соціальної та економічної важливості". "Наприклад, у Дніпропетровській та Донецькій областях буде добудована дорога, яка зв'яже Львів з Луганськом, що дозволить виконати доручення Президента Віктора Януковича доїжджати за 11-13 годин з одного кінця країни в інший", - зазначив Галушко. За його словами, в 2011 і 2012 році, навпаки, велика частина коштів спрямовувалася в західні регіони: "У нас автодороги загального користування з'єднуються між областями та містами, тому відбувається дисбаланс виділення коштів на той чи інший регіон".
таблиця: "Комерсант-Україна"
Незважаючи на жалюгідний стан українських автомобільних доріг, в уряді не мають наміру збільшувати суму витрат на їх ремонт. Нагадаємо, в 2012 році "Укравтодор" витратив на дорожні роботи 6,95 млрд грн. У поточному році "Укравтодор" планував залучити на ці цілі 14 млрд грн шляхом випуску облігацій, але зміг залучити лише половину.
Читайте також: На ремонт українських автодоріг необхідно 500 млрд грн, - Азаров
Наголошується, що ці кошти - практично єдині, які в цьому році отримає "Укравтодор" на ремонт та будівництво доріг. З держбюджету на потреби "Укравтодору" планується виділити 13,65 млрд грн, але з них тільки на виплату відсотків по взятих раніше кредитах "Укравтодору" зі спецфонду держбюджету буде спрямовано 8,4 млрд грн.
Аналогічна ситуація була і в минулому році: з 9,4 млрд грн на виплату відсотків було направлено 5,7 млрд грн. А згідно з програмою розвитку автодоріг до 2018 року, щорічно "Укравтодору" потрібно 50 млрд грн фінансування. Втім, в "Укравтодорі" розраховують ще й на кредитні кошти.
Нагадаємо, за даними прем'єр-міністра України Миколи Азарова, на ремонт українських доріг потрібно 500 млрд грн протягом 10 років. Раніше Азаров заявляв, що побудувати 1 км дороги в Україні коштує 45 млн грн.
За даними "Укравтодору", з 2008 по 2012 р. на дороги загального користування в Україні направлено 58,4 млрд грн. В середньому це 11,7 млрд грн в рік. В Україні, за даними "Укравтодору" на 1 км. дороги витрачається в 10-20 разів менше, ніж у європейських країнах, і в 2,4 рази менше, ніж в Росії. Виходячи з цих даних, уряду потрібно збільшити фінансування на ремонт автодоріг в Україні в 5 разів, щоб наблизиться до цифри, озвученої Азаровим.
Читайте також: Будівництво 1 км дороги в Україні коштує близько 45 млн грн
В Україні за нормативами щорічно необхідно ремонтувати капітальним або середнім ремонтом 35 тис. км доріг. За останні п'ять років відремонтовано близько 5 тис. км доріг.
Питання якості доріг стає актуальним в Україні кожного разу, коли сходить сніг і пересуватися по магістралях стає неможливо через величезної кількості ям та вибоїн. В уряді проблему визнають, але як заявив нещодавно прем'єр-міністр Микола Азаров, навіть якщо перестати спрямовувати кошти на зарплати і пенсії, і направити їх на ремонт доріг, то в поточному році, проблему вирішити все одно не вдасться. Він зазначив, що навіть якщо знайдуться 30-40 млрд грн для вирішення цієї проблеми "наші шляховики не здатні миттєво ці гроші освоїти".
Нагадаємо, ремонтом майже 170 тис. км українських доріг займається "Укравтодор". Уряд виділив понад 2 млрд грн на ремонт дорожнього покриття до Євро-2012, проте відремонтовані були тільки дороги першої категорії, що зв'язують міста-господарі Євро.
В кінці січня 2013 генеральний прокурор Віктор Пшонка заявив, що через відсутність контролю керівників територіальних підрозділів "Укравтодору" за використанням державних коштів, в Україні завищення обсягів і вартості дорожніх робіт склало майже 177 млн грн. Крім того, останнім часом почастішали повідомлення про розкрадання коштів, виділених на ремонт автомобільних доріг.