В 2015 році касові збори в Україні встановили рекорд. У гривні виручка зросла приблизно на третину, а кількість проданих квитків збільшилася на 8,8%. Як не дивно, але каталізатором стала криза:через падіння гривні кіно виявилося однією з найбільш доступних розваг, до того ж воно дозволяє "втекти від реальності".
В 2015 році касові збори в Україні встановили рекорд. У гривні виручка зросла приблизно на третину, а кількість проданих квитків збільшилася на 8,8%. Як не дивно, але каталізатором стала криза:через падіння гривні кіно виявилося однією з найбільш доступних розваг, до того ж воно дозволяє "втекти від реальності".
За період з 1 січня по 27 грудня 2015 року касові збори фільмів в українських кінотеатрах становили не менше 1,2 млрд гривень або 54,58 млн доларів. До такого висновку прийшли аналітики медіаконсалтінговой компанії "Медіа Ресурси Менеджмент" ("МРМ"), яка щорічно складає звіти про стан ринку кінопрокату.
У минулому році "МРМ" зібрала дані про 216 з 292 релізів. Крім того, до звіту включено 4 з 19 тематичних добірок короткометражних і повнометражних картин, які дистриб'ютори за рік випустили в прокат.
У порівнянні з 2014 роком, бокс-офіс (касові збори, - ред.) в гривні виріс на 31%. Це сталося через те, що ціна квитків у гривні теж зросла - з 47 гривень до 57 гривень в середньому за квиток.
Збільшилася також кількість проданих квитків - з 19,47 млн до 21,19 млн. "Дані свідчать про той факт, що більше українців стало ходити в кіно. Або ж кіномани стали частіше відвідувати кінотеатри", - пояснює менеджер "МРМ" Олександр Захлюпаний.
У доларовому еквіваленті ринок просів на 32% з 80,4 млн доларів до 54,5 млн доларів. Це обумовлено лише девальвацією національної валюти.
Правда, за оцінками деяких прокатників, опитаних РБК -Україна, втрати були меншими - на рівні 20 млн доларів. Похибка могла з'явитися через те, що у звіті наведено дані не по всіх релізах.
За даними "МРМ", найбільше грошей у минулому році зібрав фільм "Посіпаки" (Minions) - 1,99 млн доларів або близько 45 млн гривень.
Його прокатник - компанія B&H Film Distribution - в цілому за рік вивела на екрани 40 фільмів, які зібрали 30,37 млн доларів або 686 млн гривень. 8 з 10 найбільш касових фільмів в Україні на ринок поставила саме вона.
Це - "Форсаж 7" (1,96 млн доларів або 46 млн гривень), "Монстри на канікулах 2"(1,93 млн доларів або 44,8 млн гривень), "Месники: Ера Альтрона"(1,808 млн доларів або 39,7 млн гривень), "Зоряні війни: Пробудження сили"(1,801 млн доларів або 43,2 млн гривень), "Світ Юрського періоду" (1,77 млн доларів або 39 млн гривень), "Сьомий син" (1,53 млн доларів або 24,5 млн гривень), "П'ятдесят відтінків сірого" (1,49 млн доларів або 39,6 млн гривень)
Другий за величиною прокатник - компанія Ukrainian Film Distribution (UFD) - за рік також випустила на екрани 40 фільмів. Їх загальна каса склала 12,44 млн доларів або 260 млн гривень. В десятку найкасовіших релізів минулого року потрапило 2 з них: "8 нових побачень" (1,63 млн доларів або 26,3 млн гривень) і "Марсіанин" (1,47 млн доларів або 34 млн гривень).
"8 нових побачень" - продукт російського продюсерського центру "Горад". У виробництві брала участь українська студія "Квартал-95".
Всього ж у 2015 році на фільми виробництва Росії і спільно з Росією було продано близько 1,5 млн квитків. Для порівняння, у 2014 році, як і в 2013 році, їх кількість становила близько 2,6 млн. Це означає, що інтерес українських глядачів до таких фільмів трохи впав.
Третім за величиною прокатником стала компанія "Кіноманія" - офіційний дистрибутор Warner Bros в Україні.
У минулому році вона випустила 13 фільмів на 4,61 млн доларів (понад 105 млн гривень). Найкасовішим для неї став реліз "Божевільний Макс: Дорога гніву", який зібрав близько 807 тис. доларів або 17, 7 млн гривень. Успішними були релізи "В серці моря", "Агенти А. Н.До.Л.", "Інтерн".
Як розповідає PR-менеджер "Кіноманії" Анна Бойко, зібрані суми не стали для компанії несподіванкою. "Кіно досить доступний вид розваг. А, якщо врахувати, що в 2015 році економіка України була в глибокій рецесії, то кіно - це ще й своєрідна втеча від реальності", - пояснює вона.
За її словами, в країнах, що переживають економічні труднощі, відвідуваність кінотеатрів часто дуже висока.
Цю тенденцію підтверджують і продавці квитків на видовищні заходи. "На концертному ринку схожа тенденція - кількість проданих квитків зросла, а ось виручка в доларовому еквіваленті зменшилася. Причина - різкі стрибки курсу валюти", - розповідає засновник квиткового агентства Karabas Максим Плахтій.
За його словами, українці стали частіше відвідувати концерти, фестивалі, театри. Частково це зумовлено падінням напруги, пов'язаної з військово - політичною ситуацією в країні, а частково з тим, що більш дорогі розваги, такі як подорожі за кордон, стали менш доступні. А відпочивати і отримувати позитивні емоції все одно треба - життя не зупиняється.