Останні дні 50-го міжнародного авіасалону у французькому Ле Бурже не змогли примирити завзятих конкурентів - американську Boeing і фрацузскую Airbus, які завершили цю битву без явної переваги в ту чи іншу сторону.
Останні дні 50-го міжнародного авіасалону у французькому Ле Бурже не змогли примирити завзятих конкурентів - американську Boeing і фрацузскую Airbus, які завершили цю битву без явної переваги в ту чи іншу сторону.
Так, американський Boeing за підсумками ювілейного авіасалону "назбирав" у Ле Бурже замовлення на 442 літаки на загальну суму 66 млрд дол, а європейський Airbus завершив виставку в Ле Бурже із замовленнями на 466 машин на загальну суму 68,7 млрд дол.
Авіасалон у Ле Бурже, що стартував 17 червня 2013 р., ознаменувався новинками на ринку авіаіндустрії. Так, американський літакобудівний гігант Boeing офіційно анонсував новітню версію в сімействі літаків 787 Dreamliner - подовжену модель 787-10. При цьому компанія вже отримала замовлення на 102 нових літака від п'яти клієнтів у Європі, Азії та Північній Америці. Першими замовниками моделі Dreamliner 787-10 стали дві американські авіалізингова компанії - Air Lease Corporation (30 літаків) і GE Capital Aviation Services (10 літаків), європейська International Airlines Group, що володіє британським перевізником British Airways (12), сінгапурська Singapore Airlines (30) і американська United Airlines (20).
Французький Airbus встиг провести за час виставки два тестових польоти нового пасажирського авіалайнера А350 - головного конкурента Dreamliner. У конструкції A350 широко використовуються більш легкі композитні матеріали, а не важкий алюміній. Така конструкція літака поряд з іншими технічними удосконаленнями повинна скоротити витрату палива і, відповідно, забезпечити його економію на дистанції, що, на думку Airbus, дає французькому концерну додаткові конкурентні переваги в боротьбі з Boeing. У світлі зростаючих цін на авіапаливо саме "економічні" авіановінкі користуються великим попитом з боку авіакомпаній.
Airbus і Boeing прогнозують, що в найближчі 20 років ринку знадобиться більше 6 тис. широкофюзеляжних далекомагістральних літаків. Розвиток авіагалузі знаменується появою нових напрямків в обхід перевантажених авіавузлів. В цілому експерти оцінюють ринок в кілька сотень мільярдів доларів, основна боротьба за які розгориться між моделями Airbus A380, А350 і Boeing 747 Dreamliner.
Крім того, на авіасалоні в Ле Бурже активізувалися low-cost перевізники, які активно розміщували великі замовлення на літаки. Так, 19 червня Boeing і ірландсько-британський low-cost авіаперевізник Ryanair Holdings Plc. уклали контракт на постачання 175 літаків. Йдеться про пасажирські лайнерах Boeing 737-800 Next-Generation. Сума операції складає 15,6 млрд дол Зазначимо, що Ryanair поки залишається однією з небагатьох авіакомпаній, весь парк яких складається тільки з літаків Boeing.
На відкритті авіасалону в Ле Бурже побував і Прем'єр-міністр України Микола Азаров. Він заявив, що у ДП "Антонов" є хороші перспективи для міжнародної співпраці. Нагадаємо, що на відкритті салону були вироблені демонстраційні польоти українських літаків Ан-158 і Ан-70. За словами президента - генерального конструктора державного підприємства "Антонов" Дмитра Ківи, "Антонов" з Ле Бурже повернеться не з порожніми руками, але про можливі контракти говорити не став. Розповів тільки, що Україна і Росія мають намір найближчим часом завершити спільні державні випробування літака Ан-70.
Міжнародний паризький авіасалон в Ле Бурже - найбільша і популярна аерокосмічна виставка світу, проходить раз на два роки в однойменному аеропорту, розташованому в 12 км на північний схід від Парижа. Аваіашоу в Ле Бурже проходить цього року з 17 по 23 червня 2013р., На виставку заявлено рекордну кількість учасників - більше 2 тис., що представляють 45 країн світу.