Після невдалих спроб отримати ліцензію на інтерактивне ТБ, компанія "Київстар" вирішила запустити послугу в партнерстві з супутниковим провайдером Viasat. Так оператор зможе зайти в нішу, яку давно освоюють його конкуренти.
Після невдалих спроб отримати ліцензію на інтерактивне ТБ, компанія "Київстар" вирішила запустити послугу в партнерстві з супутниковим провайдером Viasat. Так оператор зможе зайти в нішу, яку давно освоюють його конкуренти.
Телекомунікаційна компанія "Київстар" почала надавати послугу інтерактивного цифрового телебачення "Домашнє ТБ". Вона доступна абонентам проводового інтернету "Київстару" у 100 населених пунктах України, де є оптоволоконна інтернет-мережа оператора (FTTB). На даний момент це 800 тис. абонентів, а покриття дозволяє розширити аудиторію на 4,5 млн домогосподарств.
Партнером сервісу стала компанія "Віжн ТБ", яка надає послуги цифрового супутникового телебачення під брендом " Viasat.
В залежності від обраного пакету, абонентам пропонується від 70 до 130 телеканалів, а їх вартість становить від 29 до 169 гривень. Це кіно, новинні, спортивні, пізнавальні та дитячі канали від українських і світових виробників. В бібліотеці сервісу міститься близько 1000 найменувань контенту, а до кінця року їх стане вдвічі більше.
Переглядати ТБ і відео можна відразу на чотирьох екранах: смартфон, планшет, комп'ютер, телевізор. Як пояснив директор з маркетингу "Київстару" Святослав Горбань, компанія проаналізувала портрет користувача "Домашнього інтернету" і з'ясувала, що це сім'я з трьох-чотирьох осіб, між якими часто виникає конкуренція за телевізор".
"Саме тому ми запропонували чотири екрани - це дозволить кожному члену сім'ї дивитися цікавий для нього контент", - додав він.
Керівництво "Київстару" очікує, що найближчим часом послугу замовить кілька десятків тисяч абонентів, а в протягом пари років аудиторія збільшиться до сотні тисяч. До запуску "Домашнього ТБ" по всій Україні "Київстар" протестував його в Кривому Розі та Житомирі. Зараз там кілька сотень абонентів.
За словами Святослава Горбаня, телебачення - це саме той елемент, якого не вистачало "Київстару", щоб стати мультисервісним оператором.
"Тепер у нас в портфелі є мобільний інтернет і телефонія, провідний інтернет і телефонія, цифрове телебачення", - зазначив він.
Ще з 2009 року "Київстар" намагався отримати від держави ліцензію на інтерактивне цифрове телебачення (IPTV). Але Нацрада з питань телебачення і радіомовлення ніяк не міг вирішити, як повинна розраховуватися вартість такої ліцензії. "Київстар" подавав заявки багато разів, але Нацрада завжди знаходив привід для відмови.
"Причому, видали ліцензії вже всім, навіть дрібним і нікому не відомим операторам, тільки не нам", - нарікає Горбань.
Схожа ситуація була і в "Укртелекому", який зараз є головним конкурентом "Київстару" на інтернет-ринку (обслуговує 1,6 млн абонентів). Він теж кілька разів безуспішно намагався отримати ліцензію і навіть починав тестувати IPTV. Більше року тому оператор знайшов вихід з положення і домовився про спільне надання послуги з онлайн-кінотеатром Oll.tv, який отримав таку ліцензію. У Oll.tv і "Укртелекому" загальні власники, це група СКМ Ріната Ахметова. Абонентам доступні також додаткові сервіси, такі як перегляд програм у запису, пауза, перегляд прямого ефіру з самого початку, вибір мови озвучення і субтитрів.
Поки оператори чекали IPTV-ліцензії, на ТВ-ринку з'явилися нові способи організації інтернет-телебачення. Наприклад, OTT (Over the Top Television). На відміну від IPTV, ОТТ в якості каналу для передачі відео використовує не закриту мережу одного провайдера, а інтернет в цілому. Популярними ОТТ-платформами в Україні є Megogo і Divan.tv, до яких провайдери надають доступ.
Хоча канали Viasat, транслюються у закритій мережі "Київстару", компанії позиціонують свій сервіс як ОТТ. На відміну від IPTV, для ОТТ поки що не потрібна ліцензія.
Зараз Нацрада переглядає умови ліцензування. Нещодавно відомство затвердило новий порядок ліцензування мовників, в основі якого лежить "технологічна нейтральність": єдина ліцензія, незалежно від використовуваних технологій.
Це означає, що компанія, яка отримала ліцензію на супутникове або кабельне ТБ зможе надавати послуги інтернет-телебачення. У Viasat як раз немає ліцензії на інтернет-ТБ, але є ліцензія супутникового мовника. Найближчим часом новий порядок буде оприлюднений для громадського обговорення.
Зростання ТБ і відео в інтернеті - це глобальна тенденція. Але через високий рівень піратства ця тенденція мало відбивається на доходах українського ринку платного ТБ. Як розповіла директор Viasat в Україні Оксана Ферчук, в Україні зараз найнижчий рівень проникнення платного ТБ по всій Східній Європі. Менше 10% домогосподарств платять за телебачення, в той час як в Європі цей показник давно перевищив 50%.
Втім, Ферчук вважає це перевагою. "На мій погляд, це добре, бо означає великий потенціал зростання ринку", - зазначила вона. На її думку, зростання ринку посилиться після відключення аналогового телебачення.
За даними "Укртелекому", за останні два роки сегмент інтернет-ТБ виріс більш ніж в два рази. Сьогодні аудиторія ТВ-сервісів на базі IPTV і OTT - це 8-10% всіх глядачів платного ТБ в країні. У прес-службі "Укртелекому" повідомили, що з моменту запуску сервісу кількість абонентів постійно зростає і сьогодні вже наближається до позначки 60 тис.
"Цікаво, що тільки за третій квартал цього року кількість користувачів збільшилася на 25 % - більш ніж на 10 тисяч", - йдеться в повідомленні компанії.
Сегмент інтернет-ТБ зростає, навіть незважаючи на загальне падіння ринку платного ТБ. Це, на думку представників "Укртелекому", говорить про те, що інноваційні сервіси та цікавий контент є хорошим драйвером для просування послуг платного ТБ.