В. о. директора "Укрзалізничпостач" Євген Хорощак: "Компанія знаходиться в стані припинення своєї діяльності перед акціонуванням "Укрзалізниці""

В. о. директора "Укрзалізничпостач" Євген Хорощак: "Компанія знаходиться в стані припинення своєї діяльності перед акціонуванням "Укрзалізниці""
На думку Євгена Хорощака, в ході корпоратизації "Укрзалізниці" "Укрзалізничпостач" трансформується в департамент закупівлі та логістики
Річний обсяг закупівель на 2015 рік по лінії "Укрзалізничпостач" становить майже 10 млрд грн, 80% з яких вже майже освоєні. Про це в інтерв'ю РБК-Україна повідомив в. о. директора "Укрзалізничпостач" Євген Хорощак.

Річний обсяг закупівель на 2015 рік по лінії "Укрзалізничпостач" становить майже 10 млрд грн, 80% з яких вже майже освоєні. Про це в інтерв'ю РБК-Україна повідомив в. о. директора "Укрзалізничпостач" Євген Хорощак.

Він також розповів про суми та обсяги продажу металобрухту, і закупівлю палива. Крім того, Євген Хорощак вважає, що в ході корпоратизації "Укрзалізниці" "Укрзалізничпостач" має трансформуватися в департамент закупівлі та логістики".

"На мій погляд, створення такої вертикалі або департаменту зробить закупівельні процеси більш ефективними", - сказав, зокрема, в інтерв'ю РБК-Україна в.о. директора "Укрзалізничпостач".

РБК-Україна: На яку суму і що саме "Укрзалізничпостач" планує купити на тендерах в цьому році?

Євген Хорощак: Ми займається централізованими закупівлями для "Укрзалізниці" палива, масел, обладнання, запасних частин і матеріалів для верхньої частини шляхів, ремонту локомотивів і вагонів. Крім того, однією з функцій компанії є продаж накопиченого "Укрзалізницею" металобрухту.

Річний обсяг закупівель становить 9,9 млрд грн. Більша частина піде на закупівлю палива - 7,5 млрд грн. Також близько 0,5 млрд грн піде на придбання запасних частин, 1,7 млрд грн - матеріалів для верхньої будови шляхів і т. д.

Під час недавнього тендеру по закупівлі палива, в якому перемогла компанія "Окко-Бізнес Контракт", нам вдалося знизити ціни на паливо з 22 тис. грн при попередньому тендері до 19 тис. грн. При закупівлі 100 тис. тонн палива нам вдасться заощадити близько 300 млн грн в порівнянні з попередньою ціною.

Також, наприклад, нам у цьому році вдалося знизити закупівельні ціни на колеса на 24%, по бандажам (частини для коліс, - РБК-Україна) - на 27%. У результаті економія склала близько 5 млн дол.

Крім того, нам вдалося в цьому році суттєво підняти ціни на металобрухт, який ми продаємо. За рекомендованою "Держзовнішінформом" ціною в 3,49 тис. грн за тонну і середньою рекомендованою, тобто стартовою ціною комісії "Укрзалізниці" 3,67 тис. грн, ми продали "Інтерпайпу" 160 тис. тонн металобрухту за 4,43 тис. грн. Додатково заробимо 119 млн грн.

РБК-Україна: В тендері по закупівлі металобрухту брали участь експортери?

Євген Хорощак: Так. Але переміг "Інтерпайп", оскільки запропонував найкращу ціну.

Ми задоволені результатами торгів, тому що, крім ціни, позиція нашої компанії полягає в тому, щоб металобрухт залишався в країні.

РБК-Україна: яка ситуація з закупівлею матеріалів для верхньої будови залізничної колії?

Євген Хорощак: Практично по всій номенклатурі верхньої будови залізничної колії підписано контракти та розпочато поставки. Мова йде про рейки, стрілочну продукцію, кріплення і інші матеріали верхньої будови колії.

Одне виключення - проміжна клема. Результати тендеру оспорюються одним з учасників в АМКУ.

РБК-Україна: Якщо в тендері перемагає постачальник продукції Керченського стрілочного заводу, то як він доставляє товар в континентальну Україну?

Євген Хорощак: Постачальник самостійно займається доставкою, ми в цьому процесі не беремо участь.

РБК-Україна: У вас не буде проблем з правоохоронними органами у випадку закупівлі продукції Керченського стрілочного заводу?

Євген Хорощак: На нашу думку, чинне законодавство не забороняє нам закуповувати продукцію цього заводу.

Залишатися тільки з одним постачальником d особі Дніпропетровського стрілочного заводу ми теж не хочемо. Нам потрібна конкуренція - і для зниження ціни, і для отримання кращих умов контракту.

Зараз докладаються всі зусилля, щоб кардинально розширити коло постачальників "Укрзалізниці". Зараз вкрай низький рівень конкуренції серед постачальників. Це сталося через фактично зруйновану ділову репутацію компанії, яка раніше допускала несвоєчасне виконання своїх фінансових зобов'язань, тендерні процедури проводилися непрозоро і т. д.

РБК-Україна: Що, 9,9 млрд грн вже витрачено? На яку суму проведені тендери?

Євген Хорощак: Коли закінчимо закупівлі палива, то приблизно на 80% бюджет буде розподілений.

РБК-Україна: Коли це станеться?

Євген Хорощак: 8 липня оголошено новий тендер на закупівлю 70 тис. тонн палива.

РБК-Україна: Коли продукція з цього нового тендеру буде поставлена "Укрзалізниці"?

Євген Хорощак: Якщо процедура і результати тендеру не будуть оскаржуватися, то новий контракт ми зможемо підписати в 20-х чисел серпня. Він перетнеться з чинним контрактом.

Якщо ціна переможця буде нижчою, ніж у переможця попереднього тендеру "Окко-Бізнес Контракт", то ми буде працювати, в першу чергу, з новим переможцем.

Якщо ж у нього буде ціна вищою, ніж у "Окко-Бізнес Контракту", то ми будемо закуповувати у "Окко-Бізнес Контракт".

РБК-Україна: Як це буде працювати? У новому тендері ви замовили більше палива, ніж реальні потреби "Укрзалізниці"?

Євген Хорощак: Ні, ми замовили рівно стільки, скільки передбачено планом закупівель.

РБК-Україна: "Укрзалізничпостач" може провести ще один тендер, щоб, по можливості, ще далі збити ціни на паливо?

Євген Хорощак:  Тендер на 70 тис. тонн - це об'єм, що залишився, який нам необхідний у цьому році. Тому ми не маємо права більше проводити тендери на закупівлю палива. Але, якщо нам збільшать план закупівель, то проведемо ще.

РБК-Україна: Тендери із закупівлі палива на 2016 рік будуть проходити в цьому році, або вже у наступному?

Євген Хорощак: Хотілося б провести в листопаді-грудні цього року.

РБК-Україна: Якісь організаційні заходи вже проводите, щоб почати закупівлі на 2016 рік?

Євген Хорощак: Так, звичайно. Зараз розробляються нові політики і процедури закупівель, за якими будуть проводитися закупівлі в наступному році. Департаменти починають формування своїх планів на наступний рік.

РБК-Україна: Ви вже кілька місяців просто в. о. директора "Укрзалізничпостачу". Чому затягується ваше повноцінне призначення на посаду директора цієї компанії? Вам якось заважає ця невизначеність?

Євген Хорощак: Ні. Компанія знаходиться в стані припинення своєї діяльності перед акціонуванням "Укрзалізниці".

Коли компанія перебуває в такому стані, то, згідно з законодавством, всім керує голова комісії з реорганізації. А я, в тому числі, голова комісії з реорганізації.

РБК-Україна: Яке ваше бачення місця "Укрзалізничпостачу" після акціонування "Укрзалізниці"?

Євген Хорощак: В єдиній управлінській вертикалі закупівлі та логістиці нового АТ. На мій погляд, створення такої вертикалі або департаменту зробить закупівельні процеси більш ефективними.

Розмовляв Дмитро Уляницький

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся