Німеччина планує скоротити обсяг держборгу до 2016 р. понад передбачених раніше заходів. Як повідомляє джерело в уряді, зараз Німеччина розглядає план бюджету, який передбачає скорочення державного боргу до 2016 р. на 27 млрд дол. до 45,6 млрд євро, замість передбачуваних 73 млрд євро.
Німеччина планує скоротити обсяг держборгу до 2016 р. понад передбачених раніше заходів. Як повідомляє джерело в уряді, зараз Німеччина розглядає план бюджету, який передбачає скорочення державного боргу до 2016 р. на 27 млрд дол. до 45,6 млрд євро, замість передбачуваних 73 млрд євро.
В 2012 р. Німеччина планує взяти в борг 34,8 млрд дол. замість заявлених раніше 26 млрд дол., нагадує Assoiated Press.
Крім того, планується введення податків на фінансові операції по прикладу Франції, де цей податок буде введено вже у серпні 2012 р.
Очікується, що план бюджету на 2012 р. буде затверджений кабінетом Ангели Меркель до 23 березня ц.р.
На початку цього року в коаліційному уряді Німеччини назріла суперечка з питання введення податку на фінансові транзакції. Представики Соціал-демократичної партії Німеччини (SPD) висловили категоричну незгоду з позицією канцлера ФРН Меркель, яка після зустрічі з Президентом Франції Ніколя Саркозі 9 січня 2012 р. натякнула, що податок на фінансові транзакції може бути введений тільки в країнах єврозони у разі відсутності відповідної домовленості на рівні Євросоюзу.
Один з експертів FDP Франк Шеффлер висловив думку, що податок на фінансові транзакції не повинен розділити Європу - проти його введення виступають Великобританія і Швеція. Категорично відкинув ідею введення податку на фінансові транзакції тільки на рівні єврозони і міністр економіки Німеччини (і голова FDP) Філіпп Реслер. За його словами, подібний податок повинен вводитися тільки на рівні ЄС, інакше він негативно позначиться на конкурентоспроможності країн, що погодилися на його введення, і погано відіб'ється на фінансовому секторі Німеччини, який буде в односторонньому порядку переобтяжений. Реслер закликав Меркель повернутися до початкової лінії і дотримуватися позиції, згідно з якою податок на фінансові транзакції має бути введений на рівні ЄС.
Нагадаємо, в 2011 р. обсяг держборгу Німеччини склав 1% ВВП, що значно менше порога в 3%, передбаченого Євросоюзом. згідно з проектом федерального бюджету країни на 2012 р., який 11 листопада 2011 р. схвалила бюджетна комісія на 2012 р., державний борг Німеччини в 2012 р. зросте на 26,1 млрд євро.
У січні п. р. невелике американське агентство Egan-Jones (EJ) знизило кредитний рейтинг Німеччини до рівня АА-. У той час як Standard & Poor's, Moody's і Fitch вважають становище економіки ФРН непорушним і зберігають за нею вищі оцінки, аналітики EJ бачать серйозну небезпеку в проведеній канцлером ФРН Ангелою Меркель фіскальній політиці.
Експерти EJ порахували, що ФРН чекають додаткові витрати у зв'язку з наданням фінансової допомоги проблемним європейським країнам. Egan-Jones не заперечує, що Німеччина залишається провідною європейською економікою, але її головна роль у справі порятунку євро може, навіть незважаючи на профіцит зовнішньоторговельного балансу і стійке положення внутрішнього бюджету, привести до серйозних проблем. Експерти прогнозують EJ зростання безробіття і посилення інфляції в ФРН. Наростання безробіття вони пов'язують з подальшими заходами економії, які приймають уряди країн зони євро. Інфляційні ж ризики криються в очікуваному зниженні вартості євро через те, що ЄЦБ включив верстат для друкування грошей.
Криза євро становить значну небезпеку для економіки Німеччини, адже її боргове навантаження в 83% від ВВП занадто велика для того, щоб вважатися цілком здоровою індустріально розвиненою державою. Основним приводом для зниження суверенного рейтингу ФРН експерти EJ називають обсяг уже взятих на себе зобов'язань і очікуваних втрат під час кризи євро, маючи на увазі насамперед такі ризики для економіки Німеччини, як її гарантії Європейському фонду фінансової стабільності і внески в Європейський механізм стабільності. У плані політичних ризиків Egan-Jones вказує на наростання напруженості у відносинах ФРН з іншими членами валютного союзу.
Шанси для підйому німецької економіки Egan-Jones бачить у можливому подальшому ослабленні єдиної європейської валюти, що послужить гарною підмогою для експорту з Німеччини. Агентство також прогнозує, що прибутковість за держоблігаціями ФРН буде продовжувати залишатися на низькому рівні. Однак і це може змінитися, якщо більш сильним державам зони євро доведеться і далі надавати проблемним країнам Європи фінансову допомогу.