ua en ru

Георгій Глінський: “Останній кошторис Подільского мостового переходу складає 9 млрд грн”

Автор: RBC.UA
Про будівництво нових розв`язок, ремонт доріг, а також перспективи будівництва нових мостів та тонелів в Києві в інтерв`ю РБК-Україна розповів генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор» Георгій Глінський.

РБК-Україна: Які до Євро-2012 мають бути проведені роботи з ремонту та реконструкції доріг?
Георгій Глінський: Все те, що зараз реалізовується київською міською владою, зокрема, «Київавтодором», є не тільки реалізацією програми, пов'язаної з підготовкою міста до Євро-2012. Підготовка до Євро-2012 - це складова частина Стратегії розвитку Києва до 2025 р., яка зараз розробляється. Незважаючи на те, було б Євро-2012 чи ні, все одно вулично-дорожня мережа повинна розвиватись та змінюватись.
Звичайно, участь у чемпіонаті потребує додаткових зусиль. По-перше, необхідно завершити реконструкцію та ремонт всіх вулиць в півторакілометровій зоні біля Олімпійського стадіону - Горького, Червоноармійська, Дімітрова, Тельмана, Щорса, Саксаганського, Шота Руставелі, Жилянська, бул. Лесі Українки. Левову частку цих робіт ми вже робимо в цьому році - повністю бул. Лесі Українки, Червоноармійську, Володимиро-Либідську, частково Горького.
Також в'їзд в місто Київ - пр. Бажана. Звичайно, коли Бориспільська траса в сучасному європейському стані, а пр. Бажана не ремонтувався 22 роки і свій нормативний термін ремонту перевищив більш ніж в два рази, то цей в'їзд у місто повинен бути іншим і він потребує реконструкції. Ми плануємо реконструювати до Дня Незалежності 2,3 км пр. Бажана - від Харківської площі до ст. м. «Харківська». Тут мова йде про заміну існуючого покриття на двошарове покриття. Верхній шар - щебенево-мастичний асфальтобетон підвищеної міцності, який буде слугувати в півтора рази довше, ніж звичайний, не буде утворюватись колійність зарахунок структури асфальтобетону, різних добавок, використання кубовидного щебеня, модифікаторів. Це сучасна суміш, яка в Європі дуже широко використовується. Ми її використовуємо також і на інших вулицях.
Ми робимо важливі розв'язки, які не входять в програму Євро-2012, але це проблемні точки, де є затори - розв`язка на Столичному шосе на перетині з пр. Науки, а також біля ст. м. «Дніпро». Плануємо зробити перші черги цих розв`язок до Дня Незалежності.
РБК-Україна: Чи встигаєте ввести в експлуатацію до Дня Незалежності всі заплановані об'єкти?
Георгій Глінський: Так. Це чотири знакових об'єкта: перша черга пр. Бажана, повністю капітально відремонтований бул. Лесі Українки, а також розв'язки на Столичному шосе на перетині з пр. Науки та біля ст. м. «Дніпро».
РБК-Україна: Скільки коштує реконструкція бул. Лесі Українки?
Георгій Глінський: Кошторис, який пройшов державну єкспертизу, складає 71 млн грн. Але по завершенню реконструкції ці роботи буде приймати комісія і будуть визначені фактичні витрати. Думаю, навіть буде економія.
РБК-Україна: Чи буде до Євро-2012 в усьому Києві наноситись нова дорожня розмітка?
Георгій Глінський: Розмітка обов'язково буде наноситись перед початком сезону, тобто, після закінчення зими на всіх вулицях Києва без винятку.
РБК-Україна: На якому зараз етапі будівництво Подільського мостового переходу?
Георгій Глінський: Сьогодні виконано 40% робіт. В будь-якому мостовому переході найважливіше та найскладніше - це перетнути водну артерію. А це вже зроблено. Також повним ходом йдуть роботи на Рибальському острові, будується заїзд на острів.
Вирішуються майнові питання на лівому березі, щоб відселити русанівських дачників. Понад 160 чоловік підписали угоди, близько 120 чоловік відмовляється підписувати, але, враховуючи суспільну потребу, відповідно до законодавства, буде вирішено це питання.
РБК-Україна: Скільки коштує будівництво Подільського мостового переходу?
Георгій Глінський: Останній кошторис, який проходить державну експертизу, складає близько 9 млрд грн.
Мостові переходи взагалі дуже дорогі. Якщо порівнювати з тонелями, то мостові переходи були дешевші, але останнім часом тенденція така, що вони майже зрівнялись, тому що світові ціни на метал зросли.
РБК-Україна: Чи готові вже до зимового періоду вивозу снігу?
Георгій Глінський: Підготовка до зими почалась ще весною. Ми здійснюємо заготівлю посипального матеріалу. В основному, це сіль. План заготівлі посипального матеріалу - 34 тис. тонн, на сьогодні маємо близько 36% від плану заготівлі. Термін заготівлі - до 31 жовтня. До цього часу ми заготовимо повний обсяг.
Крім того, готуємо техніку до зими - посипальні дорожні машини, комбіновані дорожні машини, навантажувачі. Самосвали, які використовуються для перевезення снігу, ми ще не підготовлюємо, бо вони зараз в роботі. Крім того, готуємо всі свої ангари, де зберігаємо посипальний матеріал, бокси, котельні.
Ми звітуємо майже регулярно перед Міністерством житлово-комунального господарства, відповідно до плану підготовки до зими.
РБК-Україна: Які будуть в найближчому майбутньому інвестиційні проекти?
Георгій Глінський: Інфраструктурні об'єкти в Києві є дуже цікавими для інвесторів. Наприклад, проекти з будівництвом підземних тонелей під Дніпром. Ми залучили грант від ЄБРР на розробку попередніх технічно-економічних умов будівництва тонелю від ст. м. «Лівобережна» до пл. Перемоги. Зараз КМДА займається оформленням цих проектів в інвестиційні пропозиції, щоб можна було провести інвестиційний конкурс.
РБК-Україна: Проїзд по цим тонелях буде платним?
Георгій Глінський: Скоріше за все, так. Це дуже дорогі інфраструктурні проекти і, звичайно, за 3-5 років відшкодувати витрати неможливо навіть з оплатою проїзду, тому це повинне бути комбіноване відшкодування інвестицій. Ми не можемо встановити таку плату за тонель, яка би за п`ять років відшкодувала витрати, бо тоді ним ніхто не буде користуватись.
РБК-Україна: Коли розпочнеться будівництво першого тонелю?
Георгій Глінський: Це залежить від того, коли буде оголошений інвестиційний конкурс, а процедура там нешвидка, відповідно до законодавста.
РБК-Україна: Як Ви відноситесь до того, щоб вводити оплату за користування новими сучасними дорогами/участками доріг?
Георгій Глінський: Я вважаю, що це на сьогодні нереально. І європейської практики такої немає. Як правило, це робиться на позаміських дорогах, тонелях, мостах.
РБК-Україна: Коли розпочнеться реконструкція Ленінградської площі?
Георгій Глінський: В Стратегії розвитку Києва до 2025 р. і в нашому плані соціально-економічного розвитку на наступні роки зазначений ряд певних потрібних для Києва обєктів. Я хотів би виділити саме Поштову площу, Ленінградську площу та розв'язку біля моста Патона на правому березі. Там є проблеми з пропускною здатністью.
Тому ми вважаємо, що до початку Євро-2012 розпочинати їх будівництво недоцільно, бо воно буде спричиняти незручності, зменшить пропускнуздатність вузлів, а після закінчення чемпіонату ми плануємо приступити до цих розв'язок, які вже включені до плану. Допомога уряду тут, я думаю, буде суттєва. Так само Велику кільцеву дорогу розпочнемо у наступному році.
РБК-Україна: Яка вартість будівництва під'їзду до аеропорту Жуляни?
Георгій Глінський: 231 млн грн, згідно з державною експертизою. За фактом, можливо, буде менше.
РБК-Україна: Коли планується реконструкція Харківської площі і що з минулим проектом її реконструкції?
Георгій Глінський: Був такий інвестиційний проект, за яким інвестор там мав би будувати певні великі приміщення, офісні комплекси і одночасно реконструювати Харківську площу за свої кошти. На сьогодні немає такого інвестора, і в цьому проекті поки я не бачу перспективи. Зараз ми не маємо великої проблематики на цій площі, ми її відремонтуємо - і вона буде на рівні. Але в перспективі, дійсно, будуть розроблятись проект реконструкцї площі і вона буде дворівнева.
РБК-Україна: На скільки виконає «Київавтодор» план на 2011 р.?
Георгій Глінський: План на цей рік ми виконаємо. Ми маємо сьогодні підтримку з двох джерел - державного бюджету при особистій підтримці з боку прем'єр-міністра Миколи Азарова, а також міського бюджету при підтримці голови КМДА Олександра Попова. На наступний рік, думаю, також в бюджеті буде передбачено фінансування всіх необхідних проектів.

Спілкувалась Кристина Рзаєва