Фонд держмайна України направив листа "Брянському машинобудівному заводу" з пропозицією розірвати угоду купівлі-продажу "Луганськтепловоза". Про це на прес-конференції заявив голова ФДМУ Олександр Рябченко.
Фонд держмайна України направив листа "Брянському машинобудівному заводу" з пропозицією розірвати угоду купівлі-продажу "Луганськтепловоза". Про це на прес-конференції заявив голова ФДМУ Олександр Рябченко, передає кореспондент РБК-Україна.
"30 серпня - це був останній день, коли мав відбутися розрахунок по "Луганськтепловозу", і 30 серпня гроші на рахунки ФДМУ не надійшли. Покупець, якщо він все ж хоче придбати "Луганськтепловоз", повинен сплатити 410 млн грн плюс 20% від цієї суми штрафних санкцій у розмірі 82 млн грн, а також 2 млн грн - це пеня подвійної облікової ставки НБУ. Тобто сума, яку вони сьогодні нам винні становить 494 млн грн. Стільки буде коштувати "Луганськтепловоз" "Брянському машинобудівному заводу", - наголосив О.Рябченко.
О.Рябченко підкреслив, що 31 серпня ФДМУ направив листа "Брянському машбудзаводу", "відповідно до закону з пропозицією розірвати угоду купівлі-продажу об'єкта за згодою сторін". "І на прийняття рішення є 20 днів, а якщо протягом 20 днів не буде прийнято рішення, то ФДМУ звернеться до суду і у судовому порядку розірве договір купівлі-продажу "Лугансьтепловоза" і виставить його на повторний продаж", - наголосив О.Рябченко. При цьому він додав, що "взаємозалік можливий, але для цього необхідна урядова постанова і штрафні санкції треба буде сплатити".
Він також наголосив, що у разі повторного продажу заводу ФДМУ планує отримати набагато більшу ціну.
Нагадаємо, 15 червня ц.р. 76,001% акцій ВАТ "Холдингова компанія" Луганськтепловоз "за 410 млн грн були придбані Брянським машзаводом, що входять в російський" Трансмашхолдинг ".
За оцінкою аналітиків, "Луганськтепловоз" був проданий удвічі дешевше за ринкову ціну. «Вчорашня завершальна ціна (акцій «Луганськтепловозу» на Українській біржі) 4,79 грн за акцію - удвічі вище за ціну продажу», - говорить аналітик інвестиційної компанії Concorde Capital Єгор Самусенко.
Разом з тим, на думку аналітика, міноритарні акціонери отримають вигоду від приватизації підприємства, оскільки «Трансмашхолдинг» є чи не єдиною компанією, здатною завантажити потужності «Луганськтепловоза», які зараз простоюють. Експерт також вважає, що є загроза оскарження в суді результатів конкурсу з боку кіпрського офшору, який не був допущений до торгів.
14 червня стало відомо, що ФДМ допустив до конкурсу НВО ім. Фрунзе і Брянський машзавод. Третю компанію, яка подала заявку на участь в конкурсі, - "Мантара холдинг" (Кіпр) - Фонд держмайна не допустив. Ця компанія не надала два документи, які були передбачені чинним законодавством.
8 червня «Радіо Свобода» передавало, що ФДМУ прийняв три заявки на участь в приватизації 76,001% акцій холдингової компанії "Луганськтепловоз", які подали структури, пов'язані з російським "Трансмашхолдингом", акціонерами "Приватбанку" і підприємцем Костянтином Григоришином.
3 червня повідомлялося, що ФДМУ уклав договори конфіденційності з сімома компаніями, які зацікавилися продажем 76,001% акцій ВАТ "ХК "Луганськтепловоз". Серед цих компаній - п'ять вітчизняних і дві іноземні.
Раніше, 31 березня 2010 р. ФДМУ оголосив конкурс з продажу 76,001% акцій ВАТ "ХК "Луганськтепловоз". Стартова ціна пакету - 400 млн грн. Конкурс відбувся з використанням відвертості пропозиції ціни за принципом аукціону. Крок збільшення ціни при проведенні торгів "з голосу" лицитатором - 4 млн грн.
Відзначимо, Брянський машзавод вже ставав власником "Луганськтепловозу". 23 березня 2007 р. ФДМУ визнав його переможцем конкурсу з продажу 76% підприємства. Пакет був проданий за 57,9 млн. дол. У жовтні 2009 р. за рішенням суду акції "Луганськтепловоза" були списані з рахунку Брянського машзавода і зараховані на рахунок ФДМУ.