У США подано колективний позов проти Facebook з обвинуваченням у приховуванні важливої інформації перед IPO. До позову, наравленого юридичною компанією Glancy Binkow & Goldberg до верховного суду штату Каліфорнія, можуть приєднатися всі інвестори, що купили акції Facebook в період з 18 по 22 травня 2012 р. Про це повідомляється в прес-релізі Glancy Binkow & Goldberg.
У США подано колективний позов проти Facebook з обвинуваченням у приховуванні важливої інформації перед IPO. До позову, наравленого юридичною компанією Glancy Binkow & Goldberg до верховного суду штату Каліфорнія, можуть приєднатися всі інвестори, що купили акції Facebook в період з 18 по 22 травня 2012 р. Про це повідомляється в прес-релізі Glancy Binkow & Goldberg.
Згідно з позовом, керівники Facebook і організатори IPO компанії приховали від більшості інвесторів інформацію про те, що в ході роуд-шоу банки-андеррайтери IPO, в тому числі Morgan Stanley, JPMorgan і Goldman Sachs, знизили прогноз по прибутку інтернет-компанії. Ця інформація була доступна лише ряду великих банків і прихована від широкої публіки, стверджується в позові.
Також ЗМІ повідомляють, що свою увагу на акції Facebook звернули фінансові регулятори США. Комісія з цінних паперів і бірж (SEC) і Агентство з регулювання діяльності фінансових інститутів (FINRA) збираються з'ясувати причину падіння вартості паперів.
Голова SEC Мері Шапіро заявила, що Комісія розгляне обставини, в яких відбувалося розміщення. Якщо факт неповного розкриття інформації буде доведений, то андеррайтерам і брокерам загрожують серйозні штрафи.
Представники Morgan Stanley стверджують, що їхні дії не суперечили закону, а думки аналітиків, які попереджали про можливе зниження виручки Facebook в майбутньому, були відображені при визначенні ціни розміщення.
За словами аналітика Роба Рутшоу з Credit Agricole Securities, біржа Nasdaq уже зарезервувала 13 млн дол на можливі штрафи, пов'язані з організацією торгів. У п'ятницю біржа не змогла впоратися з валом ордерів, в результаті чого початок торгів паперами було затримано на 40 хвилин. У вівторок інвестор Філіп Голдберг вже подав позов до Нью-Йоркського суд на біржу, вимагаючи компенсувати збитки, які він поніс через те, що не міг своєчасно закрити угоду.
В ході IPO Facebook розмістила на біржі NASDAQ 421,2 млн акцій (180 млн запропонувала сама компанія і 241 млн 233 тис. 615 паперів - її акціонери). Ціна розміщення Facebook склала 38 дол./акція, що є верхньою межею діапазону, встановленого 15 травня 2012 р. на рівні 34-38 дол./акція. Однак дебютні торги компанії на біржі Nasdaq 18 травня ц.р. розчарували численних інвесторів, оскільки котирування Facebook підвищилися в порівнянні з ціною IPO лише на 23 центи (до 38,23 дол), хоча багато аналітиків прогнозували зростання до 50 дол./акція і вище.
Протягом наступних двох торгових днів після IPO акції Facebook торгувалися нижче ціни розміщення. За підсумками торгів 22 травня ц.р. котирування власника найбільшої в світі соціальної мережі впали на 8,9%. - до 31,00 дол/акція. Деякі аналітики називають Facebook новим "мильним міхуром" на ринку інтернет-технологій.
Зазначимо також, що після IPO проти Facebook позови до суду подали і користувачі мережі. Втім, ці претензії не пов'язані з акціями компанії. Користувачі звинувачують компанію у відстеженні їх інтернет-діяльності і вимагають компенсацій у розмірі 15 млрд дол.. Деякі позивачі стверджують, що Facebook стежив за їх мережевою активністю навіть в той момент, коли вони виходили зі свого аккаунта на сайті.
Раніше Yahoo Inc. збільшила кількість патентних претензій до Fаcebook з 10 до 12. Представники Yahoo Inc. стверджують, що Facebook порушила угоду між двома компаніями, за яким кожна сторона зобов'язується повідомити партнера про можливе порушення прав інтелектуальної власності до звернення в суд.
Facebook - одна з найпопулярніших соціальних мереж в світі, в ній зареєстровано понад 900 млн осіб. Штаб-квартира компанії розташована в Менло-Парку (Каліфорнія). Кількість активних користувачів Facebook, які хоча б раз на місяць заходять в свій аккаунт, становить не менш 845 млн чоловік. Очікується, що в 2012р. кількість активних користувачів Facebook досягне більше 1 млрд.
Чистий прибуток Facebook в I кварталі 2012 р. знизився на 12% - до 205 млн дол, проти 233 млн дол, отриманих за I квартал 2011 р. Виручка компанії за минулий квартал зросла на 45% - до 1,058 млн дол, проти 731 млн дол, виручених в I кварталі 2011 р.