Facebook, Google, Apple і Amazon можуть обкласти додатковим податком у Франції

Вівторок 22 січня 2013 17:46
Автор: RBC.UA
Кабінет Президента Франції Франсуа Олланд намагається виробити підходи, які б обклали додатковими податками найбільші інтернет-компанії, такі як Facebook, Google, Amazon, Apple та інші. Таку інформацію оприлюднило видання The New York Times.

Кабінет Президента Франції Франсуа Олланд (на фото) намагається виробити підходи, які б обклали додатковими податками найбільші інтернет-компанії, такі як Facebook, Google, Amazon, Apple та інші. Таку інформацію оприлюднило видання The New York Times.

Читайте також: Євросоюз вимагає від Google змінити відображення результатів пошукових запитів

Проблема для Європи полягає в тому, що сучасний єдиний європейський економічний простір має низку нюансів, які дозволяють транснаціональним компаніям порівняно безболісно маніпулювати фінансовими потоками, переводячи їх до країн з більш привабливими податковими режимами. Саме тому майже всі інтернет-компанії відкрили свої європейські штаб-квартири в Ірландії, де найнижча ставка на корпоративні доходи, і туди збирають з усієї Європи виручку, сплачуючи з неї податки.

У результаті такі країни, як Німеччина, Франція, Італія та інші основні фактичні генератори грошей для інтернет-корпорацій недоотримують мільярди євро податків, хоча саме їх громадяни є основною аудиторією компаній.

Читайте також: Apple, Google, Facebook і Amazon посилять конкуренцію у 2013 році

Кабінет Олланда запропонував наступний сценарій: країна має намір зробити об'єктом оподаткування персональні дані. Чим більша користувацька база в компанії, тим більший податок вона платить.

Так, Міністерство фінансів Франції запропонувало ввести податок на використання інформації про користувачів соціальних мереж та інших ресурсів. На думку чиновників, особисті дані користувачів - безкоштовна "сировина" для компаній, які заробляють за рахунок розміщення адресної реклами. Податок може бути прив'язаний до кількості зареєстрованих на сайті акаунтів.

Ініціатива виникла після цілої низки невдалих спроб змусити такі компанії, як Google і Facebook, збільшити податкові відрахування до місцевої скарбниці. Відповідний документ був представлений Президенту Франсуа Олланду наприкінці минулого тижня.

Читайте також: Соцмережу Facebook запідозрили в ухиленні від сплати податків в Італії

У ньому, зокрема, йшлося про те, що збирані компаніями персональні дані є "сировиною" для цифрової економіки. Причому провідні гравці несправедливо отримують цю "сировину" безкоштовно - юзери самі із задоволенням вказують свої персональні дані та діляться інформацією про власні захоплення і смаки.

Згодом така гласність дозволяє компаніям заробляти мільярди доларів на розміщенні адресної реклами, яка цінується куди вище звичайних банерів. Отже, кількість користувачів ресурсу можуть взяти у якості податкової бази, розміри якої буде оцінювати незалежний аудитор.

Важливою особливістю такого оподаткування стане відсутність прив'язки до країни базування інтернет-компанії. Укладаючи договори із французькими рекламодавцями, Facebook і Google залишаються поза податковою юрисдикцією Парижа, який наразі не отримує із цих угод ані цента.

Читайте також: Інтернет-магазин Amazon має намір розширити присутність у Франції і створити 2,5 тис. робочих місць

Так, згідно з підрахунками французької Консультативної ради із цифрових технологій, заснованої ще Ніколя Саркозі, Google, Amazon, Apple і Facebook заробляють на французькому рекламному ринку близько 3 млрд євро, хоча щорічні податкові зобов'язання для кожної з компаній знаходяться на рівні всього лише 4 млн євро. Очікується, що введення нового збору суттєво збільшить податкову базу компаній.

Зазначимо, що раніше офіційний Париж вже виступав із критикою Google і Facebook, які отримували рекламні виручки в мільярди доларів, але за підсумками року сплачували податки лише в кілька мільйонів, що становить частки відсотка від фактичної виручки. Спочатку влада Франції апелювала до совісті корпорацій, але зрозуміла, що поняття бізнес і совість не дуже пов'язані, і почала тиснути на компанії економічними методами - обшуками в офісах і додатковими перевірками.

Історії з податковими перегонами у Франції для інтернет-бізнесу почалися ще за часів екс-президента Ніколя Саркозі, який, щоправда, боровся з тим, що компанії недоплачують не тільки податки, але й не укладають угод на експорт контенту в місцевих газет.

Читайте також: Уряд Австралії розробляє зміни до податкового законодавства, щоб закрити лазівки для Google

Нагадаємо, питання із приводу податкових схем Google і низки інших великих корпорацій останнім часом виникли у керівництва Великої Британії, Франції, Італії та Австралії. Так, дохід компанії у Великій Британії у минулому році склав 4,1 млрд дол., при цьому у вигляді податків було виплачено всього 6 млн фунтів стерлінгів. Британські чиновники визнали дії IT-гіганта "аморальними".

Велика Британія в середині листопада минулого року активізувала боротьбу з лазівками в податкових кодексах, які дозволяють міжнародним корпораціям ховати виручку. Комітет з контролю над використанням державних коштів парламенту Великої Британії звинуватив Amazon, Google і Starbacks у використанні складних схем з відходу від податків у "промислових масштабах".

Крім того, наприкінці листопада 2012 р. податкові органи Франції звинуватили Google в ухиленні від податків. Повідомлялося, що американська компанія виставляє рахунки французьким рекламодавцям від імені ірландського підрозділу, через що бюджет країни недоотримав до 1,7 млрд євро. Міністр бюджету, державних рахунків і цивільної адміністрації Жером Каюзак заявляв, що звернувся до пошуковика з проханням переглянути свою практику податкової оптимізації, додавши, що готовий подати позов до суду, якщо його побажання проігнорують.

Читайте також: У США не знайшли порушень антимонопольного законодавства з боку Google

В уряді впевнені, що зможуть довести свою правоту: Google наймає на роботу громадян Франції і надає послуги на її території. Отже, компанія повинна декларувати виручку і платити з неї податки саме у Франції.

Нагадаємо, в середині жовтня 2012 р. повідомлялося, що Google може виключити ряд сторінок французьких видавництв з пошуку через податок. Ініціатива була перейнята з Німеччини, де парламент прийняв до розгляду законопроект, що зобов'язує Google платити видавцям відрахування за посилання на їх статті в мережі.

У 2010 р. Google France відзвітувала про виручку в розмірі 68,7 млн євро і сплатила 2 млн євро податку із прибутку.

Розслідування щодо найбільшої у світі пошукової системи ведеться із 30 липня 2011 р., коли у трьох паризьких офісах компанії пройшли обшуки і були вилучені комп'ютери та документи.

Читайте РБК-Україна в Google News

On Top
Продовжуючи переглядати RBC.UA Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності Правилами користування сайтом і згодні з використанням файлів cookie. Ознайомитися
Погоджуюся