В Україні в I кварталі 2013 р. більше 50% імпорту склали енергетичні матеріали та автомобілі - відповідно 28% і 25%. Про це повідомляє прес-служба Міністерства доходів і зборів.
В Україні в I кварталі 2013 р. більше 50% імпорту склали енергетичні матеріали та автомобілі - відповідно 28% і 25%. Про це повідомляє прес-служба Міністерства доходів і зборів.
Лідерами імпорту сталі також продукція хімічної промисловості (16%), продовольчі товари і сільськогосподарська продукція (12%), метали і вироби з них (6%).
Ці товари є основою структури імпортних операцій України в I кварталі 2013 р., їх сумарна питома частка становить 87%.
Читайте також: Україна в січні-березні імпортувала газу на 3,1 млрд дол
Зазначимо, що український уряд шукає шляхи зменшення закупівлі дорогого російського газу. Україна за січень-березень 2013 р., порівняно з аналогічним періодом минулого року скоротила імпорт природного газу на 17% (або 1,5 млрд куб. м) - до 7,1 млрд куб. м. Всього за три місяці було закуплено газу на 3,1 млрд дол.
Як заявив на останній прес-конференції Президент Віктор Янукович, ціна газу для України на сьогодні складає 510-515 дол./тис. куб. м. При цьому, за даними Президента, газ від німецької RWE дешевше російського на 50 дол. Україна в 2012 р. імпортувала з Німеччини 52,702 млн куб. м газу на суму 21,966 млн дол. Таким чином, середня ціна поставки становила 417 дол. за тисячу кубометрів.
Україна в межах обраної лінії економічної політики, спрямованої на зниження енергозалежності від Росії і її дорогого газу, намагається реалізувати різні енергетичні проекти. В Одеській області планується будівництво LNG-терміналу, також можливе спільне з Туреччиною будівництво LNG-терміналу на турецькому узбережжі Середземного моря. Реалізуються проекти з видобутку газу на шельфі Чорного і Азовського морів. Заплановані проекти з видобутку сланцевого газу за участю світових лідерів у сфері енергетики - Royal Dutch Shell і Chevron. Крім того, розглядається можливість збільшення внутрішнього видобутку вуглеводнів - газу, нафти, вугілля.
Читайте також: В Україні вводяться спецмита на імпорт нових автомобілів
Що стосується автомобілів, то з 13 квітня в Україні набули чинності трирічні спецмита на імпорт нових авто. В діапазон обсягів двигуна, які будуть обкладатися новими спецмитами, потрапляють фактично до 80% всіх автомобілів в Україні. За прогнозами експертів, це зменшить імпорт іноземних авто в Україну. Українські автовиробники позитивно сприйняли введення нових спецмит. Це, на їх думку, дозволить завантажити заводи і створити нові робочі місця, що позитивно позначиться на економіці регіонів і держави.
З 2010 р. на українському ринку темп зростання імпорту випереджає темп зростання автовиробництва в 1,5 рази, при цьому в період 2008-2010 рр. частка імпорту легкових автомобілів виросла з 52% до 68%, а в 2011 р. вона склала 72%. Крім того, в 2010 р. обсяг імпорту автомобілів в Україну виріс на 70% до 2009 р., у 2011 р. - на 84,3%.
Імпорт легкових авто в Україну в 2012 р. виріс на 13% - до 3,24 млрд дол. Пропозиція на первинному ринку легкових автомобілів у минулому році на 83% була сформована за рахунок імпорту. За 2012 р. в Україну було завезено майже 205 тис. легкових автомобілів з 66 країн на суму 3,24 млрд дол.
Читайте також: Україна не витримає поточного дефіциту торговельного балансу, - Кожара
Раніше Міністерство доходів і зборів України повідомляло, що дефіцит зовнішньої торгівлі товарами України в I кварталі 2013 р. склав 2,04 млрд дол.
Найбільший дефіцит у торгівлі з Росією (1,8 млрд дол.), Китаєм (1,6 млрд дол.) і Німеччиною (1,1 млрд дол.), найбільший профіцит в торгівлі з Туреччиною (555,7 млн дол.), Єгиптом (469,2 млн дол.) і Белізом (467,3 млн дол.).