ru ua

З економа в бізнес-клас: на що може розраховувати пасажир МАУ

З економа в бізнес-клас: на що може розраховувати пасажир МАУ За додаткову плату пасажири можуть пересісти з економ- в бізнес-клас
Багато українців готові заплатити за підвищений комфорт в літаку. Різні авіакомпанії, у тому числі українська МАУ, пропонує за додаткову плату пересісти з економ- у бізнес-клас. Але на відміну від іноземних перевізників в МАУ з вас візьмуть гроші, але більше комфорту майже не нададуть. Для РБК-Україна поділився досвідом керівник проекту bookandtrip.ua Ярослав Будніченко.

Багато українців готові заплатити за підвищений комфорт в літаку. Різні авіакомпанії, у тому числі українська МАУ, пропонує за додаткову плату пересісти з економ - у бізнес-клас. Але на відміну від іноземних перевізників в МАУ з вас візьмуть гроші, але більше комфорту майже не нададуть. Для РБК-Україна поділився досвідом керівник проекту bookandtrip.ua Ярослав Будніченко.


Багато авіакомпаній, крім основної продажі квитків на авіарейси, шукають додаткові можливості заробітку. Насамперед, вони криються у продажу комфорту.

Пасажири охоче доплачують за зручні крісла і простір для ніг, харчування або, наприклад, за право збільшити вагу і розмір ручної поклажі. Але деякі перевізники грішать тим, що стягують абсолютно необґрунтовану плату і не надають послуги комфорту в тому обсязі, на який розраховував їх клієнт.

По суті, основний національний перевізник – авіакомпанія МАУ, не є винятком. Безумовно, МАУ також не проти заробити на послугах додаткового комфорту. Серед іншого, є досить-таки цікава послуга – зміна місця в економ-класі на бізнес-клас за допомогою послуги "Підвищення рівня комфорту повітряного подорожі". Щоправда, з деякими обмеженнями, які відрізняють дану послугу від усього спектру послуг, якщо купувати квиток на рейс з самого початку в бізнес-клас, але про це пізніше.

Вартість та умови

Вартість підвищення класу обслуговування становить від 50 до 850 доларів за один прямий переліт між містами. 50-60 доларів пасажир заплатить за поліпшення умов при перельоті по Україні, а також ця ціна актуальна і для середньомагістральних рейсів, наприклад, з Києва до Варшави, Гельсінкі або Стокгольм.

100 доларів пропонують віддати за рейси з Києва в ряд міст Європи, а 150 доларів – при подорожі на далекі відстані, наприклад, в Дубаї або Лондон. 600 доларів доведеться заплатити за підвищений комфорт, якщо ви летите з столиці України в Пекін, 850 доларів - Нью-Йорк.

Щоб скористатися апгрейдом, спочатку необхідно дізнатися про можливості послуги на стійці реєстрації в аеропорту. Її можуть не надати, якщо в бізнес-класі немає вільних місць (або залишилося 1-2, з надією, що їх можуть купити в останній момент). Ця послуга також доступна для пасажирів, які подорожують з тваринами у салоні.

Якщо місця є, то вам виписують квитанцію, яку потрібно сплатити в касі і після - показати сплачену на стійці реєстрації. Після цього вам дадуть квиток з місцем в бізнес-класі літака.

При покупці повноцінного квитка бізнес-класу у пасажира з'являються додаткові можливості:

- Окремі стійки реєстрації в аеропорті

- Більш широкі і зручні крісла і збільшена відстань між ними (у разі МАУ крісла можуть бути такими ж, як і в економ-класі)

- Привітальні напої на борту

- Повноцінне харчування, більш вишукане, ніж надають в економ-класі

- Алкогольні напої

- Різноманітні журнали і газети

- Безкоштовне запрошення до бізнес-зали аеропорту

- Збільшена вага ручної поклажі та багажу (плюс можливі додаткові місця багажу)

- Можливість повісити свою верхню одежу в міні-гардероб на борту літака

- Спеціальні бірки бізнес-класу на багажі, дозволяють швидше отримати багаж на багажній стрічці (в теорії)

- Можливість безкоштовно змінювати дати перельотів або робити повернення квитків без штрафів (не завжди, залежить від правил тарифу конкретного авіаквитка).

Розвінчання міфів

У моєму випадку все було просто – запитав при реєстрації на свій рейс (Лондон) про можливості апгрейда, отримав позитивну відповідь і рахунок на оплату ($150). Після оплати в касі (гривнями за курсом), я обміняв квитанцію на квиток з місцем у бізнес-класі.

Рейс Київ-Лондон

Фото: рейс МАУ Київ-Лондон

Отже, що ж насправді отримує пасажир при апгрейді квитка від рівня економ до бізнес-класу.

Міф 1: доступ до бізнес-зали

Доступ до бізнес-зали при підвищенні класу не надається, тому, якщо ви хочете туди потрапити – можете заплатити за це, або зайти безкоштовно в бізнес зал mastercard, якщо у вас є платинова картка mastercard будь-якого українського банку.

Міф 2: зручні крісла

На борту літаків МАУ в більшості випадків крісла точно такі ж за розміром, як і в економ-класі. У моєму випадку так і було: крісла та відстань між рядами практично не відрізнялися від економ-класу. Єдина відмінність: таке ж компонування крісел, що і в економі (три-три), але середнє крісло заблоковано і використовується як підставка для підносів або особистих речей.

Бізнес-клас в МАУ

Фото: бізнес-клас на борту МАУ

Міф 3: покращене харчування

За кілька тижнів до мого рейсу, я прочитав пост одного з менеджерів авіакомпанії МАУ в Facebook, де він розповів, що харчування при підвищенні класу обслуговування надавати не зобов'язані, але все одно могли давати як жест доброї волі.

Тому, коли мені при апгрейді на стійці реєстрації сказали, що харчування не буде (раніше, до речі, ніколи про це не говорили і їжу при замовленні послуги апгрейда особисто мені завжди надавали), я був впевнений, що це просто директива прийшла – попереджати що його не буде, а на борту будуть продовжувати давати. «Ну а навіщо тоді платити 150 доларів? Просто за те, щоб пересісти з 7-ого ряду в другий, в точно таке ж за розміром крісло?» - подумав я.

Але на борту харчування все-таки не дали. Винесли вітальний напій (сік в моєму випадку), і після набору висоти дали трохи вина і родзинки з горішками. Ось і все різноманітне харчування.

А чи варто було?

Після прильоту я спробував зрозуміти, що, все таки, входить у вартість апгрейду, і чого там немає. На офіційному сайті МАУ було зазначено, що харчування не надається (цей пункт з'явився приблизно на початку 2015 року, до цього на сторінці не було жодних повідомлень про відсутність харчування). Так само там були вказані інші обмеження комфорту:

- Милі на карту «Панорама Клуб» нараховуються у відповідності з початковим бронюванням.

- Норми провозу зареєстрованого багажу та ручної поклажі застосовуються у відповідності з початковим бронюванням.

- Харчування надається у відповідності з початковим класом бронювання.

- Спеціальне харчування не надається.

- Правила застосування тарифу не змінюються.

- Послуга не передбачає запрошення до бізнес-зали аеропорту.

А що ж тоді залишається? По суті, мене просто за 150 доларів пересадили з середини або кінця літака в практично ідентичне за габаритами крісло в бізнес-класі, дали газету і вино.

Варто це сплачених грошей? Безумовно ні.

Ким же дана послуга може бути затребувана у поточному вигляді? За словами одного з менеджерів МАУ, вона може бути цікава пасажирам, які хочуть заощадити на вартості повного бізнес-класу, і при цьому перед рейсом щільно пообідали, а так само людям, які таким чином задовольняють своє марнославство.

Коли я летів назад, з Лондона в Київ, при онлайн реєстрації на рейс, я хотів вибрати зручне місце, але звернув увагу, що система автоматично підібрала для мене ідеальне крісло – у другому аварійному ряду біля вікна. А це значить – багато місця для ніг і відкидається спинка крісла.

Харчування я купив прямо на борту за 9 євро (при попередньому бронюванні воно коштує 6), було смачно і ситно. А вже по прильоту в Київ, через кілька днів, дізнався, що на стійці реєстрації можна доплатити за місце біля аварійного виходу. Вартість даної послуги – 20 євро (для середньомагістрального рейсу) і 45 євро для далекомагістрального.

Тобто, за 26 євро я міг отримати практично все те, на що розраховував отримати за 150 доларів – більше простору для ніг та гаряче харчування.

Не обманюйте себе і хороших польотів!