ЄК виділить 70 млн євро на фінансування адмінреформи в Україні
Європейська комісія в рамках двосторонніх переговорів з Кабміном дала згоду на фінансування адміністративної реформи в Україні. В результаті реалізації проекту протягом 2011-2013 рр. до державного бюджету України безпосередньо надійдуть 70 млн євро, пише "Дзеркало тижня".
За інформацією видання, переговори сторін розпочалися ще в травні. Однак у середині жовтня, після моніторингу європейської програми SIGMA, що визначила, що інституційна реформа державного управління виявилася не пріоритетною для України, Європейська комісія мала намір переглянути свою позицію відносно фінансування. Однак українській стороні вдалося переконати представників комісії, запевнивши, що Україна дійсно зважилася на адмінреформу.
Заступник начальника Головдержслужби України Андрій Вишневський зазначив, що фінансування пройде двома траншами. Перший може бути спрямований на підтримку, прийняття та імплементацію адміністративно-процедурного кодексу. Документ являє собою чітке зведення правових взаємовідносин громадянина і держави. Сьогодні подібний закон в Україні відсутній, що, на думку європейських експертів, призводить до беззаконня чиновників і безправ'я громадян, які нічого не можуть добитися у влади.
Другий транш, ймовірно, піде на імплементацію закону про держслужбу, який українська сторона також зобов'язується прийняти.
Представники ЄК переконані, що обрані ними для фінансування два пункти реформи державного управління - ключові. Так як дозволять закласти інституційні основи якісно нової державної служби в Україні.
Відзначимо, раніше повідомлялося, що Кабмін України завершує підготовку пакета законів, спрямованих на оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади. При цьому в даний момент існує чотири різні варіанти адміністративної реформи. Основою реформи може стати "План модернізації державного управління", підготовлений Головним управлінням державної служби України. Проект спирається на результати дослідження функцій і завдань органів виконавчої влади, проведеного російською компанією Про-Грамма в 2008 р., а також співпраця з європейськими партнерами. Пропозиції Головдержслужби допрацьовувалися групою з правового і інституційного забезпечення реформ, яку очолює міністр юстиції Олександр Лавринович.
Зокрема, згідно з першим варіантом оптимізації системи держуправління, в Україні може залишитися 84 органи державної влади - з них 16 міністерств; другий варіант передбачає 85 органів, з яких 17 міністерств; третій варіант - 88 органів, з яких 20 міністерств.
Четвертий, найбільш радикальний і наближений до європейської системи держуправління варіант, передбачає функціонування 65 органів державної влади, з яких всього 15 міністерств.
Реформа передбачає також чітке розмежування функцій органів державної влади, які сьогодні дублюються і перетинаються. У розробці даного пакету документів, за інформацією видання, задіяний також Комітет з економічних реформ, а також фонд Ріната Ахметова "Ефективне управління".
Нагадаємо, на сьогодні в Україні діють 111 різних органів державної влади. У їх числі 20 міністерств, 18 служб, сім агентств, 20 комітетів, вісім адміністрацій, 12 департаментів, 12 інспекцій, п'ять комісій, три фонди, і шість - "інших" владних органів.