Враховуючи те, що потреба в природному газі в найближчі роки буде рости, українська ГТС буде залишатися важливим шляхом його поставки в Євросоюз і на весь континент. Про це заявив сьогодні представник Європейської комісії Ісаак Валеро-Ладрон, передає радіостанція "Свобода".
Враховуючи те, що потреба в природному газі в найближчі роки буде рости, українська ГТС буде залишатися важливим шляхом його поставки в Євросоюз і на весь континент. Про це заявив сьогодні представник Європейської комісії Ісаак Валеро-Ладрон, передає радіостанція "Свобода".
Представники виконавчого органу ЄС зазначають, що Україні слід негайно розробити стратегію на довгострокову перспективу, щоб залишатися надійним і конкурентоспроможним гравцем газотранспортного ринку.
"Українська газотранспортна система є основним шляхом надходження російського газу в Євросоюз. В України з її унікальним географічним положенням є можливість не тільки для транспортування газу, але і його зберігання та видобутку. Це означає, що існує можливість гнучких пропозицій з боку України у сфері транспортування газу", - зазначив Валеро-Ладрон.
Коментар ЄК пішов за вчорашніми заявами представника "Газпрому" Сергія Купріянова, який заявив, що після реалізації всіх запланованих "Газпромом" газотранспортних проектів, значення української ГТС в транзиті російського газу буде зведено до нуля.
Також вчора керівництво російського газового монополіста назвало Україну винуватцем лютневих недопостачання російського газу в Європу і погрожує Києву пустити якомога більше газу в обхід України не побудованому поки дорогому газопроводу "Південний потік". Україна відкидає звинувачення в привласненні транзитного газу.
Вже сьогодні український прем'єр Микола Азаров заявив, що Україна знайде вихід із ситуації, якщо Росія припинить транзит газу через Україну, і закликав не нагнітати ситуацію.
Зазначимо, Президент РФ Медведєв сказав у середу, що при проектуванні "Південного потоку" його потужність ставилася в залежність від переговорів з Україною. При цьому він доручив "Газпрому" проектувати "Південний потік" виходячи з максимального обсягу прокачування до 63 млрд куб. м на рік.
Зазначимо, деякі експерти вважали, що Росія може відмовитися від будівництва "Південного потоку", в разі домовленостей з Україною щодо газового питання, а особливо при отриманні контролю над українською ГТС. Проте до цих пір газовий конфлікт між Києвом і Москвою не вирішений. Раніше в "Газпромі" заявляли, що РФ не планує відмовлятися від "Південного потоку" навіть у разі досягнення домовленостей щодо газотранспортної системи України.
Зазначимо, Росія в переговорах з Україною про зниження цін на російський газ натомість вимагає від Києва передачі половини прав на управління місцевою ГТС. У відповідь Україна запропонувала РФ створити тристоронній консорціум за участю ЄС з управління ГТС в обмін на знижку на газ. Проте ця пропозиція не влаштувала Москву, яка поки що не йде на поступки.
Останнім часом багато говориться про кроки РФ по реалізації газотранспортних проектів в обхід України. Деякі аналітики вважають, що їх реалізація призведе до викреслювання України зі списку великих транзитних держав, що боляче вдарить по місцевій економіці. Втім, інші відзначають, що заяви Кремля - це психологічна війна, метою якої є змусити Київ піти на поступки в питанні отримання Москвою доступу до управління українською ГТС.
Росія будує "Північний потік" в цілях диверсифікації маршрутів постачання природного газу європейським споживачам. Загальна проектна продуктивність морської ділянки "Південного потоку" становитиме 63 млрд куб. м на рік. Введення в експлуатацію першої нитки газопроводу заплановане на кінець 2015 р.
8 листопада країни-учасниці проекту Nord Stream - Росія, Німеччина, Нідерланди і Франція ввели в експлуатацію першу нитку газопроводу "Північний потік". Газопровід запрацює з потужністю 1 млн куб. м газу на годину, що дозволить забезпечити прокачування 8,5 млрд куб. м газу в рік.
Також раніше "Газпром" виторгував у Білорусії 100% прав власності на місцеву ГТС в обмін на знижки на газ. "Газпром" пропонує Україні співробітництво за білоруською схемою, тобто знижки на газ в обмін на продаж української ГТС Росії і/або приєднання України до Митного союзу.