ua en ru

ЄК не бачить підстав для введення Україною мит на імпорт нафтопродуктів

Автор: RBC.UA
Європейська комiсiя не бачить пiдстав для запровадження Україною мит на iмпорт нафтопродуктiв iз європейських країн. Про це на третій мiжнародній конференцiї Petroleum Ukraine 2011 повiдомила керiвник вiддiлу торгiвлi та економiки представництва Єврокомiсiї в Українi Ульрiке Гауер, передає радіо "Свобода".

Європейська комiсiя не бачить пiдстав для запровадження Україною мит на iмпорт нафтопродуктiв iз європейських країн. Про це на третій мiжнародній конференцiї Petroleum Ukraine 2011 повiдомила керiвник вiддiлу торгiвлi та економiки представництва Єврокомiсiї в Українi Ульрiке Гауер, передає радіо "Свобода".

"Європейськi нафтопереробні заводи не мають субсидiй на придбання нафти, вони перебувають у такому ж становищi, як i українськi заводи, тому говорити про демпiнг на українському ринку нафтопродуктiв з боку європейських постачальникiв немає пiдстав", - зазначила Ульріке Гауер.

Вона наголосила, що європейське паливо вiдповiдає стандарту Євро-5, тодi як на українському ринку поширенi нафтопродукти нижчої якостi. Гауер зазначила, що якщо Україна запровадить мита, ЄС доведеться вдатися до вiдповiдних механiзмiв СОТ.

"Обсяг експорту нафтопродуктiв з ЄС в Україну становить близько мільярда доларів, у разi введення мит щодо цього товарообiгу не можна виключити аналогiчних заходiв у вiдповiдь. Такi заходи стосуватимуться схожого за обсягом товарообiгу з України в ЄС", - роз'яснив можливi дiї ЄС юрист бельгійської компанiї Mayer Brown Микола Мiзулiн.

2 листопада повідомлялося, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі виступає проти введення мит на імпортні нафтопродукти. Це випливає з наявного в розпорядженні видання «Комерсант-Украъна» листа Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) при Кабміні, який розіслали всім учасникам розслідування.

У документі від 21 жовтня, пропонується відстрочити розслідування на 45 днів, а також міститься рекомендація Мінекономрозвитку відмовитися від введення мита на імпорт нафтопродуктів.

Розслідування проводиться з січня цього року за ініціативою Міненерго та НПЗ. Компанії просять ввести мито для захисту внутрішнього ринку. За підсумками 10 місяців цього року вони виробили всього 6,9 млн т проти 9,4 млн т в минулому році. У компаніях пояснюють втрату ринку тим, що білоруські та російські НПЗ купують нафту без мита. А експортне мито на вироблені в цих країнах нафтопродукти нижче того, що платять вітчизняні НПЗ. Через це з минулого року простоює Одеський НПЗ.

Проте в Мінекономрозвитку проти введення мит і стверджують, що українські НПЗ не виробляють нафтопродукти за стандартом "Євро-4" та "Євро-5". У висновках також сказано, що окремі заводи і їхні власники, зокрема Херсонський НПЗ, самі займалися імпортом пального і тому не можуть розраховувати на захист як виробники нафтопродуктів. Ще один аргумент Мінекономрозвитку - НПЗ продають пальне за нижчими, ніж у імпортерів, цінами.

Зазначимо, за 9 місяців 2011 р. Україна в порівнянні з відповідним періодом 2010 р. скоротила імпорт нафти на 31,6% - до 4,1 млн т. У той же час за 9 місяців Україна експортувала 587,307 тис. т бензину, що на 61,1% більше, ніж за 9 місяців 2010 р. Середня ціна пального в 2011 р. склала 1003,9 дол./т, що на 39,4% більше, ніж відповідний показник 2010 р., його загальна вартість збільшилася на 124,6% - до 589,621 млн дол Нафтопереробні заводи зменшили випуск бензину за 9 місяців 2011 р. на 7,9% - до 1,9 млн т. У тому числі у вересні 2011 р. українські НПЗ скоротили випуск бензину в порівнянні з вереснем 2010 р. на 47,2% - до 143,9 тис. т.

Зазначимо також, що частка імпортних нафтопродуктів на українському ринку в серпні досягла 70%. Такі дані озвучив експерт консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко. На його думку, частина імпортних поставок спокійно могло б замінити українське пальне. Експерт вважає, що для вирівнювання ситуації на ринку необхідно ввести мита на ввезення нафтопродуктів. За його словами, українські підприємства цілком можуть забезпечити ринок, адже ще шість-сім років тому український бензин і дизель займали 80% в обсягах внутрішніх продажів.

6 вересня 2011 г, міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі провела слухання в рамках спецрозслідування щодо імпорту в Україну окремих видів нафтопродуктів.

Пізніше міністр енергетики та вугільної промисловості України Юрій Бойко заявив, що для стабільності на ринку нафтопродуктів необхідно зменшувати частку імпортних нафтопродуктів до 15%. Юрій Бойко також зазначив, що за останні півтора роки, завдяки вжитим заходам, вже помітні позитивні зрушення в бік зменшення імпорту і зростання власного виробництва пального.

Нагадаємо, у проекті Меморандуму про економічну та фінансову політику (МЕФП), погодженого українською стороною та місією МВФ за результатами її роботи в Києві з 1 по 14 лютого 2011 р. закріплено обіцянку Кабінету міністрів України перед МВФ не допустити безподаткового ввозу нафтопродуктів.

Тоді проти введення мит на імпорт нафтопродуктів виступали Міністерство економічного розвитку і торгівлі, Міністерство фінансів і трейдери. З критикою ідеї про введення мит виступали і експерти. У зв'язку з цим Міжвідомча комісія міжнародної торгівлі почала розслідування.

Раніше, 24 лютого 2010 р. перший заступник міністра Мінекономрозвитку Вадим Копилов заявив, що міністерство пропонує ввести мита на імпортні нафтопродукти після модернізації вітчизняних нафтопереробних заводів.

У грудні 2010 р. Мінвуглепром звернувся з листом до прем'єр-міністра Миколи Азарова з приводу необхідності проведення спеціального розслідування щодо імпорту нафтопродуктів в Україну і введення загороджувальних мит на імпорт нафтопродуктів.