Дунайське пароплавство як заручник політичних інтриг

Дунайське пароплавство як заручник політичних інтриг
Дунайське пароплавство стало заручником протистояння Порошенка і Яценюка
27 березня закінчилася перевірка діяльності Українського Дунайського пароплавства (УДП) ревізорами з Мінінфраструктури, яка тривала майже 40 днів. Попередня версія аудиторського висновку УДП буде передана 2 квітня, а поки до виконання обов'язків повертається голова правління УДП Дмитро Барінов.

27 березня закінчилася перевірка діяльності Українського Дунайського пароплавства (УДП) ревізорами з Мінінфраструктури, яка тривала майже 40 днів. Попередня версія аудиторського висновку УДП буде передана 2 квітня, а поки до виконання обов'язків повертається голова правління УДП Дмитро Барінов. І тимчасова відставка Барінова, і перевірки УДП, на думку експертів, є наслідком боротьби між Президентом Петром Порошенком і прем'єром Арсенієм Яценюком.

У 2014 році одеські порти наростили обсяги перевалки, завдяки перерозподілу потоків за рахунок Криму. Але на одному з найбільших судноплавних підприємств України та Придунав'я - Українському Дунайському пароплавстві (УДП) в Ізмаїлі - події в Криму істотно не відобразилися. Хоча компанія поліпшила свої показники.

Для порівняння. У 2012 році збиток УДП склав 61 млн грн, у 2013 році - 13,5 млн грн. Борги по зарплаті на підприємстві перевищили 28 млн грн. У 2014 році підприємство розплатилося з усіма заборгованостями, у тому числі з кредитними. Прибуток УДП перевищив 8 млн грн при збільшенні обсягу вантажоперевезень на 3,3%. Всі співробітники були переведені на повний робочий день (раніше працювали 70%). УДП анонсували плани на 2015 рік збільшити вантажопотік до 1520 тис. тонн - з 1444 тис. тонн в 2014 році.

Але 16 лютого Міністерство інфраструктури почало перевірку підприємства, тимчасово усунувши від виконання обов'язків голову правління Дмитра Барінова. Барінов прийшов на цю посаду у вересні 2014 року.

"Міністерство отримало ряд звернень від правоохоронних органів і РНБО щодо фактів зловживань, втрат державних коштів в офшорах та інших неподобств, які кояться в пароплавстві", - написав на своїй сторінці в соціальній мережі Facebook заступник міністра інфраструктури Володимир Омелян.

Барінов, в свою чергу, зв'язав перевірку УДП з його небажанням добровільно подати у відставку. "Перевірка комісії у складі 15 осіб дивно збіглася з моєю відмовою на пропозицію заступників міністра звільнитися за власним бажанням", - сказав він.

Він переконаний, що перевірка УДП була призначена на користь конкуруючих підприємств. "Зачистка за всіма правилами "режиму Януковича": заява прямих конкурентів на нібито наявні порушення, миттєва реакція Мінінфраструктури", - підкреслив Барінов.

Підтримку Барінову висловили профспілка УДП і мерія Ізмаїла. Мерія направила керівництву країни звернення з проханням не позбавляти посади Барінова. Підтримав Барінова й голова транспортного комітету ВР Ярослав Дубневич.

Баринов вважає, що одна з можливих цілей ревізії - доведення державного УДП до банкрутства для подальшого продажу. Крім того, за словами прес-секретаря УДП Олени Ходарченко, на підприємстві негативно оцінили призначення Олександра Кравченка в. о. керівника. "У нього був свій флот, багато хто його знає як людину, що має борги перед нашим підприємством і перед моряками", - заявила РБК-Україна прес-секретар підприємства.

Дмитро Барінов пов'язує призначеного в. о. керівника УДП Олександра Кравченка з першим заступником міністра інфраструктури Володимиром Шульмейстером, називаючи їх близькими друзями.

На думку нардепа від 143 округу (Ізмаїл) Олександра Урбанського, ситуація на УДП веде до зростання соціальної напруги серед працівників пароплавства і в колективах суміжних підприємств - Ізмаїльського порту, судноремонтних заводів та ін.

Однак, позафракційний депутат облради В'ячеслав Страшилін, що представляє Ізмаїл, виключає подібні процеси. "Відставка керівника жодним чином не вплине на настрій колективу підприємства... Всі працівники пароплавства, як бюджетники, дуже прив'язані до місця і зарплати. По суті, іншої роботи для них немає", - заявив РБК-Україна депутат облради.

Він вважає, що у конфлікті на УДП простежується протистояння між Президентом Петром Порошенком і прем'єром Арсенієм Яценюком. Так, на виборах у Раду восени 2014 року Дмитро Барінов балотувався за підтримки Арсенія Яценюка.

Втім, на думку одного з одеських політичних аналітиків, перевірки на УДП і конфлікт навколо "Укртранснафти" є ланками одного ланцюга. "Це відгомін на місцях ситуації, яка сталася в Києві - відпрацювання однією політичною фігурою іншої", - зазначив співрозмовник на правах анонімності.

Він додав, що Барінов розглядав можливість силової протидії призначенню нового керівника. Для цього в міському готелі навіть були розміщені озброєні люди, але рішення було відхилене.

За його словами, раніше інтереси групи "Приват" лобіювалися через Кабмін, а морську логістику даної групи забезпечував Ігор Урбанський - одесит, колишній заступник міністра транспорту. Також експерт підкреслив, що УДП цілком могло купувати ПММ у групи "Приват".

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся