Загострення боргової кризи в Старому Світі майже не зашкодить місцевим виробникам товарів класу люкс, які прогнозують збільшення прибутку за рахунок слабкого євро і зростання експорту в жадібний до культових брендів Китай. Акції цих компаній останні кілька років неухильно ростуть, у зв'язку з чим прибутковість інвестицій в Європейський luxury на порядок вище, ніж в місцевий фондовий ринок, свідчить індекс Bloomberg European Luxury Goods.
Загострення боргової кризи в Старому Світі майже не зашкодить місцевим виробникам товарів класу люкс, які прогнозують збільшення прибутку за рахунок слабкого євро і зростання експорту в жадібний до культових брендів Китай. Акції цих компаній останні кілька років неухильно ростуть, у зв'язку з чим прибутковість інвестицій в Європейський luxury на порядок вище, ніж в місцевий фондовий ринок, свідчить індекс Bloomberg European Luxury Goods.
З 18 листопада 2008 р. індекс European Luxury Goods, який включає в себе акції провідних європейських виробників преміальних товарів, виріс на 357%, у той час як зведений індекс найбільших підприємств Європи Stoxx Europe 600 - всього на 27%. За прогнозами цюріхського фонду Swiss & Global Asset Management, протягом десяти років органічне зростання індустрії, тобто без урахування коливання курсів валют, угод M&A або ліквідацій, може обігнати зростання світового ВВП (за прогнозами Світового банку, в 2011 р. реальне зростання світового ВВП складе 4,3%).
Гарною підмогою виробникам, таким, як французький LVMH або швейцарський Richemont, в поточному році стане ослаблення головних європейських валют - євро, швейцарського франка і фунта - до долара. Значна частина товарів найбільших виробників ЄС йде на експорт, а значить, чим слабкіша буде європейська валюта, тим більше прибуток. За прогнозами Citigroup, в 2012 р. євро ослабне до долара на 10%, фунт - на 4%, франк - на 11%. Згідно консенсус-прогнозом до кінця року євро буде торгуватися на рівні 1,3 дол., фунт - 1,56 дол.франк - 1,01 дол.
За розрахунками зниження курсу валюти на 1% дасть зростання виручки до сплати податків і відсотків на 1,3-1,5%. "Ослаблення валют допоможе виробникам товарів класу люкс, оскільки значна частина їх продажу здійснюється за межами Європи, у той час як витрати вираховуються в євро, франках або фунтах", - сказав Bloomberg аналітик паризького брокерського будинку Cheuvreux Томас Месмин. Більше всіх выгадает Richemont, так як 65% продажу компанії припадає не на Європу, при цьому рахунку і витрати компанії деноміновані в євро, а акції торгуються у франках.
Навіть якщо в цьому році євро не сильно впаде до долара, поточний курс залишається дуже вигідним для європейських рітейлерів, підкреслює глава лондонської консалтингової компанії Neev Capital Рахул Шарма. З середини минулого року євро впав до долара на 12%, у той час як швейцарський франк подешевшав на 23%. "Ці компанії стали куди більш стійкі до кризи, ніж раніше, в основному через азіатський бум на товари розкоші, який почався приблизно три роки тому", - відзначив р-н Шарма.
Згідно зі звітом Goldman Sachs в 2010 р. на покупців з Китаю припадає 25% продажів індустрії. При цьому, за прогнозами, до 2025 р. КНР забезпечить 46% сумарної виручки. "Бразилія і Росія є досить перспективними ринками, де попит на предмети розкоші неухильно зростає. Але зараз там діють дуже високі мита, в результаті чого ціни на ті ж самі товари вище приблизно на 30%. Тому, наприклад, бразильці воліють закуповувати в Майамі", - розповів аналітик швейцарського Vontobel Bank Рене Вебер. В цілому 50% luxury-продажів, зроблених в Європі, припадає на туристів.
Серед інших досить перспективних ринків р-н Вебер зазначив Таїланд, Тайвань і Південну Корею. "Кілька років тому ніхто б не згадав їх у списку лідерів за привабливістю. Зараз ці країни приносять виробникам набагато більший дохід, ніж Росія, яку я б поставив в один ряд із Саудівською Аравією", - відзначив експерт.