ru ua

Директор "Борисполя": Ryanair зажадав виконання своїх умов, інакше вони будуть вважати нас ворогами народу

Директор "Борисполя": Ryanair зажадав виконання своїх умов, інакше вони будуть вважати нас ворогами народу Павло Рябікін каже, що Ryanair зажадав виконання своїх умов (фото: УНІАН)

Сьогодні найбільший лоукостер Європи Ryanair припинив продаж квитків на рейси в Україну. На сайті авіакомпанії неможливо купити квитки ні на рейси з Києва, ні зі Львова. Така ситуація стала наслідком глухого кута, в який зайшли переговори про умови польотів авіакомпанії до найбільшого аеропорту України. Подробиці - в матеріалі РБК-Україна.

Список вимог

Обіцяний кілька місяців тому старт польотів в Україну восени поточного року найбільшого лоукостера Європи Ryanair може не відбутися. Сьогодні, 10 липня, авіакомпанія призупинила продаж квитків на рейси в Україну.

Поки що в Ryanair офіційно не коментують події, що відбуваються. Однак у своєму акаунті Facebook міністр інфраструктури Володимир Омелян повідомив, що "найімовірніше, сьогодні буде оголошення про скасування польотів Ryanair в Україні".

Уважно продивився прес-конференцію: як нам не потрібно Ryanair і як дешеві авіаперевезення погано впливають на державу т...

Опубліковано Volodymyr Omelyan 10 липня 2017 р.

Така ситуація стала наслідком глухого кута, в який зайшли переговори про умови польотів авіакомпанії найбільший аеропорт України. Менеджмент аеропорту і лоукостера не можуть узгодити близько 14 вимог.

У "Борисполі" заявляють, що лоукостер вимагає від аеропорту безкоштовного надання стійок реєстрації, стоянок для таксі, площ для реклами, землі для будівництва готелю, офісу для продажу квитків, виплати лоукостеру 35% від доходів магазинів duty-free і так далі.

Однак на виконання трьох вимог в аеропорту принципово не хочуть йти. Приміром, в "Борисполі" не готові надати ставку в розмірі 7,5 доларів аеропортового збору з пасажирів на рейс Київ-Лондон (аеропорт Stansted). Таку ставку в аеропорті готові дати на трьох нових рейсах у Ейндховен (Нідерланди), Манчестер (Великобританія) і в Скавсту (другий аеропорт Стокгольма, Швеція).

Але в разі надання ставки 7,5 доларів на маршрут Київ-Лондон це може призвести до дискримінації інших авіаперевізників, які літають в столицю Великобританії, але в інші аеропорти. Як відомо, в Гатвік літають "Міжнародні авіалінії України", а в Хітроу - British Airways. За даними "Борисполя", зараз МАУ і British Airways платять по 20 доларів за кожного пасажира.

У "Борисполі" підрахували, що у разі, якщо всі авіаперевізники зажадають від аеропорту зниження ставки до 7,5 доларів, це може призвести до втрати "Борисполем" близько 2 млрд гривень щорічно.

"Ryanair вимагав виконання своїх умов, інакше вони будуть вважати нас головними лобістам монополіста"

Про те, на які ще вимоги не готові йти в "Борисполі" в бліц-інтерв'ю РБК-Україна розповів генеральний директор цього аеропорту Павло Рябікін.

- Ryanair полетить у вересні з "Борисполя", чи ні?

- Зараз м'яч на їхньому боці. Вони в ультимативній формі зажадали, щоб ми дотримали вимоги, які містяться у підписаному ними з міністром інфраструктури протоколі про наміри. А ми точно так само сказали, що не можемо цього зробити.

- Що саме вони зажадали включити у договір між "Борисполем" і Ryanair?

- Там багато вимог. Але щодо багатьох вимог вони готові до переговорів, крім трьох. Але ми також не готові з ними погоджуватися.

- На що саме не готові йти обидві сторони?

- По-перше, вони вимагають, щоб ставка аеропортового збору в 7,5 доларів була фіксованою і безумовною. По-друге, вони хочуть, щоб вона поширювалася і на рейс Київ-Лондон. По-третє, вони хочуть, щоб всі можливі суперечки між "Борисполем" і Ryanair розбиралася англійським арбітражем у англійському праві. Але на такі речі нерозумно погоджуватися.

- Без договору Ryanair може полетіти в "Бориспіль"?

- Це неможливо, оскільки для цього необхідно підібрати слоти – час прильоту і вильоту літака. А цього неможливо зробити без договору. Минулого тижня ми вислали Ryanair проекту договору з акцептом, який обмежений 31 липня. Ми чекаємо їхньої згоди до 31 липня.

- Після того, як Ви надіслали Ryanair підписаний договір, аеропорту щось відповіли в авіакомпанії?

- Вони відповіли. Показати лист не можу. Але в ньому вони зажадали виконання своїх умов, інакше вони будуть вважати нас головними лобістам монополіста, ворогами народу. Ми зараз готуємо на цей лист у ввічливій формі відповідну відповідь про те, що ми пішли на всі можливі для нас поступки.

- Сьогодні ви недвозначно заявили на прес-конференції, що готові піти з посади генерального директора "Борисполя"...

- Я не тримаюся за крісло керівника "Борисполя".

- У "Борисполі" кажуть про можливі збитки у два мільярди від встановлення ставки аеропортового збору в 7,5 доларів для Ryanair на напрямку Київ-Лондон. Чи є розрахунки, до яких збитків призводить надання знижок МАУ?

- У випадку з Ryanair ми говоримо про недоотримані доходи. У випадку з МАУ немає збитків. Там є зниження аеропортового збору. До недавнього зниження аеропортового збору МАУ платила в сукупності всі збори в середньому 20 доларів з пасажира. Тепер буде 16 доларів. Інші авіакомпанії платили 24 долари, відповідно, тепер вони будуть платити 20. За нашими розрахунками, собівартість пасажирського обслуговування в аеропорту зараз становить 9-12 доларів з пасажира.

- Минулого тижня Антимонопольний комітет направив "Борисполю" рекомендації розробити прозорий порядок надання знижок...

- Ми уточнимо нашу публічну оферту про надання знижок. Але справа в тому, що в АМКУ не знали, що в аеропорту вже діє програма надання знижок, вони не знали, що вона є.