ua en ru

Дем'янюк: "Вартість морської частини LNG-терміналу становить 1,663 млрд грн"

Автор: RBC.UA
Морська частина LNG-терміналу обійдеться в 1,663 млрд грн. Про це заявив голова координаційної ради національного проекту "LNG-термінал" Віталій Дем'янюк.

Морська частина LNG-терміналу обійдеться в 1,663 млрд грн. Про це в інтерв'ю виданню "Дзеркало тижня. Україна" заявив голова координаційної ради національного проекту "LNG-термінал" Віталій Дем'янюк.

"В рамках техніко-економічного обгрунтування оцінна вартість морської частини складає близько 1,663 млрд. грн. Це по розрахунках компанії-розробника ТЕО. Природно, ці цифри можуть бути уточнені в процесі безпосередньої розробки проекту. У євро це складало близько 121 млн плюс-мінус погрішність розрахунку. Це важливо, оскільки будь-які розрахунки робляться з погрішністю. Навіть не з погляду курсу. Допустимо, розробник ТЕО вказав погрішність 35%. Він заздалегідь це вказав. Тому коли ми бюджетуємо проект, то зобов'язані врахувати вказану погрішність", - сказав Дем'янюк.

Він також повідомив, що інвестиційна частина в будівництві LNG-терміналу складе 735 млн євро. "Що стосується інвестиційної частини, то ми запрошуємо інвесторів. Ця частина, за нашою оцінкою, складає з урахуванням погрішностей 735 млн євро. І тут передбачається співфінансування з боку держави: загальний механізм - акціонери (а держава тут виступатиме як акціонер) зазвичай вкладають 30% власних коштів і ще звертаються до кредитних установ, банківщоб привернути ще 70%. Наше попереднє спілкування і консультації з провідними банками показали, що така схема фінансування можлива, вона буде реалізована. Тут вже немає ніяких держнтій. 70% банкикредитуватимуть без держгарантій. Для здійснення фінансування ми взяли держгарантію, щоб привернути кошти, і передбачається ці гроші вкласти як співфінансування в будівництво терміналу як власні кошти", - сказав Демьянюк.

Він додав: "Таким чином, пропорція виходить наступна: оскільки акціонери дають своїх грошей тільки 30%, а 70% - привертають, то для того, щоб держава отримала частку в 25% в капіталі як акціонер, їй необхідно буде вкласти всього 7,5% від загальної суми. Дуже хороше плече".

За словами Дем'янюка, використання LNG-терміналу передбачає транспортний тариф за газ на рівні 24 дол. за 1 тис. куб. м. "Порахуємо. Візьмемо оренду корабля. Уявіть собі, що у вас оренда корабля- 60 млн. дол. в рік. Цей корабель в рік видає для круглої цифри 5 млрд. кубометрів газу. Вам необхідно розділити 60 млн на 5. Виходить 12 дол. за тисячу кубометрів. Плюс ще 12 дол. на 1000 кубометрів (з урахуванням тарифу на транспортування газу - 306,9 грн за транспортування 1000 кубометрів на 100 км. газопроводу). З урахуванням всіх транспортних витрат отримуємо тариф 24 дол. за 1000 кубометрів газу", - сказав Дем'янюк.

Він додав: "Тут основоположна - вартість газу. Щоб цей процес мав сенс, закупівельна вартість газу має бути нижче, ніж російського газу, навіть якщо до неї додати витрати на газифікацію і тариф на транспортування".

Нагадаємо, 8 серпня Кабмін затвердив ТЕО будівництва LNG-терміналу. Як повідомлялося, Україна і Азербайджан до кінця квітня планували відновити консультації щодо створення спільного підприємства для транспортування скрапленого природного газу в Україну. Спільне підприємство між Державною нафтовою кампанією Азербайджанської Республіки (SOCAR) та Держінвестицій здійснить розробку ТЕО транспортування скрапленого газу на Чорноморське узбережжя України. Скраплений газ буде поставлятися в Україну в рамках національного проекту "LNG-України".

У березні дорученням Президента України національний проект "LNG-термінал" було розширено до національного проекту "LNG-Україна", який включає не тільки будівництво терміналу, але і стратегію альтернативних джерел поставок газу в Україну - "LNG-ресурс".

На думку прем'єр-міністра Миколи Азарова, проект будівництва LNG-терміналу дозволить Україні до 2017 р. отримувати до 10 млрд куб. м скрапленого газу в рік.

Будівництво терміналу з перевалки скрапленого газу в Україні коштує 846 млн євро. Термінал буде побудований біля морського порту "Південний" в Одеській області, його потужність складе 10 млрд куб. м. газу на рік. Раніше уряд планував завершити першу чергу будівництва і пропустити перші кубометри газу через термінал до кінця 2013 р.

У минулому році уряд прийняв рішення про передачу прав на реалізацію робіт зі спорудження LNG-терміналу від Міністерства енергетики та вугільної промисловості України Держінвестицій.

Будівництво LNG-терміналу розглядається Кабінетом міністрів як один із заходів щодо скорочення споживання російського газу. Спочатку термінал розрахований на прийом азербайджанського газу. Крім того, за словами Каськіва, скраплений газ на український LNG-термінал може поставлятися з Туреччини.