ua en ru

Дакар-2013: Sixt Ukraine зміцнюють позиції (відео)

Автор: RBC.UA
П'ятий етап ралі "Дакар". Відносно коротка спецділянка і довгий ліазон. Досить цікавий день, якщо врахувати, що всі "невдахи" відігралися, причому кожен по своєму.

П'ятий етап ралі "Дакар". Відносно коротка спецділянка і довгий ліазон. Досить цікавий день, якщо врахувати, що всі "невдахи" відігралися, причому кожен по своєму.

Читайте також: Дакар-2013: Українці з Sixt Ukraine тримають темп, фаворити поступово втрачають позиції

Пілот українського екіпажу Вадим Нестерчук та штурман Володимир Дем'яненко почали у досить швидкому темпі спецділянку і закінчили його досить у хорошому настрої. 43 результат на фініші з 35-хвилинним відставанням від першого місця. У загальному заліку команда Sixt Ukraine займає 34 позицію.

Не обійшлося без проблем - на приспущених колесах (щоб не застрягти), екіпаж йшов на досить пристойній швидкості. Піймавши камінь, через деякий час Дем'яненко відчув запах диму. І, як виявилося вчасно - від перевантаження колесо почало горіти. Можливо, що на цьому етапі була дуже м'яка гума, це і стало причиною перегріву і загоряння. Диск ледве встигли відкрутити і викинути.

Головна відмінність сьогоднішнього дня - це абсолютно різні маршрути для байків\квадов і авто\вантажівок. Мотоцикли стартували вже на спецдільниці, а автомобілі їхали через ліазон довжиною майже в 300 км, а тільки після стартували на короткому 170-кілометровому СУ. Головний момент - екіпажі стартували в Перу, а фінішували вже на території Чилі.

Етап пройшов, як сказав Костянтин Мешканців - штурман гонщика команди BMW X-Raid Новицького, "нереально швидко, навіть і оглянути усе не встигли". 170 з гаком кілометра спецдільниці екіпажі лідерів йшли з середньою швидкістю більше 90 км/год. Аль-Аттія був нестримний, він намагався і відірватися від переслідування, і, звичайно ж, нав'язати шалений темп наступним за ним екіпажам. Новицький йшов позаду, атакувати (на відміну від Гордона напередодні) не намагався, хоча йшов на межі швидкості:

"Сьогодні місцями їхали - скільки фабрика дала! Було не до жартів, швидкості - просто величезні! Швидкий і відносно коротка ділянка - їхали швидко, наскільки могли!"

Аль-Аттія недовго був першим - свій перший етап у цій гонці виграв Нані Рома, що на півтори хвилини випередив напарника по команді Петранселя. Аль-Аттія відстав на майже 7 хвилин через прикру помилку в навігації:

"Так, ми трохи збилися з курсу. Але нічого страшного, я можу ще трохи натиснути і вийти на перше місце. Я зараз після 5 днів йду другим, до Петранселя у мене всього 10 хвилин".

Ну і не обійдемо Гордона. Його виступ вже стає просто якимось шоу. Загалом, Гордон на минулому етапі перекинувся. Але, втративши п'ять годин часу - він зупинився? Ні. Далі він атакує, причому не на доїзд - а знову в боротьбу по повній. Поки що він на 36 місці, відразу за Вадимом.

Про Гордона вже сказали достатньо, а ось за Сайнсом треба буде стежити, оскільки тепер він буде їхати нічим не обтяжений, ніякого морального вантажу, адже місце в Топі він вже для себе викреслив. Саме тепер він може показати найкрасивіше і видовищне пілотування.

У категорії вантажівок триває наступ Камазів. Де Рой після вчорашньої осічки йшов на фініш на всіх парах - однак на фініші він виявився третім. Його напарник по команді Ханс Стейсі випередив його на дві з половиною хвилини. Росіяни, для яких цей Дакар видався дуже непростим, тримали хороший темп і зайняли 2, 4 і 5 місця відповідно. Каргинов на бівуаці ділився враженнями про етап:

"Сьогодні спочатку було дуже багато каменів, по-справжньому забійна траса. Потім - ущелини, ледве-ледве протікали місцями. Був гірський ділянка - мабуть, як у класичних ралі! Машини Де Роя - завжди в горах вигравали. Не знаю чому - але завжди було саме так. Він стартував позаду, наздогнав - і пішов вперед. А коли почалося бездоріжжя - я знову до нього зміг дістатися. Вони в цьому році опустили кабіни більше ніж ми, зробили свої машини дуже стійкими! А між собою, всередині Камаз Майстер - ми з хлопцями не боремося - у кого буде краще виходити, і будемо підтримувати. Головне, щоб попереду був Камаз!".

До цих пір неясно, що трапилося з чехом Лопрайсом - він фінішував 62-м з 66 екіпажів, втративши майже дві години. Це змістило його на 8-е місце в загальному заліку, але підібратися до лідерів тепер буде дуже складно.

А ось у квадроциклів Маркос Патронеллі продовжує вбивати сюжет. Схоже, з цим змирилися і організатори - сьогодні повідомлення з траси про пригоди в цьому заліку надходили вже набагато рідше, ніж раніше. Еміратець Себастьян Хуссейні - на першій третині дистанції, відразу після контрольного пункту - зупинився майже на півгодини. У підсумку Хуссейні на фініші значився тільки "формально" - чотиригодинне запізнення плюс часовий штраф означає, що сам він дістатися до бівуака сьогодні не зміг. Ще одним невдахою дня став Лукас Бонетто, що зупинився на 77 кілометрі.

У мотозаліку перемога на ділянці дісталася фактично лідирувавшему від старту до фінішу Давиду Касто. Спочатку не все було зрозуміло з іншими результатами - сьогодні просто неймовірний ритм показувала ціла група гонщиків з другого десятка: Світко, Педреро Гарсія, Ісраель Ескуерре, Каселлі, Джейкс. Але в підсумку - сенсація сталася тільки "локальна", ( при тому, що вся перша десятка вклалася всього в 4 хвилини після настільки протяжної ділянки). Касто залишився переможцем ділянки, на 1:09 випередивши Олів'є Пейна (який зберіг спільне лідерство) і на 2:58 Педреро, відтіснившего Боттури. Всього ж після цієї ділянки - "всередині" часового відставання від лідера залишається ні багато, ні мало - 25 гонщиків. Як сьогодні показав приклад Барреди Борт - значить, нічого ще не те що не вирішено, але і навіть не наближається до вирішення.