Величезна кількість бюджетних європейських авіаліній опинилися у скрутному становищі: через зростання цін, що продовжується, на енергоактиви вони знаходяться на межі банкрутства. Причому більшість експертів зазначають, що, якщо найближчим часом ціни на нафту не знизяться, цим авіакомпаніям можна буде лише поспівчувати, передає Reuters.
Більш того, на думку учасників ринку, у них зараз залишається лише один вихід: скорочувати невигідні маршрути і залишати тільки ті напрями, які можуть принести їм прибуток. Зокрема, можуть бути частково скорочені місцеві перельоти, додають експерти.
Тим часом, за даними International Air Transport Association (IATA), за минулий період ц.р. в світі розорилися 24 авіакомпанії, близько половини з яких - європейські. Не кращим чином йдуть справи і у компаній, що займаються виключно трансатлантичними перельотами бізнес-класу. Наприклад, британські Silverjet, Maxjet і Eos Airlines вже були змушені припинити польоти через скрутний фінансовий стан. "Більшість авіакомпаній опинилися на межі колапсу. Зараз вони в дуже скрутному становищі, і незабаром можна очікувати на величезну кількість розорень", - зазначає представник European Regions Airline Association (ERA) Енді Кларк.
Згоден з ним і юрист Orrick Марк Феннесси: "Бюджетні авіакомпанії просто виявляються неконкурентоздатні: їхній прибуток знижується, а виробничі витрати ростуть". На думку експерта, поточну кризу переживуть або дуже великі компанії, як, наприклад, British Airways, Air France і Lufthansa, або такі бюджетні компанії, як ірландська Ryanair і британська ЕasyJet. А на думку аналітика Collins Stewart Ендрю Фітчи, виживуть лише ті компанії, які змінять свою бізнес-стратегію. "Поточну кризу переживуть авіакомпанії, які зможуть урізувати свої виробничі витрати", - додає він.
Так, Ryanair Holdings Plc, найбільша бюджетна авіакомпанія в Європі, заявила, що взимку ц.р. вона припинить використання 10% свого парку літаків для збереження прибутковості компанії. А головний виконавчий директор авіакомпанії Майкл О'лірі зазначив, що авіакомпанії наступного року доведеться підвищити ціни на авіаквитки на 5%. Це допоможе хоч якось компенсувати рекорд високі ціни на нафту. Проте, голова компанії підтвердив, що Ryanair, на відміну від інших авіакомпаній, не вводитиме паливний збір.
Більш того, деякі експерти запевняють, що навіть British Airways може зазнати збитків, якщо ціни на чорне золото залишаться на таких високих позначках. "Ідеальним вирішенням проблеми є зменшення кількості рейсів. Варто залишати тільки прибуткові напрями", - запевняє аналітик Blue Oar Securities Дуглас О'нейл.