Компанія "Астеліт", що працює під брендом life:), останньої зважилася на зміни. З 15 січня вона змінила назву на lifecell, щоб асоціюватися зі своєю материнською компанією, турецької Turkcell. Влітку Turkcell викупила у СКМ Ріната Ахметова частку в цьому операторі, таким чином ставши його 100%-вим власником. Головний виконавчий директор "Астеліту" Бурак Ерсой розповів РБК-Україна про те, яке значення новий бренд має для споживачів та самої компанії.
Протягом останнього року всі три українських мобільних оператори провели ребрендинг. У червні 2015 року "Київстар" змінив логотип, зробивши його більш простим. Потім в жовтні 2015 року "МТС Україна" домовилася з британським оператором Vodafone про використання його бренду в Україні.
Компанія "Астеліт", що працює під брендом life:), останньої зважилася на зміни. З 15 січня вона змінила назву на lifecell, щоб асоціюватися зі своєю материнською компанією, турецької Turkcell. Влітку Turkcell викупила у СКМ Ріната Ахметова частку в цьому операторі, таким чином ставши його 100%-вим власником. Головний виконавчий директор "Астеліту" Бурак Ерсой розповів РБК-Україна про те, яке значення новий бренд має для споживачів та самої компанії.
РБК-Україна: Хто був автором цієї ідеї зміни бренду - менеджмент українською або турецької компанії?
Бурак Ерсой: Взагалі ми постійно перебували в діалозі, менеджмент Turkcell нас підтримував на всіх етапах. Але в цілому це була ідея української команди. Після того, як Turkcell став 100%-вим власником life:) цілком логічно було зробити наступний крок - провести ребрендинг і, таким чином, стати ближче до материнської компанії. Новий бренд складається з двох частин: "life" - це те, що ми залишили від старого і відомого в Україні бренду, а у Turkcell взяли частина "cell".
РБК-Україна: Якщо life:) - так добре впізнаваний бренд, чому ж тоді не залишили його, просто змінивши колірну гамму на близьку до Turkcell? Адже "lifecell" - досить довга назва і абоненти, швидше за все, продовжать називати оператора "life".
Бурак Ерсой: Ну, дивіться: якщо ви введете "life" в Google, ви отримаєте безліч результатів, які не мають відношення до оператора life:). Бренд - це має бути щось специфічне, щось особливе.
Можу сказати, що ми розглядали різні варіанти: у тому числі назва Ukrcell. Але з цим брендом були певні технічні проблеми (в Україні вже є телекомунікаційна компанія з назвою УкрСелл - ред.). Крім того, наші фокус-групи показали, що такий бренд сприймається як консервативний, закритий до інновацій. І як ви розумієте, це не те, що ми хочемо донести нашим споживачам.
РБК-Україна: Символ Turkcell, який ви перенесли і на логотип українського оператора, - равлик, в українців асоціюється з повільністю. Для оператора зв'язку це не дуже добре, так як абоненти відразу думають про низькій швидкості передачі даних.
Бурак Ерсой: Взагалі-то це не равлик. Я 10 років працював в Turkcell і знаю цю історію. Лого замислювалося як такий своєрідний заєць з антенами, його зображали на повний зріст. Але навіть у Туреччині багато споживачі приймали його за равлика. Тому вирішили зображати тільки голову, а врешті-решт залишили тільки антени. Антени символізують швидкісну комунікацію точка-точка. У Туреччині до цього лого вже звикли, але воно незвично для українців. Поки буде проходити ребрендинг, ми також будемо вибудовувати чітку комунікацію зі споживачами, щоб донести нашу ідею.
РБК-Україна: Коли мова йде про lifecell, хочеться запитати: а чи буде life broadband, тобто, фіксований зв'язок? Ваші конкуренти робили по-різному: "МТС Україна", яка зараз працює під брендом Vodafone Ukraine, навесні продала свою фіксовану мережу телекомунікаційної групи Vega. У "Київстару" ж, навпаки, сильні позиції на ринку дротового інтернету. За нашими даними, ви теж збираєтеся розвивати цей напрямок.
Бурак Ерсой: Ми дійсно дуже зацікавлені в тому, щоб інвестувати у всі напрямки, пов'язані з нашим бізнесом. Якщо ви подивитеся на Turkcell, то побачите, що у всіх своїх компаніях він розвиває як мобільний, так і фіксований напрям, щоб згодом перетворити їх в мультисервісні компанії.
РБК-Україна: Можливо, ви вже ведете переговори з ким-небудь з існуючих фіксованих операторів щодо його купівлі?
Бурак Ерсой: Конкретно в даний момент ми ні з ким не ведемо переговорів на цей рахунок. Якісь інші деталі я не можу озвучувати, але підкреслю: нас цікавлять будь-які інвестиції, які зміцнять наш бізнес. Це можуть бути як інвестиції у фіксований зв'язок, так і щось інше.
РБК-Україна: Скільки ви готові інвестувати?
Бурак Ерсой: Ми не розкриваємо такі дані. Але можу сказати, що досить.
РБК-Україна: Якщо ми вже заговорили про інвестиції: ви заплатили за ліцензію на 3G найбільшу суму - на 600 млн гривень більше, ніж ваші конкуренти. Ліцензія передбачає використання близьких до "Тримобу" частот. Але про купівлю "Тримоба" ви так і не домовилися. Не шкодуєте про те, що переплатили?
Бурак Ерсой: Всі гроші, які ми витрачаємо в Україні, того варті. І нам не шкода жодної копійки, витраченої тут. Але є інша проблема. Як відомо, ми інвестуємо в доларах, а відбиваємо інвестиції в гривнях. Коли ми порівнюємо ці інвестиції зі швидкістю їх окупності, ми розуміємо, що швидкість окупності залишає бажати кращого. Тому наше завдання і завдання інших операторів - це збільшити обсяг цього ринку.
РБК Україна: протягом багатьох років life:) не приносив прибутку акціонерам. Чи можна очікувати, що тепер ситуація зміниться?
Бурак Ерсой: Потрібно розуміти, що у life:) немає проблем з операційним прибутком, а є борги. У нас є певний план, як зробити компанію прибутковою. Але, коли саме це станеться, сказати не можу.
Розмовляла Вікторія Власенко