Новий логотип буде використовуватися на виставках, роликах, зовнішній рекламі, брошурах, тобто у всіх комунікаційних проявах України.
У четвер, 10 травня, уряд на своєму засіданні схвалив бренд Ukraine NOW UA ("Україна ЗАРАЗ") для позиціонування України в світі. "Команда уряду, Мінінформполітики, експерти працювали над створенням бренду "Україна ЗАРАЗ". Робота завершена. Це буде бренд України у світі", - заявив прем'єр-міністр Володимир Гройсман.
Новий логотип країни викликав досить активне обговорення в соціальних мережах. Про те, чому саме такий бренд був обраний урядом, скільки коштувала його розробка і де він буде використовуватися розповів РБК-Україна державний секретар Міністерства інформаційної політики Артем Біденко.
- Хто займався розробкою нового знаку-бренду України?
- В минулому році в Міністерстві інформполітики була створена комісія з питань популяризації України у світі. Вона оголосила творчий конкурс на створення символу-бренду України, в якому взяли участь понад 15 креативних проектів від різних агентств. Після багатьох презентацій, шорт-листів і так далі переміг проект креативного агентства Banda Agency. Конкурсне завдання ґрунтувалося на концепції, яку нам, в свою чергу, запропонували британські експерти, які провели фокус-групи з метою вивчити як іноземці бачать Україну, результатом чого стало бачення "Ukraine now".
Власне, на конкурс ми виносили завдання або зробити візуалізацію бачення "Ukraine now", або запропонувати своє бачення і візуалізацію. Banda Agency запропонувала найбільш адекватну, на думку комісії, візуалізацію. Коштувало це держбюджету нуль гривень нуль копійок. Це був творчий конкурс волонтерів. Ім'я переможця прозвучало на всю країну, вони щасливі.
- Що, власне, означає Ukraine now?
- Концепція Ukraine now, яка виносилася на конкурс, означала країну можливостей, країну без кордонів, країну, де сьогодні відбувається все найцікавіше, про що ви мріяли. Ця концепція орієнтована, в першу чергу, на іноземців, і на те, чим їх можна зацікавити, як їх можна залучити в країну.
- Які ще проекти були представлені на конкурс, які були відхилені?
- Було багато варіантів. Багато варіантів, які базувалися на запропонованій нами концепції Ukraine now. Але від деяких учасників конкурсу були свої розробки, наприклад, Cfc consulting запропонувала концепцію свободи "Freedom is our religion", тобто слоган, який висів на багатьом відомому банері в центрі на Хрещатику. Була концепція щита і прапора, що символізувала нашу країну як "Україна на захисті миру".
- Яка доля бренду, заснованого на букві U?
- Це був туристичний бренд. Він не був офіційним знаком України. Він не був прийнятий Кабміном як єдиний. Він був прийнятий громадськістю, а Міністерством економічного розвитку і торгівлі рекомендований для використання як туристичний бренд. Але через це, наприклад, регіони та інші державні органи, використовували свої бренди. Ми зараз реалізували концепцію єдиного бренду для всіх. Тепер всі зобов'язуються використовувати цей бренд. Тепер усі інші бренди, в тому числі туристичні, виставкові, експортні, будуть реалізовані з урахуванням прийнятого Кабміном знака.
- Але цей туристичний бренд на основі букви U залишається або він буде скасований?
- Під час перехідного періоду, поки буде доопрацьовуватися бренд-бук на основі нового знака, він буде залишатися актуальним. Але потім знак на основі букви U буде скасовано на офіційному рівні. Але охочі громадські організації і бізнес, на відміну від держорганів, зможуть ним користуватися і далі.
- Ви згадали, що новий знак нічого не коштував держбюджету. Але чому було прийнято рішення не проводити тендер на його розробку?
- Ми думали про те, щоб провести тендер. Ми навіть оголошували в минулому році, що з переможцем укладемо договір на ProZorro. Але більшість агентств нам сказали, що в разі перемоги вони готові безкоштовно передати державі права на логотип. Їм плати за це не треба було. Але, ясна річ, що за розробку бренд-бука (офіційний документ, в якому міститься концепція бренду, правила його використання і так далі, - ред.) ми зобов'язані будемо заплатити. Тендер на цю роботу буде оголошено на ProZorro.
- Скільки плануєте витратити на розробку бренд-бука?
- Поки що це питання взагалі не піднімалося. Але за ринковими розцінками бренд-бук коштує не більше п'яти-десяти тисяч доларів.
- Де, власне, буде використовуватися новий знак України?
- Скрізь, на виставках, роликах, зовнішній рекламі, брошурах, тобто у всіх комунікаційних проявах України.
- Як він буде співіснувати поряд з гербом і прапором України?
- За законом "Про рекламу" у рекламі заборонено зображати державні символи. Тому, в принципі, в країні зображати герб в рекламі заборонено. Це можуть робити тільки державні органи. Відповідно, туркомпанії не можуть зображати герб у своїй рекламі. Ми очікуємо, що в Україні буде використана така концепція, як у тій же Великобританії, де на супроводжуючих комунікаціях використовується слово Great та половина британського прапора. Точно також ми будемо все брендувати новим логотипом в Україні.