ua en ru

АМКУ: Подорожчання проїзду в маршрутах не має економічного обгрунтування

Автор: RBC.UA
Подорожчання проїзду в маршрутах не має економічного обгрунтування. Про це йде мова в повідомленні Антимонопольного комітету України, розміщеному на офіційному сайті комітету. "Відсутність належного контролю за реалізацією і обліком проданих приватними автоперевізниками квитків не дозволяє визначити обгрунтованість тарифів на проїзд.

Подорожчання проїзду в маршрутах не має економічного обгрунтування. Про це йде мова в повідомленні Антимонопольного комітету України, розміщеному на офіційному сайті комітету. "Відсутність належного контролю за реалізацією і обліком проданих приватними автоперевізниками квитків не дозволяє визначити обгрунтованість тарифів на проїзд. Замість цього це сприяє тінізації ринку перевезень, розвитку корупції і недоотриманню платежів, які можна було б направити на компенсацію пільгового проїзду громадян і підвищення безпеки перевезень. З відповідними висновкам і пропозиціями щодо врегулювання ситуації Антимонопольний комітет України звернувся в Кабінет міністрів України", - говориться в повідомленні АМКУ. Антимонопольний комітет також зазначає, що встановлення тарифів на проїзд в автобусних маршрутах здійснюється безпосередньо перевізниками, які повинні виходити з власних виробничих витрат на надання послуг. У свою чергу, місцеві органи влади і самоврядування повинні погоджувати тарифи з урахуванням їх обгрунтованості. У зв'язку з намірами перевізників підвищити тарифи, органи комітету провели відповідне дослідження. Результати перевірок з'ясувалося, що дії деяких перевізників містять численні порушення, у тому числі і конкурентного законодавство. Рекомендації комітету утриматися від встановлення необгрунтованих тарифів охопили десятки перевізників і місцевих органів влади в понад 10 регіонах. В даний час розслідується діяльність 4 перевізників в Києві, 34 - в Сумській і 17 - в Львівській областях, проти яких порушені відповідні справи. Крім того, АМКУ зафіксував порушення перевізниками податкового законодавства, про автомобільний транспорт і щодо питання захисту прав споживачів. Зібрані в ході перевірок матеріали передані відповідним органам для реагування. Встановлена відсутність жорсткого контролю за звітністю перевізників і механізмів відповідальності за непродаж квитків. Ведення перевізниками обліку доходів відбувається на примітивному неорганізованому рівні. Тому в своєму зверненні до Кабінету міністрів України комітет пропонує доручити Державній податковій адміністрації провести перевірки перевізників, підсилити їх відповідальність за невидачу квитків пасажирам і тому подібне. А також – Мінтрансзв"язку - удосконалити законодавчі акти, зокрема, щодо належного ведення перевізниками квитково-касової документації, посилення їх юридичної відповідальності за порушення, і прийняти заходи щодо наведення правопорядку у сфері автомобільних пасажирських перевезень. Раніше сьогодні столичні перевізники оголосили страйк. Вони вимагають від керівництва міста дозволити підвищити тарифи на проїзд в маршрутних таксі. Приватні перевізники просять погоджувати нові тарифи у розмірі 1 грн. при протяжності маршруту до 5 км.; 1,50 грн. - від 5 до 10 км.; 2,00 грн. - від 10 до 15 км.; 2,5- грн. - від 15 до 20 км.; 3,00 грн. - більше 20 км. Крім того, перевізники просять забезпечити їм конкурентоздатні умови порівняно з комунальним транспортом, що працює в режимі маршрутного таксі. Зокрема, це торкається невиплатою мерією компенсації за проїзд пасажирів пільгових категорій, тоді як комунальному підприємству "Київпастранс" такі компенсації виплачуються. Нагадаємо, головне управління транспорту Київської міської адміністрації підготувало нові договори з перевізниками, за якими тарифи підвищаться, але не на всіх маршрутах. Нинішня верхня планка ціни - 1,75 грн. - залишиться, а ось мінімальний тариф виросте з 75 коп. до 1 грн. Таким чином, зараз буде три цінові зони: до 5 км. повезуть за 1 грн., від 5 до 15 - за 1,50 грн., далі - за 1,75 грн. Таким чином, ціна на проїзд на багатьох порівняно недовгих маршрутах підвищиться на 25-50 коп., на довгих тариф залишиться незмінними. В той же час, Комунальне підприємство "Київпасстранс" заявило, що з почату літа зможе самостійно забезпечити перевезення киян без допомоги приватних перевізників. За словами Генерального директора КП "Київпасстранс" Миколи Ламбуцького, для нормальної роботи наземного транспорту Києву бракує 37 тролейбусів, 32 автобусів і 10 трамваїв. Він зазначив, що 10 трамваїв відповідно до контрактів на закупівлю вже за два тижні вийдуть на лінію, також до 1 травня відповідно до контрактів буде куплено 50 автобусів надвеликої місткості і ще 30 автобусів великої місткості. Тролейбуси за контрактом будуть куплені до 1 червня. М.Ламбуцький нагадав, що "Київпасстранс" є основним перевізником в Києві, а приватні перевізники - лише допоміжні.