Airbus вперше підняв у небо свій новий лайнер A350 XWB (фото)
Зі злітно-посадкової смуги французького аеропорту "Тулуз-Бланьяк" піднявся у свій перший політ новий лайнер компанії Airbus - далекомагістральний широкофюзеляжний A350 XWB. Як очікується, політ триватиме чотири години. Всього в ході програми льотних випробувань п'ять тестових лайнерів нової моделі повинні налітати 2500 годин.
У разі успішного закінчення випробування лайнер отримає офіційні сертифікати від здійснюють нагляд за авіацією відомств - американського FAA (Federal Aviation Administration) і європейського EASA (European Aviation Safety Agency). Після завершення всіх формальностей лайнери нової моделі почнуть поставлятися замовникам.
Першою нові літаки у другій половині 2014 р. повинна отримати катарська авіакомпанія Qatar Airways, наголошується в повідомленні Airbus. Всього авіакомпаніями замовлено 613 лайнерів A350 XWB.
Читайте також: Air China закупить 100 авіалайнерів Airbus за 8,9 млрд дол
Абревіатура XWB розшифровується як Extra Wide Body, що означає "додатково розширений фюзеляж". Збільшена ширина фюзеляжу дозволить розмістити в одному ряду до дев'яти крісел, підвищивши кількість перевезених пасажирів. Залежно від модифікації літаки A350 зможуть перевозити від 270 (A350-800), 350 (A350-1000) осіб на відстань до 15 тис. км.
Активне використання в конструкції композитних матеріалів дозволить істотно знизити вагу лайнера, а в результаті приблизно на чверть скоротити витрату палива і викиди в атмосферу вуглекислого газу.
Airbus - європейський авіабудівний концерн, входить в структуру європейського аерокосмічного агентства EADS. За підсумками 2011 р. Airbus продав замовникам 1 608 тис. пасажирських реактивних літаків, тоді як обсяг поставок за підсумками року досяг 534 літаків.
Валовий прибуток від проданих літаків склав 169 млрд дол. Дані показники стали рекордними в історії Airbus. За підсумками минулого року Airbus обійшов свого основного конкурента - американську компанію Boeing, продажі пасажирських лайнерів якої в 2011 р. склали 921 примірник, а поставки - 477 примірників.
Читайте також: Boeing 787 Dreamliner здійснив перший тестовий політ
Між тим Boeing не збирається здавати позицій. У боротьбі за місце під сонцем компанія активно розробляє нові моделі, здатні задовольнити зростаючий попит на далекомагістральні літаки, особливо з боку азіатських авіаперевізників.
Сьогодні стало відомо, що Boeing може оприлюднити плани запуску виробничої лінії подовженої версії 787 Dreamliner на Паризькому авіашоу, яке стартує наступного тижня. Новий 323-місцевий авіалайнер повинен буде використовуватись на маршрутах великої дальності при перельотах по Азіатському регіону.
"Подовжена версія моделі 787, відома як Boeing 787-10, буде мати більш довгий корпус і зможе перевозити більше пасажирів, ніж представлені на ринку в даний момент модифікації моделі Dreamliner. У той же час Boeing 787-10 матиме дещо меншу дальність польоту в порівнянні зі своїми побратимами.
Як зазначають у Boeing, нова модель буде особливо зручна регіональним, азіатським авіакомпаніям, лайнер можна буде використовувати на маршрутах з великим числом проміжних зупинок.
Читайте також: Boeing уклав контракт з Ryanair більш ніж на 15 млрд дол
Слід додати, що американський і французький авиаконцерны розгорнули активні "бойові дії" і на просторах Всесвітньої торгової організації (СОТ). За інформацією анонімних американських джерел, Airbus міг отримати до 4,5 млрд дол. прямих і непрямих незаконних субсидій для розробки проекту A350.