ru ua

А.Костусєв сподівається зломити лобі "Укрзалізниці"

Автор: RBC.UA
В країні "існує дике положення", коли одне відомство саме собі встановлює правила, заявив сьогодні глава АМКУ Олексій Костусєв, коментуючи підвищення тарифів "Укрзалізницею".

В країні "існує дике положення", коли одне відомство саме собі встановлює правила, заявив сьогодні глава АМКУ Олексій Костусєв, коментуючи підвищення тарифів "Укрзалізницею". "Я звертався до прем'єра з пропозицією створити єдиний орган, який би відповідав за підвищення тарифів, проте сьогодні транспортне лобі дуже сильне, тому поки ця пропозиція залишилася нереалізованою", сказав керівник АМКУ. Він також підкреслив, що поки ця ідея не буде реалізована, "Укрзалізниця" "продовжуватиме творити дива". Нагадаємо, що тарифи на пасажирські перевезення з 1 червня ц.р. будуть збільшені на 50%. Про це повідомив гендиректор "Укрзалізниці" Василь Гладких. За його словами, "Укрзалізниця" до 2008 р. планує підняти тарифи на пасажирські перевезення на 80%. В.Гладких назвав це вимушеною мірою, яка дозволить вирішити питання оновлення рухомого складу. Підвищення проходитиме поетапно протягом 2 років. Так з 1 січня 2007 р. тарифи виростуть ще на 10%, з 1 квітня 2007 р. - ще на 10%, з 1 липня 2007 р. - ще на 10%. Згідно розрахунків експертів, щоб привести пасажирські перевезення хоч би до нульової рентабельності, необхідно підвищити тарифи в 2,9 разу, заявив глава "Укрзалізниці". В.Гладких нагадав, що знос рухомого складу складає в середньому 70%, а старіння пасажирських вагонів значно випереджає їх оновлення. Держава вже 16 років не виділяє коштів на оновлення рухомого складу, не дивлячись на те, що це передбачається законом про залізничний транспорт, підкреслив гендиректор "Укрзалізниці". Нагадаємо, що на початку квітня В.Гладких стверджував, що підвищення тарифів на пасажирські перевезення не буде. "Українська залізниця - державна, і справно виконує соціальну функцію. Немає ще у людей тієї гідної заробітної плати, щоб купувати дорогі квитки", - сказав він, нагадавши, що залізничний транспорт є найдоступнішим видом транспорту в Україні. Вартість проїзду залізницею в приміському сполученні складає 1 коп. за 1 км. Щорічні збитки "Укрзалізниці" від пасажирських перевезень складають 2,4 млрд грн., проте держава компенсує їх за рахунок залізничних вантажних перевезень і з інших джерел. "Політика залізниці направлена на допомогу людям. Втім, у разі приватизації "Укрзалізниці" пасажирів змусять платити повну ціну за квитки. А реальна їх ціна буде в 8-10 разів вище, ніж сьогодні", - відзначив В.Гладких. Як повідомлялося раніше, АМКУ назвав подорожчання залізничних перевезень економічно необґрунтованим. Цей транспортний монополіст, вважають в комітеті, непрозоро формує ціни і намагається за рахунок пасажирів вирішити свої внутрішні проблеми. Глава Костусєв звертався до прем'єр-міністра Юрія Еханурова з проханням утриматися від підвищення тарифів до створення Національної комісії регулювання транспорту України. У АМК впевнені, що "відсутність нормативно-методичних документів і прозорого затвердженого порядку формування тарифів не дозволяють чітко і об'єктивно оцінити економічне обґрунтування підвищення вартості перевезень". Крім того, Комітет відзначає, що раніше "залізниця неодноразово застосовувала вільні тарифи навіть тоді, коли законодавством передбачалися регульовані", унаслідок чого "вартість перевезень і інших послуг істотно завищувалася".