ua en ru

"Укрзалізницю" реформують

Автор: RBC.UA
Розширення повноважень Мінтрансзв"язку України поки відкладається. Міністр транспорту і зв'язку Віктор Бондар повідомив, що регулюванням залізничних тарифів продовжить займатися "Укрзалізниця". Принаймні, до того як буде затверджений фінплан цього держпідприємства на поточний рік. Ще в січні Мінтрансзв"язку запропонував уряду повернути міністерству повноваження тарифоутворення на залізниці. Головним аргументом стала критика адміністрації залізничного транспорту керівництвом провідних гірничо-металургійних підприємств.

Розширення повноважень Мінтрансзв"язку України поки відкладається. Міністр транспорту і зв'язку Віктор Бондар повідомив, що регулюванням залізничних тарифів продовжить займатися "Укрзалізниця". Принаймні, до того як буде затверджений фінплан цього держпідприємства на поточний рік. Ще в січні Мінтрансзв"язку запропонував уряду повернути міністерству повноваження тарифоутворення на залізниці. Головним аргументом стала критика адміністрації залізничного транспорту керівництвом провідних гірничо-металургійних підприємств. Як відомо, в минулому році галузь не раз лихоманило від індексації розцінок на перевезення вантажів, введення нових правил і тарифів на послуги залізничників при вантажоперевезеннях. На цьому фоні народився проект ухвали Кабміну "Про внесення змін до додатку до ухвали Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 H1548", розробленого Мінтрансзв"язку, де повноваження щодо встановлення тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом і пов'язані з ними послуги переведені в компетенцію Мінтрансзв"язку і Мінекономіки. Фактично документ повертає ситуацію в рамки, що існували до січня 2003 р. Саме тоді уряд України відмінив ці повноваження у Мінтрансу і Мінекономіки. І до сьогоднішнього дня транспортники можуть лише вносити пропозиції Кабміну з питань тарифікації, а питання порядку і термінів зміни розцінок вони не регулюють. Затвердження урядом фінансового плану "Укрзалізниці" переносилося не один раз. Минулого тижня дійшло до того, що Голова Луганської облдержадміністрації Геннадій Москаль звернувся до прем'єр-міністра Юрія Єханурова з проханням прискорити затвердження фінансового плану адміністрації залізничного транспорту, оскільки не фінансуються договори з компанією "Луганськтепловоз" на постачання в 2006 році електропоїздів. Разом з тим, у відповідність з дорученням уряду фінплан " Укрзалізниці" повинні затвердити до травня поточного року. На цьому тижні В.Бондар повідомив, що його відомство підтримує керівництво " Укрзалізниці" по підвищенню тарифів на залізничні перевезення пасажирів на 100% до 2008 р. (на 50% щорічно. Ці розцінки не переглядалися з 1998 р., внаслідок чого збитки залізничників на пасажирських перевезеннях тільки минулого року перевищили 2 млрд грн. При цьому В. Бондар підкреслив, що індексація поки не торкнеться вантажних перевезень. Експерти, у свою чергу, не виключають, що українські власті, все-таки вирішуватися на приватизацію " Укрзалізниці". Про те, що це підприємство може бути продане приватному інвесторові говорив в січні нинішній керівник компанії Василь Гладких. Пропозиція по роздержавленню " Укрзалізниці" міститься в одному з варіантів програми приватизації. Не виключено, що затягування затвердження фінплана підприємства і рішення питання про повноваження у сфері залізничної тарифікації пов'язані якраз з потенційним реформуванням в галузі.