ua en ru

"Казфосфат" заперечує звинувачення у причетності до аварії у Львівській обл.

Автор: RBC.UA
Казахська сторона заперечує звинувачення в технічній несправності цистерн з жовтим фосфором, яка, за словами українських чиновників, нібито стала причиною "фосфорної аварії" в Львівській області. Про це сьогодні заявив керуючий директор ТОО "Казфосфат" Кайрат Шотбаков, в ході телемосту Москва-Київ-Львів, присвяченого даній катастрофі.

Казахська сторона заперечує звинувачення в технічній несправності цистерн з жовтим фосфором, яка, за словами українських чиновників, нібито стала причиною "фосфорної аварії" в Львівській області. Про це сьогодні заявив керуючий директор ТОО "Казфосфат" Кайрат Шотбаков, в ході телемосту Москва-Київ-Львів, присвяченого даній катастрофі. "Звинувачення з боку України ми абсолютно не визнаємо з однієї причини- вантаж перевозився в цистернах, що мають статус "технічно справні"", - відзначив він. За словами К.Шотбакова, компанія "Казфосфат" знаходиться в постійному контакті з виробником цистерн, який знаходиться в Маріуполі. "Що стосується всього іншого - ми чекаємо офіційних висновків робочих комісій. Ми констатуємо факт того, що нам довелося дуже довго умовляти українських колег для включення наших офіційних представників в склад хоча б однієї комісії", - повідомив К.Шотбаков. Він також відзначив, що компанія оперативно відреагувала на аварію і направила на місце події своїх представників, які вжили усіх заходів по спільному усуненню наслідків витоку жовтого фосфору. Окрім того, К.Шотбаков заявив, що термін експлуатації цистерн з фосфором було продовжено до 2008 р. Він відзначив, що ємкості було випущено у 1978-1984 рр. При цьому термін експлуатації даних цистерн складає 24 роки. Директор "Казфосфату" також наголосив, що всі цистерни, які були в складі, і у яких закінчився термін експлуатації мали офіційний дозвіл на продовження терміну експлуатації на 5 років. При цьому, за його словами, відповідну технічну експертизу проводила компанія "Серець" (м. Маріуполь, Україна). Щодо технічної безпеки і недостатнього рівня води в цистернах, К.Шотбаков відзначив, що "водна сорочка на цих цистернах і шар води були виконані в строгій відповідності з технічним регламентом", додавши, що в кожній цистерні було не менше 30 см води необхідного рівня за технічними правилами. Нагадаємо, напередодні генеральний директор "Укрзалізниці" Володимир Козак заявив, що у разі, якщо винною у виникненні надзвичайної ситуації виявиться казахська сторона, Україна виставить їй претензію, а відправника вантажу змусять компенсувати усі збитки, завдані аварією. При цьому В.Козак послався на міжнародні домовленості у галузі залізничних перевезень. Він також не виключив можливості звернення до міжнародних судових інстанцій, якщо вантажовідправник не погодиться з претензією. При цьому В.Козак зазначив, що у разі, якщо винною у аварії визнають "Укрзалізницю", компанія погодиться компенсувати усі збитки. При цьому гендиректор "Укрзалізниці" заявив, що не збирається йти у відставку через "фосфорну аварію". Як відомо, 16 липня в Бузькому районі Львівської області на перегоні Красне-Ожидів перекинулися 15 цистерн з жовтим фосфором, що прямували з Казахстану до Польщі. Через витік фосфору з однієї цистерни сталося самозаймання 6 ємкостей. Під час гасіння пожежі утворилася хмара з продуктів горіння, яка накрила площу приблизно у 90 кв. км. У зону ураження потрапили 14 населених пунктів Бузького району і окремі території Радехівського і Бродівського районів області. Було евакуйовано майже 800 людей. 250 жителів Львівської обл. внаслідок аварії потрапили до лікарень, п"ятеро з них перебувають у реанімації.