Кожен день кілька мільйонів нових пристроїв у світі підключається до інтернету. Мова йде не тільки про смартфони, планшети і всілякі гаджети, керовані людиною. Повноцінними користувачами інтернету також стають автомобілі, лічильники, холодильники і навіть чайники з кавовими машинами. Вони вчать своїх власників економити час і гроші.
Кожен день кілька мільйонів нових пристроїв у світі підключається до інтернету. Мова йде не тільки про смартфони, планшети і всілякі гаджети, керовані людиною. Повноцінними користувачами інтернету також стають автомобілі, лічильники, холодильники і навіть чайники з кавовими машинами. Вони вчать своїх власників економити час і гроші.
За прогнозами дослідницької компанії Gartner, вже у наступному році загальна кількість підключених до мережі пристроїв у світі досягне 6,4 млрд. До 2020 р. вона зросте до 20,8 млрд.
Техніка вчиться "спілкуватися" - обмінюватися даними без участі людини. Найчастіше спілкування між машинами (Machine-to-Machine, М2М) відбувається по мобільних каналах. Пристрої оснащуються спеціальними SIM-картами, які зв'язуються один з одним по бездротовій мережі, навіть якщо вони знаходяться на великій відстані.
В окремих сферах М2М вже знайшла масове застосування. Наприклад, у фінансовому секторі: коли в банкоматі закінчуються гроші, він сам відправляє повідомлення про це в банк. Те ж саме робить автомат з кавою, якщо там закінчуються інгредієнти або копійки для здачі. Або навпаки, якщо готівки занадто багато і потрібно провести інкасацію. Це дуже спрощує обслуговування такої техніки і робить її використання більш комфортним.
Але одними лише автоматами справа не обмежується. Приміром, SIM-картами, прив'язаними до банківського або мобільному рахунку, оснащуються автомобілі. Завдяки цьому спеціальне обладнання на платних трасах може автоматично знімати гроші за проїзд, не віднімаючи час у водія.
Компанія Vodafone, яку аналітичне агентство Analysys Mason вже чотири роки поспіль називає найкращим оператором М2М в світі, також пропонує "коробкові" рішення для автомобілів. SIM-карта Vodafone дає автомобілю доступ до інтернету і дозволяє дивитися потокове відео на встановлених в салоні моніторах. По мобільній мережі "підтягується" інформація про пробки на дорогах, запускається навігація.
Аналітики Gatner вважають, що підключені автомобілі та інші споживчі рішення в найближчі роки набудуть масового характеру.
"У новій реальності, яка відкривається завдяки доступному мобільному інтернету, фокус зміщується на мобільного користувача, оточеного "розумною" мережею пристроїв, можливості яких виходять далеко за межі звичних можливостей смартфонів і планшетів", - заявив віце-президент Gatner Девід Керлі під час конференції у жовтні цього року.
Як показують дослідження іншій компанії, GfK, увага користувачів зараз прикута до можливостей мобільних технологій в "розумних будинках". У США, наприклад, 51% користувачів вважає, що серед усіх технологій "розумний будинок" найбільше впливає на їхній рівень життя.
Найважливішим елементом для них є система освітлення та споживання електроенергії в будинку. Це, наприклад, "розумні" лічильники, які допомагають економити електрику. Для цього всі електроприлади оснащуються датчиками, які збирають інформацію про енергоспоживання. Система фіксує її і визначає, який з пристроїв можна відключити.
За схожим принципом працює український стартап Ecois.me. За словами його засновників, подібна система дозволяє заощадити до 15% витрат на електроенергію.
На другому місці по важливості в "розумному будинку" - охорона і спостереження за приміщенням. Використання технологій швидкісної передачі даних, таких як 3G і 4G, дозволяє передавати по мобільній мережі не тільки текст і команди, але і відео, а також інші "важкі" дані. Тому М2М активно застосовується в організації систем відеоспостереження, якими замовник може управляти дистанційно.
М2М докорінно змінює спосіб управління домогосподарством, спрощує щоденні завдання і покращує безпеку будинку. За даними компанії Vodafone, до 2022 р. 30% підключених до інтернету домогосподарств в Європі і 40% у США будуть активно застосовувати технології "розумного будинку".
Сам Vodafone також займається впровадженням різних рішень у цій області. З 2012 р. оператор розвиває концепцію "розумного будинку" разом з компанією IBM. Ця концепція передбачає віддалене управління всіма домашніми пристроями. Користувачі можуть зі смартфона переглядати дані про споживання комунальних послуг, контролювати системи опалення, освітлення та охоронної сигналізації, а також запуск домашньої побутової техніки, наприклад, пральних машин.
"Інтелектуальна пральна машина може повідомити власника, коли він повинен купити пральний порошок, а розумний холодильник може складати рецепти з продуктів, які в ньому зберігаються", - говориться в презентації Vodafone.