ua en ru

"Українська авіаційна група" на нових Ан-158 ввіддає перевагу двигунам General Electric, а не "Мотор Січ"

Автор: RBC.UA
"АероСвіт", "Донбасаеро" і "Дніпроавіа" бажають ставити на нові Ан-158 двигуни General Electric, а не "Мотор Січ". Про це в інтерв'ю РБК-Україна заявив віце-президент ДП "Антонов" Олександр Ківа.

"АероСвіт", "Донбасаеро" і "Дніпроавіа" бажають ставити на нові Ан-158 двигуни General Electric, а не "Мотор Січ". Про це в інтерв'ю РБК-Україна заявив віце-президент ДП "Антонов" Олександр Ківа.

"Альянсом авіакомпаній у складі "АероСвіту", "Донбасаеро", "Дніпроавіа" озвучено, що вже в найближчі три роки вони готові взяти до 15 літаків Ан-158. Саме їх побажанням було встановити на цей літак двигуни General Electric. Зовсім не тому, що вони погано відгукуються про двигуни "Мотор Січ". Вони хочуть зменшити свої витрати шляхом єдиної системи підтримки двигунів від одного виробника ", - зазначив Ківа.

Він додав, що компанія провела серйозний раунд переговорів, з'ясувала побажання компаній. "Не все так критично: при певних доопрацюваннях запорізьких двигунів, авіакомпанії готові працювати і з ними. Тому ми покращуємо систему нашої післяпродажної підтримки літаків, двигунів та забезпечення комплексного сервісу для замовників, гарантії надійності. Але, в той же час, ми розуміємо, що ринок все одно буде вимагати альтернативного двигуна. Тому ми ведемо відповідну роботу", - зазначив віце-президент "Антонова".

Відповідаючи на запитання про те чи впала репутація двигунів "Мотор Січ", Ківа зазначив: "Літаки сьогодні виходять на хороші показники по нальоту - до 400 годин на місяць. Фактично перевищено поріг беззбитковості. Таким чином, сьогодні експлуатація Ан-148 вже приносить дохід. Але є замовники, які вимагають, щоб літак був сертифікований за західним вимогам. Тому ми повинні використовувати в літаку агрегати, що мають сертифікат установки по західним вимогам. Двигуни "Мотор Січ" на сьогодні таких сертифікатів не мають".

Віце-президент "Антонова" додав, що серед замовників є ті, хто використовує парк літаків Boeing і працює з двигунами General Electric. "У них вже склалася певна політика взаємин з цією компанією, тому вони просять нас встановити двигун General Electric. І готові платити за ці літаки".

Нагадаємо, на початку серпня повідомлялося, що Альянс "Українська авіагрупа" (в нього входять "АероСвіт", "ДонбасАвіа", "Дніпроавіа") винен ДП "Антонов" 14 млн грн.

Пізніше віце-прем'єр, міністр інфраструктури Борис Колесніков заявив, що в 2012 р. уряд запланував покупку 10 українських літаків з подальшою передачею їх вітчизняним авіакомпаніям.

Зазначимо, нині в портфелі замовлень ДП "Антонов" більше кількість літаків, ніж держпідприємство здатне виготовити. Нині портфель замовлень компанії "Ільюшин Фінанс" (лізингова компанія, що фінансує придбання літаків "АН") на поставку Ан-148/158 складає 150 літаків, а в цілому обсяг портфеля з урахуванням опціонів перевищує 230 машин.

Також на початку серпня ДП "Антонов" і ДК "Лізингтехтранс" підписали протокол про наміри придбання 22 літака Ан-148 і 28 літаків Ан-158 до 2015 року за умови забезпечення державного фінансування та з метою їх подальшої передачі вітчизняним авіакомпаніям на умовах фінансового лізингу.

Крім того, ще ведуться роботи по замовленнях 2009 р., коли підприємство підписало контракт про постачання 6 літаків Ан-32 до Іраку.

У 2011 році підприємство планує виробити 9 літаків, в 2012 - 15, в 2013 - 20 і в 2014 і 2015 - по 24 літака. Прогноз по виробництву на поточний рік говорить про те, що реальні результати будуть скромніші. До кінця року підприємство збирається побудувати два Ан-148.

"Мотор Січ" - одне з найбільших підприємств у світі з випуску авіаційних двигунів для літаків і вертольотів, а також промислових газотурбінних установок.

Авіакомпанії "АероСвіт", "Донбасаеро" і "Дніпроавіа" входять до Стратегічний альянс "Українська авіаційна група". Перевізники сформували загальну мережу маршрутів і склали спільний розклад польотів, спрямований на оптимізацію стикувань авіарейсів і створення нових пасажиропотоків.

ДП "Антонов" входить до ДАК "Антонов", куди також входять філія ДП - "Серійний завод" Антонов "(раніше - КиДАЗ" Авіант "), ДП" 410-й завод цивільної авіації "і Харківське державне авіаційне виробниче підприємство. I півріччя компанія закінчила із чистим прибутком 102,4 млн грн, збільшивши чистий дохід на 27,61%, або на 265,37 млн грн до 1,226 млрд грн в порівнянні аналогічним періодом минулого року.