НАК "Нафтогаз України" отримала 4 тендерні пропозиції на проведення оцінки вартості ГТС. Про це повідомила голова Комітету конкурсних торгів "Нафтогазу" Наталія Конюк, передає кореспондент РБК-Україна.
НАК "Нафтогаз України" отримала 4 тендерні пропозиції на проведення оцінки вартості ГТС. Про це повідомила голова Комітету конкурсних торгів "Нафтогазу" Наталія Конюк, передає кореспондент РБК-Україна.
"На доручення Кабміну, 27 січня у "Віснику державних закупівель" нами був оголошений тендер на проведення оцінки нашої ГТС... За станом на сьогодні, на 10:00 ранку подано 4 тендерні пропозиції на проведення оцінки вартості активів системи магістрального трубопровідного транспорту газу, у тому числі підземних сховищ. Це приватне підприємство Thomas & Simonova (Київ), Duff & Phelps (Нью-Йорк), Baker Tilly - Ukraine (Київ), Ernst & Young (Київ)", - повідомила Конюк.
Тендер на визначення вартості ГТС буде проводитися в два етапи. Про це на прес-конференції заявив заступник голови правління НАК "Нафтогаз України" Вадим Чупрун. "По-перше, перед замовником ставиться завдання провести оцінку активів ГТС з визначенням цієї методики оцінки... І сьогодні буде розпочато перший етап... На другому етапі учасники повинні будуть надавати свої остаточні пропозиції з вказаною вартістю послуг", - сказав він.
При цьому Чупрун відзначив, що заяви про вартість української ГТС в розмірі від 4 до 200 млрд дол. - це не більш ніж спекуляції. "Ми чуємо різні цифри, вартість. Звучать цифри від 4 до 200 млрд дол. І це прояви спекуляцій. Але я хочу зробити офіційний посил держави і нашої компанії. Ми не збираємося торгувати нашою ГТС. Ми маємо намір забезпечити її життєдіяльність на довгі роки. Ми повинні залишити її як національне надбання, зробити її економічно рентабельною. І один з виходів - це створення газотранспортного консорціуму", - сказав Чупрун.
При цьому він зазначив, що заяви російських властей про безперспективність української ГТС в недалекому майбутньому спрямовані на заниження вартості газотранспортної системи. "Останнім часом представники "Газпрому" заявляють, що після пуску другої черги "Північного потоку", запуску "Південного потоку", завантаженість української ГТС буде становити нуль. Це турбує нас. Ми не виключаємо, що ці заяви про нулі спрямовані на зниження вартості нашої ГТС", - заявив він. За його словами, саме тому важливо провести оцінку вартості ГТС.
Нагадаємо, 22 лютого представник російського газового монополіста Сергій Купріянов заявив, що після реалізації всіх запланованих "Газпромом" газотранспортних проектів, значення України в транзиті російського газу буде зведено до нуля. Також РФ назвала Україну винуватцем лютневих недопостачання російського газу в Європу і погрожує Києву пустити якомога більше газу в обхід України по непобудованому поки дорогому газопроводу "Південний потік". Україна відкидає звинувачення в привласненні транзитного газу. Експерти зазначають, що таким чином Росія веде інформаційну війну з метою змусити Україну піти на поступки в газових переговорах.
Зазначимо, Росія в переговорах з Україною про зниження цін на російський газ натомість вимагає від Києва передачі половини прав на управління місцевою ГТС. У відповідь Україна запропонувала РФ створити тристоронній консорціум за участю ЄС з управління ГТС в обмін на знижку на газ. Проте ця пропозиція не влаштувала Москву, яка поки що не йде на поступки.
Раніше в ЗМІ з'явилася інформація, що з боку "Газпрому" надходила пропозиція викупити українську ГТС за 4 млрд дол., проте українська сторона відмовилася вести переговори про продаж. При цьому в "Газпромі" заявили, що українська сторона оцінила ГТС в 20 млрд дол. А Юлія Тимошенко пішла далі, оцінивши українську газотранспортну систему в 200 млрд дол.
Додамо, що українська ГТС вже двічі оцінювалася: в 2007 р. - 24,8 млрд дол., а в 2009 р. - в 9,9 млрд дол. 25 лютого видання "Дзеркало тижня. Україна" опублікувало оціночне дослідження відомого оцінювача Людмили Симонової, в якому говориться, що обґрунтована вартість ГТС України становить 61 млрд дол.
Нагадаємо, "Газпром" недавно викупив білоруську ГТС за 5 млрд дол.