ua en ru

"Мотор Січ" наростила чистий прибуток у 2012 р. на 48,7% - до 1,99 млрд грн

Автор: RBC.UA
Чистий прибуток ПАТ "Мотор Січ" у 2012 році зріс на 48,7% - до 1 млрд 998, 72 млн грн. Про це повідомляє держустанова "Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України" при Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР).

Чистий прибуток ПАТ "Мотор Січ" у 2012 році зріс на 48,7% - до 1 млрд 998, 72 млн грн. Про це повідомляє держустанова "Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України" при Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР).

Читайте також: Кабмін схвалив проект виробництва в Україні двигуна АІ-28 для лінійки регіональних літаків Ан-148

Обсяг активів підприємства за минулий рік збільшився на 26% - до 12,16 млрд грн, основні засоби - у 2,1 рази, до 3,8 млрд грн.

Додамо, що за 9 міс. 2012 р. "Мотор Січ" показала зростання чистого прибутку в 1,6 рази - до 1,42 млрд грн проти 869 млн 951 тис. грн за аналогічний період 2011 р.

За 2011 р. компанія збільшила чистий прибуток на 9% - до 1 млрд 344 млн. 161 тис. грн проти чистого прибутку в розмірі 1 млрд 233 млн 398 тис. грн у 2010 р.

Читайте також: Панамська AT Business House Helena збільшила частку в "Мотор Січі" в 1,8 рази - до 17,31%

"Мотор Січ" - одне з найбільших підприємств у світі з випуску авіаційних двигунів для літаків і вертольотів, а також промислових газотурбінних установок. Випускає наукомістку, а не сировинну продукцію, велика частина якої йде на експорт. Підприємство розташоване в Запоріжжі. Має низку представництв за кордоном: у Росії, Білорусі (рік тому "Мотор Січ" придбала тут близько 60% ВАТ "Оршанський авіаремонтний завод"), Індії, Бангладеш, Об'єднаних Арабських Еміратах (ОАЕ), Китаї й Алжирі.

Випускає авіаційні двигуни і газотурбінні установки, які є конкурентними на світовому ринку. Продукція підприємства експлуатується на літаках і вертольотах різного призначення в понад 120 країнах світу. До складу ПАТ входять п'ять структурних одиниць: Запорізький моторобудівний завод, Запорізький машинобудівний завод ім. Омельченка, Сніжнянський машинобудівний завод (СМЗ), Волочиський машинобудівний завод (ВМЗ) і авіакомпанія "Мотор Січ".

Читайте також: Найбагатші кандидати в народні депутати - Богуслаєв облаштувався на шостому місці Forbes зі статками у 319 млн дол

Головою ради директорів "Мотор Січі" є В'ячеслав Богуслаєв (на фото) - 74-річний герой України (за розвиток вітчизняного машинобудування), народний депутат із фракції Партії регіонів (обраний як висуванець від ПР в окрузі №77 Запорізької обл.). Цю посаду він обіймає з 2006 р.

З "Мотор Січчю" Богуслаєва пов'язує давня історія: у 1991 р. він був призначений гендиректором підприємства, а з 1994 р. - головою правління, гендиректором АТ "Мотор Січ". У листопаді минулого року Богуслаєв був призначений ще на одну посаду в ПАТ, ставши також і генеральним конструктором зі створення та модернізації вертолітної техніки. Головою наглядової ради та директором по зв'язках із громадськістю компанії є Анатолій Малиш.

"Мотор Січ" - одна з небагатьох вітчизняних компаній, на яких, як зауважують фінансові аналітики, тримається фондовий ринок України. За словами начальника відділу цінних паперів підприємства Олега Маслова, акції "Мотор Січі" є одними з найбільш ліквідних у країні.

Читайте також: "Мотор Січ" поставить 4 двигуна для літака Бе-200 російського виробництва до кінця 2012 р

"Були дні, коли половина обсягів торгів на біржах відбувалася по акціях "Мотор Січ". Сьогодні в Україні всього три-чотири підприємства, які за ліквідністю можуть змагатися з "Мотор Січ". Зовсім нещодавно з індексного кошика виключили п'ять українських компаній через те, що обсяги торгів їх цінними паперами не відповідають існуючим вимогам", - цитує Маслова корпоративний сайт.

Останніми роками компанія демонструє інтенсивне зростання. "Наприклад, щодо зростання обсягів реалізації продукції ми не так давно вибилися на 11 місце у світі, - наголосив Маслов. - Якщо по акціях "Мотор Січі" припиняться торги, фондовий ринок в Україні може обвалитися".

Читайте також: "Мотор Січ" поставить холдингу "Вертольоти Росії" двигунів на 1 млрд дол

Нагадаємо, за 2011 р. дивіденди на одну акцію "Мотор Січі" склали 25 грн. Роком раніше, у 2010 р., виплати по дивідендах було встановлено на рівні 10 грн/акція.

Додамо, що загальна кількість акцій "Мотор Січі" (MSICH, рівень лістингу 1), за даними на липень минулого року, складає 2 млн 77,99 тис. штук при номіналі однієї акції у 135,00 грн. Відповідно до виписки з реєстру кодів цінних паперів (ISIN UA4000143135) Нацдепозитарію України, загальна номінальна вартість цінних паперів "Мотор Січі" була оцінена у 280 млн 528 тис. 865 грн.

Вартість однієї акції "Мотор Січі", судячи з результатом останніх біржових котирувань на UX і ПФТС, становить близько 2,5 тис. грн. За останній рік зростання ціни акцій зафіксовано на рівні 3,5-4%. За даними ПФТС, річний максимум вартості однієї акції складав 2,86 тис. грн, мінімум - 1,77 тис. грн.

Читайте також: Американська Sikorsky Aircraft планує встановлювати на вертольоти S-61 двигуни "Мотор Січ"

Водночас у компанії не роблять прогнозів на 2013 р. щодо вартості акцій. "Це дуже складно. Якщо б з певною часткою впевненості ми могли спрогнозувати рух фондового ринку, зростання або падіння ціни на акції, то можна було б заробити на цьому великі гроші. На жаль, у нас є цілий ряд стримувальних чинників усередині країни. Передусім, той факт, що в нас погано розвивається бізнес. Від розвитку бізнесу залежить, приходить або йде капітал із країни, а значить і те, ростуть чи падають у ціні акції", - пояснив Маслов.

Біографія "Мотор Січі" почалася у 1907 р. і налічує вже понад 100 років. На підприємстві вироблялися с/г механізми та інструменти, виконувалися різні види механічної обробки, відливали чавун і мідь. У грудні 1915 р. АТ "Дюфлон, Костянтинович і К°" ("Дека") викупило завод і змінило профіль його виробничої діяльності.

У листопаді 1916 р. був зібраний перший 6-циліндровий двигун рідинного охолодження "Дека" М-100. Відтоді на заводі освоїли виробництво і тривалий час випускали широку гаму поршневих двигунів, які не поступалися, а в ряді випадків перевершували кращі світові аналоги того часу.

Читайте також: "Мотор Січ" виконає ремонт авіадвигунів підприємству "Антонов" на 136,4 млн грн

У 1953 р. на заводі почали виготовляти реактивні двигуни РД-45, РД-500, що поклали початок наступу ери газотурбінних турбогвинтових двигунів АІ-20 (1957 р.) і АІ-24 (1962 р.) конструкції академіка АН УРСР Олександра Івченка. Їх різні модифікації експлуатуються до теперішнього часу.

У 1967 р. на заводі почалося освоєння виробництва двоконтурних турбореактивних двигунів і послідовний запуск їх у серію. Зазначимо, що газотурбінні турбовальні двигуни піднімають у небо вертольоти з марками "Мі", "Ка".

У 1995 р. підприємство було перетворено на відкрите акціонерне товариство "Мотор Січ". На даний час на ньому ведеться підготовка до серійного виробництва авіаційних двигунів для літаків Ан-70, Ту-324, Як-48, Як-130, L-159, Ан-3, Ан-38, Бе-132МК, Ан-74ТК- 300, Ан-148, вертольота Ка-226, а також для переоснащення Як-42, Ан-2, Мі-2, L-39, що знаходяться в експлуатації.

Читайте також: РФ має намір купувати в України літаки для російських ВПС