Завершено випробування Boeing 787 Dreamliner з допрацьованим акумулятором (фото)
Літак Boeing 787 Dreamliner завершив тестові польоти з допрацьованим літієво-іонним акумулятором. Тритижневі випробування пройшли відповідно до плану, повідомили представники американського авіабудівного гіганта, у якого через технічні проблеми з батареями Dreamliner в середині січня 2013 р. були припинені польоти всіх лайнерів цієї моделі.
За підсумками випробувань дані були передані для вивчення Федеральному агентству цивільної авіації США (FAA). У разі схвалення FAA лайнери зможуть знову виконувати комерційні польоти. Американському авіаконцерну також необхідно отримати дозвіл на виконання комерційних польотів від регуляторів Європи і Японії, передає Reuters.
Нагадаємо, що польоти широкофюзеляжного двомоторного пасажирського літака Boeing 787 були припинені авіарегуляторами Японії, Європи і США в середині січня 2013 р., після того як лайнер японської компанії ANA був вимушений зробити екстрену посадку через спалах акумуляторних батарей. Зараз в експлуатації світових авіакомпаній знаходиться 50 машин цього типу, жодна з яких не має права підніматися в небо, поки не буде доведена безпека літієво-іонних батарей, використовуваних у моделі.
Читайте також: Boeing 787 Dreamliner здійснив перший тестовий політ (фото)
В кінці березня японська авіакомпанія All Nippon Airways (ANA - один з провідних авіаперевізників країни) повідомила, що поки зберегла рейси літаків Boeing 787 Dreamliner у розкладі на червень 2013 р. Японська компанія вирішила не скасовувати польоти "лайнерів мрії", враховуючи прогрес американської Boeing в питанні сертифікації нових літієво-іонних батарей.
Як в кінці березня повідомили експерти, Федеральна авіаційна адміністрація США (FAA) за підсумками сертифікації літієво-іонних батарей може вирішити дрімлайнерам виконувати комерційні рейси, але накласти певні обмеження. Зокрема, FAA може тимчасово заборонити Boeing виконувати окремі рейси на маршрутах великої протяжності, обмеживши рейтинг Boeing 787 Dreamliner за стандартами ETOPS, повідомив на умовах анонімності один з експертів.
Читайте також: Корпорація Boeing оголосила про початок масових звільнень
Стандарти ETOPS визначають максимальне за тривалістю польоту віддалення літака від аеродрому можливої посадки при польотах над акваторією океану або над пустинними ділянками місцевості. Вимоги по ETOPS розповсюджуються на конструкцію, технічну специфікацію і льотну експлуатацію літаків і обмежують максимальний час, протягом якого літак може летіти на одному двигуні з будь-якої точки маршруту до найближчого аеропорту, здатного його прийняти.
Тимчасове обмеження по ETOPS для Boeing 787 Dreamliner призведе до збільшення витрат. Американська авіабудівна компанія і так втратила 450 млн дол. (мова йде про недоотриманий прибуток) через "посадки" всього парку дрімлайнерів у зв'язку з проблемами з акумуляторами.
Читайте також: Boeing уклав контракт з Ryanair більш ніж на 15 млрд дол
Літак Boeing 787 Dreamliner зробив перший комерційний політ осінню 2011 р. Ця подія сталася на три роки пізніше, ніж планувалося, через низку виробничих затримок. На кінець 2012 р. замовники поставили 49 літаків Boeing 787 Dreamliner, при цьому загальна кількість замовлень на постачання Dreamliner перевищує 850 штук.
Boeing 787 Dreamliner - широкофюзеляжний двомоторний пасажирський літак. Він здатний перевозити до 330 пасажирів на відстань до 16,3 тис. км. Це єдиний в світі комерційний лайнер, зроблений з вуглецевого волокна, а не з дюралюмінію.