ua en ru

Законопроект про Кабмін подали в Раду без В.Ющенка

Автор: RBC.UA
В п'ятницю, 13 жовтня, Кабінет міністрів України направив у Верховну Раду законопроект "Про Кабінет міністрів України". Сьогодні ж він зареєстрований в Раді (№2325).

В п'ятницю, 13 жовтня, Кабінет міністрів України направив у Верховну Раду законопроект "Про Кабінет міністрів України". Сьогодні ж він зареєстрований в Раді (№2325). Як повідомив перший заступник міністра Кабінету міністрів – керівник Управління правового забезпечення Секретаріату Кабінету міністрів Олександр Лавринович, законопроект, схвалений 28 вересня на засіданні уряду, направлено як законодавчу ініціативу Кабміну. О.Лавринович уточнив, що після схвалення на урядовому засіданні відповідно до попередніх домовленостей, зафіксованих, зокрема, в Універсалі національної єдності, законопроект було направлено Президенту України для направлення на розгляд парламенту як невідкладного. Але оскільки Президентом даний проект закону у ВР не навправляється, а Секретаріатом Президента заявлено про розробку власного проекту, прийнято рішення звернутися у Верховну Раду з власною законодавчою ініціативою. Таке рішення, за словами першого замміністра КМУ, прийняте з урахуванням невідкладної необхідності в ухваленні закону, а також того, що на розробку урядового проекту було витрачено декілька років і зусилля декількох урядів. В той же час, як повідомила сьогодні на брифінгу прес-секретар глави держави Ірина Ваннікова, в Секретаріаті Президента України завершено підготовку проекту Закону "Про Кабінет Міністрів України". За її словами, наступного тижня законопроект пройде експертизу на відповідність іншим нормативним актам, після чого Президент внесе його на розгляд Верховної Ради. Заплановано, що в середу, 18 жовтня, відбудеться брифінг, під час якого представники Секретаріату Президента озвучать відмінності між власним законопроектом і підготовленим Кабінетом Міністрів. Відзначимо, що 4 жовтня радник глави держави Ігор Коліушко повідомив, що підготовлений урядом законопроект про Кабмін містить ряд положень, які не відповідають Конституції. Зокрема, це положення, що стосуються внесення Президентом кандидатур міністра оборони і зовнішньої політики за пропозицією парламентської коаліції, можливості відміни Кабміном актів голів місцевих державних адміністрацій, експертизи урядом законопроектів, поданих Президентом або народними депутатами. Серед інших принципових недоліків законопроекту І.Коліушко назвав: вилучення з проекту Закону положень про державних секретарів міністерств; відсутність норми про право Президента зупиняти дію актів Кабінету Міністрів; відсутність чітко виписаної процедури контрасигнації актів Президента; заборона для членів Кабінету Міністрів, керівників інших органів виконавчої влади входити до складу консультативних, дорадчих і інших допоміжних органів і служб, що створюються Президентом України; запропоновані повноваження уряду про узгодження призначень на посаді заступників голів районних державних адміністрацій; утворення нової інституції з незрозумілим статусом – "Апарат Прем'єр-міністра України"; надання Кабінету Міністрів України повноважень на затвердження типових штатів структури виконавчих органів місцевих рад, чисельності апарату ради і його виконавчих органів; невиправдано широкі преференції в пенсійному забезпеченні членів Кабінету Міністрів України, в точу числі й колишніх, і інші пункти. Як відомо, 12 жовтня Прем'єр-міністр України Віктор Янукович вже створив Апарат прем'єр-міністра і призначив його керівником Сергія Льовочкіна. Раніше прем'єр відзначав, що Верховна Рада повинна одночасно прийняти закони про Кабінет міністрів і про Президента України. Експерти впевнені, що швидкість ухвалення закону про Президента безпосередньо залежить від ухвалення закону про повноваження уряду. В той же час вони неоднозначно відносяться до перспективи появи в законодавчому полі країни закону про Президента України.