ua en ru

За п'ять місяців в Україні виробили майже на 17% менше легкових автомобілів

Автор: RBC.UA
Виробництво легкових автомобілів в Україні в січні-травні 2012 р. зменшилося на 16,9% - до 30,8 тис. шт. Про це повідомляє Державна служба статистики (Держстат).

Виробництво легкових автомобілів в Україні в січні-травні 2012 р. зменшилося на 16,9% - до 30,8 тис. шт. Про це повідомляє Державна служба статистики (Держстат).

Виробництво автобусів протягом зазначеного періоду збільшилася на 3,8% - до 1 тис. 139 шт. Виробництво вантажних автомобілів збільшилося на 23,5% - до 1 тис. 404 шт.

Дані Держстату збігаються з попередніми даними профільної асоціації "Укравтопром", опублікованими пару днів тому. Згідно зі статистикою "Укравтопрому", в Україні в січні-травні 2012 р. було вироблено на 17% менше легкових автомобілів.

Прикметно, що тільки в травні поточного року, корпорація "Богдан" скоротила випуск легкових автомобілів в 2,08 рази порівняно з травнем 2011 р., а Кременчуцький автоскладальний завод в січні-травні 2012 р. знизив виробництво автомобілів на 51,2%, або на 1 тис. 380 одиниць порівняно з відповідним періодом 2011 р.

Показники за січень-травень продовжують тенденцію до зменшення виробництва легковиків в Україні. За даними Держстату, виробництво легкових автомобілів в січні-квітні 2012 р. зменшилося на 16,7% - до 24,1 тис. шт. Виробництво автобусів в протягом зазначеного періоду збільшилася на 1,6% - до 822 шт., А виробництво вантажних автомобілів збільшилося на 26,8% - до 1 тис. 145 шт.

При цьому минулий рік країна український автопром закінчив в плюсі: виробництво легкових автомобілів за 12 міс. 2011 р. збільшиться на 29,5% - до 97,5 тис. штук.

Щоб підтримати українських виробників, держава має намір ввести мита на імпорт авто. Нагадаємо, раніше, 6 червня ц.р., міністр економічного розвитку і торгівлі України Петро Порошенко повідомив, що його міністерство планує ввести мита на імпортні автомобілі. За словами Порошенка, частка імпортних автомобілів в дефіциті платіжного балансу України становить значну частину, і "не реагувати на це ми не можемо". Міністр зазначив, що за останні 3 роки в Україні істотно скорочується виробництво автомобілів і за цей час країна втратила понад 12 тис. висококваліфікованих робочих місць.

Раніше Міністерство економічного розвитку і торгівлі відзначало необхідність введення мита на ввезення автомобілів. На додаток до 10%-ого мита запропоновано стягувати 6,46% митної вартості з автомобілів з об'ємом двигуна понад 1 л, але не більше 1,5 л, і 15,1% з транспортних засобів з об'ємом двигуна понад 1,5 л, але не більше 2,2 л. Фактично в цей діапазон обсягів двигуна потрапляють до 80% всіх автомобілів в Україну.

У Мінекономрозвитку відзначали, що в 2010 р. частка обсягу імпорту автомобілів в співвідношенні з виробництвом вітчизняних автомобілів збільшилася на 37,9% порівняно з 2008 р. За перше ж півріччя 2011 р. ще на 28% порівняно з 2010 р. При цьому основні країни-постачальники автомобілів в 2010 р. збільшили поставки: Японія на 15%, Туреччина -17%, Румунія - 33%, Корея - 79%, Німеччина - 197%.

Українські виробники вважають, що введення спецмита дозволить захистити внутрішній ринок і дасть можливість їм активно розвиватися. Імпортери вважають, що мита не виправдають очікування виробників. На їхню думку, підвищення мит не призведе до зростання виробництва українських автозаводів, а лише поверне в країну практику "прикручування коліс", великовузлове складання імпортних автомобілів. У ЄС виступають проти підвищення в Україні мит на імпорт автомобілів.

Нагадаємо, у вересні 2011 р. повідомлялося, що уряд затвердив звернення до Світової організації торгівлі (СОТ) щодо підвищення ввізних мит імпортних автомобілів з 10% до 25%. Повідомлялося також, що натомість члени СОТ можуть вимагати від України зниження митних ставок за іншими товарними групами, вважають експерти.