ua en ru

Ю.Гранатуров: "Партії не люблять, партіям довіряють"

Автор: RBC.UA
Миколаїв є одним з ключових промислових центрів півдня України. Про те, які сьогодні стоять проблеми перед міською владою, як вирішується питання з ремонтом доріг, а також про політичні уподобання городян в інтерв'ю РБК-Україна розповів перший заступник мера Миколаєва Юрій Гранатуров.

РБК-Україна: Раніше Миколаїв вважався виключно містом корабелів. У чому сьогодні інвестиційна привабливість вашого міста?
Юрій Гранатуров: Миколаїв оголошений містом вільного підприємництва. І ми були першими, хто відкрив єдине вікно дозвільної системи для отримання відповідних документів. Крім того, Миколаїв є членом Асамблеї міст СНД, а також входить в Чорноморський клуб, що складається з восьми європейських країн. Міська влада робить все можливе, щоб міжнародне співробітництво було взаємовигідним, щоб розвиток міста був динамічним, щоб він був не просто інвестпривабливим, але і комфортним для життя.
І ця політика приносить свої плоди. У Миколаєві присутні, в тому числі, всесвітньо відомі бренди - «Сандора», «Лакталіс», «Президент». Тут працює один з найбільших зернотрейдерів «Нібулон», добре себе почувають Миколаївський глиноземний завод, ДП НВКГ «Зоря-Машпроект», а також ряд суднобудівних підприємств. Сьогодні ми готові залучати величезну кількість інвестицій в систему енергозберігаючих технологій, у реформування ЖКГ, житлове і дорожнє будівництво, зведення соціальних об'єктів.
РБК-Україна: Це великі проекти. А як себе почуває в вашому місті малий і середній бізнес?
Ю.Г.: Сьогодні 35-40% дохідної частини міського бюджету - надходження від малого і середнього бізнесу. І ми дуже раді, що це саме так.
До 1996 р. Миколаїв був закритим містом. У 1999-2000 рр. наше місто пережило кризу, коли суднобудування виявилося нікому не потрібним. Десятки тисяч кваліфікованих людей були практично викинуті на вулицю. Багатьом з них довелося створювати щось своє, щоб вижити. У Миколаєві 65% дорослого населення - інженерно-технічна еліта колишнього Радянського Союзу, тому багато хто знайшов себе в різних видах бізнесу. Малий бізнес - не обов'язково лоток для продажу одягу або пиріжків. Сьогодні багато малих підприємств працюють у сфері високих технологій та відомі не тільки в Україні, але й у СНД.
РБК-Україна: Що буде з цими підприємцями, коли підвищаться єдиний податок, ринковий збір? Багато хто говорить, що не зможуть працювати в таких умовах.
Ю.Г.: Вже казав і повторюся. Єдиний податок, який існує зараз в уніфікованому вигляді - це абсурд. Один підприємець сплачує єдиний податок і після того ледве-ледве зводить кінці з кінцями, другий - отримує шалений прибуток і платить податок у такому ж розмірі. Необхідно враховувати, чим і як займається підприємець, який у нього обіг. І не треба такі моменти драматизувати.
Нам потрібна нова система оподаткування. Думаю, Президент Віктор Янукович і уряд Миколи Азарова правильно розвивають вирішення цього питання. Після того, як місцевим органам самоврядування будуть делеговані відповідні права, необхідно чітко, спокійно і розумно підійти до єдиного податку. Так, щоб дрібний та середній бізнес розвивався, але при цьому ми не забували про міський бюджет, соціальну інфраструктуру й т.п.
РБК-Україна: Ті, що проїжджають через Миколаїв, наприклад, екс-глава Мінтрансзв'язку Йосип Вінський, говорять, що в Миколаєві чи не найгірші дороги серед всіх обласних центрів країни. Той же Й.Вінський звинувачує в цьому мера Володимира Чайку. А Ви як вважаєте, хто винний у такій якості дорожнього покриття в місті?
Ю.Г.: Я буваю практично у всіх обласних центрах України та відчутної різниці серед міст, рівних Миколаєву, не помічав. Мені дуже дивно, що людина, яка відповідав за стан доріг у країні, валить з хворої голови на здорову, тому що завдяки позиції колишнього міністра, Й.Вінського, ми досі не зрушилися з мертвої точки з будівництва об'їзного мосту. І якщо наші два мости, без яких ми не можемо існувати, витримують навантаження в сотні разів більше, ніж було сплановано на момент їх будівництва, то звинувачувати людину, яка робить все можливе, не можна. Тим більше, що не тільки мер відповідає за стан доріг у Миколаєві.
У мене теж є машина, і я теж дуже незадоволений міськими дорогами. Мені прикро, що, працюючи в міській владі, я вислуховую достатню кількість закидів, які, звісно, справедливі. Але, давайте згадаємо минулу зиму, до якої не готовою була вся країна. Ми десятиліттями не бачили снігу, техніка в необхідній кількості відсутня... Крім того, специфічна миколаївська зима, коли вдень сніг тане і затікає в найменші тріщини, вночі ж б'є мороз - і асфальт просто розриває при найменшому чищенні. Всі ці чинники зіграли свою негативну роль.
Зараз ми беремо 25 млн кредиту на дороги. Програма «Міська дорога» буде виконана протягом найкоротшого періоду.
РБК-Україна: Ці гроші будуть освоюватися до 31 грудня або через два місяці з дорогами все буде в порядку?
Ю.Г.: Ці гроші будуть освоєні протягом двох-трьох місяців.
РБК-Україна: Чому б не зробити так, як у Києві: спочатку ямковий ремонт, а потім вже ремонт тих відрізків шляху, на які виділені кошти?
Ю.Г.: Основний ямковий ремонт у аварійний місцях виконується зараз. Однак, ми не в Києві і не можемо собі дозволити викинути гроші на вітер один раз, потім ще раз і ще. Нам треба зробити один раз, але чітко і якісно. І городяни нас в цьому підтримують.
РБК-Україна: Багато миколаївських пенсіонерів чекали обіцяного Партією регіонів збільшення пенсій, але так і не дочекалися. Чи можливі це збільшення і своєчасна виплата пенсій?
Ю.Г.: Несвоєчасна виплата пенсій неможлива. Тим більше, що Партія регіонів і наш Президент слів на вітер не кидають. І нехай так звана опозиція через десять днів після інавгурація шуміла, що там не доплатили, там не виплатили. Так, поки ми розгребемо все, що вони накоїли до нас, нам непросто буде в повному обсязі виконати свої обіцянки. Адже ніхто ж не обіцяв, що на наступний день після виборів благополуччя як манна небесна саме звалиться на голову. Прем'єр сказав чітко і конкретно, на які суми і в які терміни будуть виплачені пенсії та підвищені зарплати.
У Миколаєві ніяких проблем із цим немає. Ми чітко виконуємо свої зобов'язання перед пенсіонерами. Налагоджена нормальна робота між органами місцевого самоврядування, урядом, адміністрацією Президента. І це приносить свої плоди.
РБК-Україна: Судячи з усього, наближаються місцеві вибори. Які політичні симпатії мешканців Миколаєва, наскільки напруженою може бути боротьба між політичними силами за крісло мера і місця в міськраді?
Ю.Г.: Лідером громадської думки є Партія регіонів - в 2004, 2006, 2007 і в 2010 рр. За нас традиційно віддають голоси не менше 75% городян.
РБК-Україна: І за що ж миколаївці так люблять Партію регіонів?
Ю.Г.: Партії не люблять, партіям довіряють. Миколаївці довіряють Партії регіонів, яка ніколи не підводила наших городян у своїх обіцянках.
РБК-Україна: Юріє Ісайовичу, Ви член Партії регіонів, депутат трьох скликань. Скажіть, Партія регіонів визначилася з кандидатом на посаду мера Миколаєва?
Ю.Г.: По-перше, сьогодні ще не призначено дату виборів. По-друге, для Партії регіонів на сьогодні найголовніше - це виконувати програму нашого Президента В.Януковича. Багато хто говорить, що, мовляв, «не встигнете свого кандидата розкрутити». У нас достатньо поважних, досвідчених, професійних людей, яким не потрібна ніяка «розкрутка».
Є принцип трьох «п»: патріотизм, професіоналізм і порядність. Виходячи з цього, з урахуванням результатів опитувань громадської думки і буде прийнято рішення по конкретному кандидатові і по кандидатах у депутати міської ради.
Адже мером теоретично може стати будь-хто. Питання, що і як він буде робити далі? Глибоко переконаний, що в будь-якому випадку, у міській владі треба зберігати спадкоємність і робити ставку на досвідчених та енергійних управлінців, які досконально знають міське господарство. Якщо вибори не самоціль, не задоволення амбіцій, то в цьому випадку для будь-якого професіонала знайдеться серйозна, відповідальна робота.

Спілкувався Єгор Васильєв, спеціально для РБК-Україна