ua en ru

Японські технології кіноіндустрії підхопила Німеччина

Автор: RBC.UA
У Берліні відкрився кінотеатр, де фільм можна ... понюхати, але і, звичайно, подивитися. Вся справа в сенсорних кріслах, якими обладнаний заклад. На прем'єрі публіці запропонували дивитися на тюленів, що голубилися на крижинах, при цьому з підлокітників сидінь в повітря піднімався рибний аромат. Коли ж по "картинці" тварини зісковзують з крижин у воду, крісла починають погойдуватися, і у того, що сидить виникає відчуття, що він сам сидить на крижині, що коливається. З розпилювачів, вмонтованих в спинки крісел, що стоять попереду, в цей час летять дрібні бризки води, повідомляє "Німецька хвиля".

У Берліні відкрився кінотеатр, де фільм можна ... понюхати, але і, звичайно, подивитися. Вся справа в сенсорних кріслах, якими обладнаний заклад. На прем'єрі публіці запропонували дивитися на тюленів, що голубилися на крижинах, при цьому з підлокітників сидінь в повітря піднімався рибний аромат. Коли ж по "картинці" тварини зісковзують з крижин у воду, крісла починають погойдуватися, і у того, що сидить виникає відчуття, що він сам сидить на крижині, що коливається. З розпилювачів, вмонтованих в спинки крісел, що стоять попереду, в цей час летять дрібні бризки води, повідомляє "Німецька хвиля". Використаний німцями т.з. багатовимірний прийом демонстрації фільмів, націлений на те, щоб у клієнта кінотеатру були задіяні всі органи чуття. Вибирані для показу кінострічки розповідають про життя глибин океанів і тропічних лісів. Коли в джунглях з вітки на вітку стрибають мавпи, а змія починає шипіти, з підлокітників доноситься нудотно солодкий квітковий запах. Це максимально створює ефект присутності. Комерційна ж проблема полягає в тому, що асоціації, пов'язані із запахами, вельми і вельми індивідуальні. Запах мокрого після дощу асфальту, наприклад, у одних викликає приємні дитячі спогади, а у інших не асоціюється ні з чим. Аромат сандалового дерева у деяких взагалі викликає головний біль. Вібрація крісел теж поки що достатньо різка. Коли акула на екрані розривають свою здобич на частини, то крісла "перетрушують" глядачів. П'ятимірні кінотеатри називають першим кроком на шляху до абсолютно нового сприйняття кіно. У Австрії їх успіх, можна сказати, відбувся. У Японії ноу-хау кіноіндустрії майже практика. На відчуття тут впливають комплексно: ефектним відеорядом, могутнім звуком і спокусливими ароматами. Сміятися прийнято під запах апельсина, сумувати - під ноти пом'яті. А ось запах поп-корна в кінозалі більше не актуальний. Спеціальні машини за кріслами створюють аромат для кожної сцени. І тепер, коли герої закохані, ви дізнаєтеся про це по аромату квітів. Коли сваряться - чекайте евкаліпта і зеленого чаю. А якщо драматизм досяг напруження, і співчуттю не може бути межі - пом'ята і розмарин допоможуть пустити злізу. Автори запашних машин - японські комп'ютерники. Вони поміщають в кулю ароматичні масла, підключають дроти до системи. Спеціальна програма змішує компоненти в різних пропорціях. Виходять сотні варіацій. Наприклад, запахи лісу і романтики. Першим фільмом, який глядачам дали понюхати, став "Новий світ" з Коліном Фарреллом. Історія любові колоніста і індійки розгортається на тлі дикої природи. У генератор запахів завантажили сім поєднань для основних епізодів. Домашня версія генератора запахів в Японії коштує близько 600 дол. Тепер японці працюють над тим, як включити під час перегляду фільму дотик і смак глядача.