ua en ru

Україна і РФ створять корпорацію з управління Азово-Керченською акваторією

Автор: RBC.UA
За результатами засідання українсько-російської міждержавної комісії Президент України Віктор Янукович та Президент Російської Федерації Володимир Путін підписали спільну заяву про делімітацію морських просторів в Азовському і Чорному морях, а також у Керченській протоці. Янукович і Путін не поділили морські простори в Азовському і Чорному моряхСторони мають намір забезпечити співробітництво в Азово-Керченській акваторії. Фото: офіційний сайт Президента Україна

За результатами засідання українсько-російської міждержавної комісії Президент України Віктор Янукович та Президент Російської Федерації Володимир Путін підписали спільну заяву про делімітацію морських просторів в Азовському і Чорному морях, а також у Керченській протоці. Про це повідомляє офіційний веб-сайт Президента.

У спільній заяві відзначається, що сторони вважають важливим здійснити делімітацію морських просторів в Азовському і Чорному морях, а також у Керченській протоці, в дусі дружби, добросусідства і стратегічного партнерства, з урахуванням законних інтересів обох держав.

У цьому зв'язку сторони виходять із доцільності після досягнення згоди щодо всіх згаданих просторів укласти відповідну двосторонню угоду.

У документі також відзначається намір сторін забезпечити співробітництво в Азово-Керченській акваторії, включаючи стабільну роботу і розвиток Керч-Єникальського каналу шляхом створення українсько-російської корпорації з управління цією судноплавною артерією.

Раніше повідомлялось, що державний кордон між Україною і Росією в Керченській протоці пройде по лінії, що збігається з українською переговорною позицією або близькою до неї. Так, на українській території залишиться острів Тузла і судноплавний Керч- Єнікальський канал. В Азовському морі, між тим, сторони пішли на компроміс - підсумкова лінія кордону буде проведена між позиціями України і Росії. Договір розділить між державами також нафтогазоносну площу Палласа в Чорному морі, відкривши тим самим можливість для спільної розвідки і видобутку вуглеводнів.

До цього ВАТ "Російські залізниці" (РЗ) пропонувало перенести держкордон Росії і України таким чином, щоб залізнична гілка завдовжки 30 км, яка проходить по території України, виявилася цілком на російській стороні. Про те, що ВАТ "РЖД" бере участь у роботі з розмежування прав Росії і України на майно залізничних ділянок, що проходять по території сусідньої держави, і оформлення прав монополії на нього, компанія повідомила в річному звіті. Вже розроблений проект відповідної міжурядової угоди, а зараз за участю РЖД ведуться переговори з українською стороною, вказує держмонополія. Більш того, компанія запропонувала російсько-українській демаркаційній комісії змінити лінії держкордону з Україною таким чином, щоб об'єкти майна залізничного транспорту перебували на території Росії.

У РЖД підтвердили факт переговорів з українською стороною по ділянці в 30 км, проте ніяких подробиць про те, яким чином компанія пропонує вирішити питання зі спірною територією, не повідомили. Тим часом джерело, знайоме з ходом роботи комісії, пояснило, що ВАТ "РЖД" хотіло би орендувати цю ділянку в України, проте в її законодавстві не прописана можливість оренди залізничної інфраструктури.

Відомо, що з російської сторони робота ведеться під егідою Міністерства транспорту РФ. У відомстві не стали коментувати ситуацію, повідомивши лише, що всі питання знаходяться в стадії опрацювання. Крім того, до обговорення цього питання вже підключилися міністерства закордонних справ обох країн.

Україна та Росія намагалися розділити Керченську протоку з 1996 р. Конфліктність питання полягала в тому, що позиція української сторони ґрунтується на радянських картах, де лінія кордону між Кримською областю УРСР і Краснодарським краєм РРФСР проходила по середині між їхніми берегами. В цьому випадку штучно виритий у мілководній протоці Керч-Єнікальський канал, по якому судна проходять до декількох російських портів Азова, відійшов би Україні. Російська сторона з цим не згодна й пропонує провести кордон по середині судноплавного фарватеру.

17 травня 2010 р. Україна й Росія домовилися про демаркацію сухопутного кордону.