ua en ru

Набув чинності закон, що дозволяє приватизацію об'єктів портової інфраструктури

Автор: RBC.UA
В Україні сьогодні, 13 червня 2013 р., набув чинності закон України "Про морські порти України". 

В Україні сьогодні, 13 червня 2013 р., набув чинності закон України "Про морські порти України". Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України.

Згідно з законом, всі без винятку морські порти України та акваторія залишаються у державній власності.

Приватизація об'єктів портової інфраструктури, крім стратегічних об'єктів, в межах морських портів здійснюється відповідно до законодавства про приватизацію.

Читайте також: В Україні сьогодні розпочала роботу Адміністрації морських портів

Об'єктами приватизації є: морські порти, до складу яких входять всі види майна, призначені для їх діяльності; єдині майнові комплекси державних підприємств та акції публічних акціонерних товариств, утворених в процесі корпоратизації на базі цехів, виробництв, ділянок, інших підрозділів державних підприємств; окреме індивідуально визначене майно; акції (частки, паї), ​​що належать державі у статутному капіталі господарських товариств, утворених на базі єдиних майнових комплексів, побудованих за рахунок державних і приватних інвестицій відповідно до інвестиційних договорів та договорів про спільну діяльність. Єдині майнові комплекси державних підприємств і 100% акцій статутного капіталу публічних акціонерних товариств підлягають продажу на конкурентних засадах.

Читайте також: Кабмін дозволив передачу в концесію усіх морських портів України

Приватне інвестування в об'єкти портової інфраструктури на території морського порту здійснюється на підставі договорів концесії. Від впровадження концесійної моделі залучення інвестиційних коштів у портову галузь урядом очікується отримання великих обсягів надходжень до державного бюджету, ніж існуючий рівень щорічних дивідендів, який сьогодні отримує держава від господарської діяльності портів (наприклад, в 2011 р. бюджет отримав близько 460 млн грн дивідендів).

"Морська реформа охопила 20 підприємств морської галузі України - 18 державних портів, ДП" Дельта-Лоцман "і Керченську морську переправу. Стратегічні об'єкти інфраструктури цих підприємств перейшли під контроль нового державного підприємства" Адміністрація морських портів України". Зокрема, до таких об'єктів, згідно закону, відносяться гідротехнічні споруди, об'єкти портової інфраструктури загального користування, засоби навігаційного обладнання та інші об'єкти навігаційно-гідрографічного забезпечення морських шляхів, системи управління рухом суден", - йдеться в повідомленні прес-служби.

Крім того, з 13 червня 2013 р. з початком роботи Адміністрації морських портів України (ампули набійки різної довжини) відбудеться розмежування адміністративних функцій та ведення господарської (комерційної) діяльності. Згідно об'єкти державного морського господарства (державне майно) будуть розподілені між ампули набійки різної довжини та державними стівідорними компаніями. Так, стратегічні об'єкти інфраструктури від 20 державних підприємств, в рамках реформи реорганізованих перейдуть до державного підприємства ампули набійки різної довжини і ні в якому разі не підлягають передачі у приватну власність. З цього моменту питання використання виробничої інфраструктури портів державними та приватними стівідорними компаніями будуть вирішуватися шляхом підписання відповідних договорів саме з ампули набійки різної довжини.

Читайте також: Обсяг вантажопотоку через українські порти до 2027 р. може бути збільшений на 50 млн т - до 210,6 млн т, - Вілкул

Зазначимо, що на сьогодні зношеність основних фондів 18 українських портів становить 80%. Однак, навіть якщо відремонтувати всі основні фонди, вони все одно не будуть відповідати конкурентним вимогою ринку, вважають в ДП "Адміністрація морських портів".

Як заявив міністр інфраструктури Володимир Козак, при реорганізації заборонено скорочення чисельності працівників. Усі соціальні стандарти і пільги портовиків, передбачені їх галузевою угодою, будуть збережені: "Проведення реформи морських портів - це спосіб зробити їх діяльність більш ефективною і посилити галузь в цілому. Залучення приватних інвесторів дозволить підвищити конкурентоспроможність портів, впровадити нові технології, а значить, залучити більше вантажопотік, який приведе до збільшення кількості робочих місць у галузі. Метою цієї реформи є виведення українських портів на якісно новий рівень".

Читайте також: Мінінфраструктури очікує 26 млрд грн інвестицій в морські порти до 2038 р

Як відомо, Мінінфраструктури очікує 26 млрд грн інвестицій в морські порти України до 2038 р. Очікується, що в результаті реалізації стратегії загальна вантажопереробка в портах України до 2038 р. буде на рівні 210 млн тонн, а загальний обсяг інвестицій складе 26 млрд грн.

В Україні за I квартал 2013 р. чистий прибуток торговельних портів склала 419,8 млн грн. За оперативними даними, в січні-березень 2013 р. державними морськими торговими портами перероблено 25,44 млн т вантажів, з них: транзитних - 7,1 млн т, експортних - 15,54 млн т і імпортних - 2,42 млн т.