ВР має намір заборонити рекламу пива
Верховна Рада (ВР) прийняла в першому читанні за основу законопроект № 9099, що забороняє рекламу пива. За відповідний законопроект про внесення змін до статті 22 закону України "Про рекламу" (щодо реклами алкогольних напоїв і пива) проголосував 261 народний депутат з мінімально необхідних 226.
Так законопроектом планується заборонити рекламу пива та напоїв, що виготовляються на його основі, знаків для товарів і послуг, під якими випускається пиво і напої, що виготовляються на його основі обмеження, передбачені для реклами алкогольних напоїв і відповідних торгових марок.
Крім того, на одну годину (з 06:00 до 24:00) пропонується продовжити заборону на радіо і телебаченні реклами алкогольних напоїв.
Також пропонується заборонити спонсорування теле -, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої.
Зазначимо, раніше в ВР неодноразово реєструвалися законопроекти, покликані обмежити рекламу пива. Подібний законопроект був відхилений ВР в грудні 2010 р. У листопаді минулого року у ВР був зареєстрований законопроект про введення заборони на рекламу пива, вина і тютюнових виробів у друкованих ЗМІ, однак він не був підтриманий нардепами.
Проте останнім часом проблемою занепокоївся Президент Віктор Янукович. У квітні цього року уповноважений Президента України з прав дитини Юрій Павленко повідомив, що Янукович наполягає на вдосконаленні національного законодавства в частині введення повної заборони реклами алкогольних і слабоалкогольних напоїв, пива і тютюнових виробів. "Ми повинні йти до повної заборони реклами, включаючи приховану: алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пива та слабоалкогольних напоїв", - сказав Павленко.
На важливість заборони прихованої реклами уповноважений Президента звернув особливу увагу. Мова йде про випадки, коли вільно рекламуються бренди, під якими випускаються алкогольні та тютюнові вироби. "Неприйнятно, коли торгові марки, під якими випускаються алкогольні вироби, є, зокрема спонсорами спортивних заходів, або їх представляють відомі люди", - додав Павленко.
Останнім часом податківці скаржилися, що виробники та реалізаторів алкогольних і тютюнових виробів не платять податки до держбюджету. Так, згідно зі статистикою прокуратури Києва, в столиці в 2011 р. витрати на рекламу алкогольних і тютюнових виробів склали близько 0,5 млрд грн, а в держбюджет надійшло лише 90 тис. грн із запланованих 29,9 млн грн.
Нагадаємо, у вересні 2011 р. ВР практично повністю заборонила рекламу тютюнових виробів.
Крім того, з 1 січня 2010 р. в Україні набрав чинності закон "Про внесення змін у закон України "Про рекламу" щодо реклами тютюнових виробів і алкогольних напоїв". Зокрема, з 1 січня 2010 р. набули чинності положення закону, які забороняють рекламу алкогольних напоїв і тютюнових виробів у друкованих засобах масової інформації.