Влада КНР заборонила своїм авіакомпаніям брати участь у системі квот на викид парникових газів
Влада Китаю заборонила авіакомпаніям країни підключатися до європейської системи торгівлі квотами на викид парникових газів і платити Євросоюзу відповідні мита. Як передає китайське інформаційне агентство "Сіньхуа", авіаперевізникам заборонено у зв'язку з новим європейським законодавством у сфері цивільної авіації перекладати частину витрат на пасажирів. Рішення Євросоюзу зобов'язати всі авіакомпанії, які здійснюють рейси в Європу, платити мита за викид парникових газів "суперечить принципам відповідної рамкової конвенції ООН про зміну клімату, а також міжнародного правопорядку в галузі цивільної авіації", говорить висновок китайських авіаційних властей.
Нагадаємо, з 1 січня 2012 р. в Європі почала діяти нова система торгівлі квотами на викиди в атмосферу - EU Emission Trade System (EU ETS). Авіацію включили в цю систему директивно в 2008 р., але система почала працювати лише зараз. Із загального обсягу річних квот 85% буде виділятися безкоштовно в відповідності з потребами авіакомпаній, а решта 15% виставлятимуться на аукціони. Перевищення безкоштовних квот без придбання додаткових буде коштувати 100 євро за кожну тонну вуглекислого газу. В іншому випадку авіакомпаніям можуть бути заборонені польоти над Європою.
Нагадаємо, раніше заступник генерального секретаря Китайської асоціації повітряного транспорту (China Air Transport Association - CATA) Цай Хайбо говорив, що авіакомпанії Китаю не будуть платити введений Євросоюзом податок на викиди парникових газів.
Раніше суд Євросоюзу відхилив клопотання Асоціації повітряного транспорту США, а також авіакомпаній American Airlines, Continental Airlines і United Airlines, які наполягали на скасуванні рішення ЄС про включення в систему квот всіх авіакомпаній, які здійснюють рейси в Європу.
Також повідомлялося, що російська сторона виступила з пропозицією накласти мораторій на дію "кліматичної" директиви Євросоюзу щодо цивільної авіації до прийняття відповідних рішень Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO, International Civil Aviation Organization) з даного питання.
Нагадаємо, наприкінці грудня Європейський суд юстиції підтримав вступ у силу з 1 січня 2012 р. закону ЄС, що зобов'язує будь-які авіакомпанії, які здійснюють рейси через аеропорти європейських країн, викуповувати квоти на викид їх лайнерами в атмосферу "парникових" газів. Згідно з його вимогами, спочатку авіакомпанії повинні будуть купувати квоти, що покривають лише 15% загального обсягу викидів їх лайнерами, отримуючи на інші викиди безкоштовні квоти. Проте надалі це співвідношення буде поступово змінюватися на користь платних квот.
Точкою відліку є рівень викидів трохи нижче середнього для тієї або іншої авіакомпанії. При перевищенні вона зобов'язана докупити квоти в інших авіакомпаній, а якщо рівень виявляється нижче базового, компанія може продати іншим надлишки своїх квот.
Європейський ринок квот на викид в атмосферу "парникових" газів є найбільшим у світі зі створених у різних її регіонах після набрання чинності Кіотського протоколу. На частку ринку в Європі припадає більше 80% загальносвітового торгівлі такими квотами. Поточні ціни на нього з початку року знизилися майже вдвічі - з 14 до 8 євро за квоту на одну тонну викидів.
За розрахунками Європейської комісії, реалізація закону призведе до підвищення собівартості перевезення одного авіапасажира на суму від 2 до 12 євро.
В цілому на частку авіаперевезень доводиться поки не більше 3% загального обсягу викидів світовою економікою в атмосферу Землі "парникових" газів - майже в 15 разів менше частки вугільної електроенергетики, найбільшого їх емітента.