Володимир Манжосов: "Ідеально, якщо б населення саме сплачувало податок на громадське телебачення"
РБК-Україна: Київський адміністративний суд 25 березня прийняв рішення призупинити трансляцію російських телеканалів НТВ, "Першого каналу", "РТР-Планета" і "Росія-24"в Україні за позовом Нацради з питань телебачення і радіомовлення. Наскільки дієвим ви вважаєте такий захід у боротьбі з пропагандою?
Володимир Манжосов: Є відповідне рішення РНБО, у якого є своє бачення цієї ситуації, який має повну інформацію з різних відомств, від населення тощо. Якщо таке рішення було прийнято, значить, це має сенс.
РБК-Україна: Які ще кроки будуть зроблені в цьому напрямку?
Володимир Манжосов: З боку Національної ради ми будемо стежити за виконанням рішень суду і, звичайно, якщо будуть використовуватися інші засоби масової інформації для поширення інформації, яка може загрожувати територіальній цілісності, ми будемо реагувати і за іншими випадками.
РБК-Україна: Яка зараз ситуація з переходом України на цифрове мовлення? Чи встигнемо до 2015 року? Який зараз відсоток покриття аналоговим мовленням?
Володимир Манжосов: Аналогове телебачення працює в 100% паралельно цифровій телемережі, яка запущена в цифрових мультиплексах в Україні. Відключення аналогової мережі має відбутися в липні 2015 року.
Цифрова мережа побудована, вона працює. Звичайно, є деякі проблеми, але ми працюємо над цими питаннями. Я вважаю, що Україні нічого не завадить до 2015 року перейти на цифрове телебачення.
Єдине, шкода, що останні 2 роки і, напевно, на наступний рік держбюджет не буде підтримувати незахищені верстви населення. Прецедент такої допомоги був тільки в 2011, коли з держбюджету виділялися кошти на придбання септобоксів. Якщо б така підтримка держави була, ми б могли перейти навіть раніше запланованого терміну.
РБК-Україна: З приводу громадського телебачення. Наскільки його створення можливе в найближчій перспективі?
Володимир Манжосов: Більшість представників телевізійного співтовариства виявляють бажання закласти нормативно-правову базу ще до президентських виборів. Щоправда, як завжди постає питання фінансування.
Ідеально, звичайно, якщо б населення саме сплачувало податок на громадське телебачення. І, напевно, іншого шляху немає. Питання в тому, щоб провладні структури не мали можливості впливати на політику громадського телебачення, через виділення коштів.
РБК-Україна: Як ви оцінюєте свою взаємодію з нинішньою владою?
Володимир Манжосов: Не можу сказати, що ми раніше чи зараз були б під тиском провладних структур. Але у будь-якому разі зараз закон написаний так, що влада все-таки має вплив на Національну раду. Звичайно, це не "телефонне право", але члени ради розуміють, що кожен рік розглядається звіт і від нього залежить, чи буде той чи інший член ради в ній працювати. І звичайно, члени ради змушені прислухатися до деяких побажанням народних депутатів, членів уряду тощо.
Але зараз, наприклад, знову починає підніматися питання "четвірок", щоб вони були підзвітні органу, який їх призначив. З одного боку правильно. Але з іншого боку така система була ще раніше до 2008, коли з 8 членів ради 4 призначалися Президентом, а 4 - парламентом. При цьому Президент і парламент могли поміняти своїх представників незалежно один від одного після щорічного звіту. Потім цю систему була демократизовано, і міняти стало можливо тільки весь склад ради і відразу за згодою Президента та парламенту. Зараз хочуть знову розділити.
Розмовляв Артем Ковалевський