Віртуальні елементи доповнять життя українців

Віртуальні елементи доповнять життя українців
Доповнена реальність вже знаходить своє застосування при вирішенні досить серйозних завдань
За останні 10 років мобільні пристрої дуже змінилися: з монохромних кнопкових телефони перетворилися на сенсорні і "розумні". Інтерфейс між користувачем і комп'ютером став простіше і продовжує удосконалюватися. Паралельно розвиваються технології, які спрощують взаємодію людини з навколишнім світом. Це так звана доповнена реальність - коли в реальне навколишнє середовище, в якому знаходиться користувач, виводяться створені комп'ютером дані або об'єкти. В найближчі роки такі технології знайдуть масове застосування в продажах та сфері розваг. І доступні вони будуть для всіх пристроїв скрізь, де є інтернет.

За останні 10 років мобільні пристрої дуже змінилися: з монохромних кнопкових телефони перетворилися на сенсорні і "розумні". Інтерфейс між користувачем і комп'ютером став простіше і продовжує удосконалюватися.

Паралельно розвиваються технології, які спрощують взаємодію людини з навколишнім світом. Це так звана доповнена реальність - коли в реальне навколишнє середовище, в якому знаходиться користувач, виводяться створені комп'ютером дані або об'єкти.

В найближчі роки такі технології знайдуть масове застосування в продажах та сфері розваг. І доступні вони будуть для всіх пристроїв скрізь, де є інтернет.

Під прицілом IT-гігантів

Вперше про технології доповненої реальності заговорили на початку 90-х, але широко відомі вони сталі всього пару років тому, після появи "розумних" очок Google Glass. Розробка Google, по суті, являє собою носимий комп'ютер з вбудованою камерою. Він видає на дисплей інформацію про об'єкти, з якими користувач візуально контактує. Наприклад, теоретично можна, гуляючи по місту в окулярах, побачити розташування найближчих ресторанів, прочитати меню та відгуки, замовити столик.

Презентаційні ролики Google Glass, як і самі окуляри, наробили багато шуму. Але Google вирішила, що окуляри вимагають доопрацювання і спочатку 2015 р. зупинила їх виробництво.

Під час роботи над Google Glass корпорація також вклалася в стартап Magic Leap, що займається розробкою технологій доповненої реальності. Google очолила раунд інвестицій на загальну суму в півмільярда доларів. Команда Magic Leap продемонструвала відеоролики, де показано, як повинен виглядати кінцевий продукт. Наприклад, одне з відео зроблено в спортзалі, де зібралися школярі. Посеред майданчика прямо з-під підлоги "виринає" дуже реалістична голограма кита, створюючи бризки.

Але яким чином цю ідею реалізувати і чи можна взагалі це зробити - невідомо. У Magic Leap поки немає навіть прототипу. Втім, увага Google та інших інвесторів, серед яких велика китайська компанія Alibaba, говорить про неймовірний інтерес світового співтовариства до доповненої реальності. І ажіотаж не вщухає.

У січні про розробку окулярів доповненої реальності заявила корпорація Microsoft (чутки про це ходили ще з 2013 р., - ред.). Продукт під назвою Hololens розрахований, в першу чергу, на геймерів. Крізь окуляри користувач бачить щось на зразок голограм в реальному світі і може керувати зображенням за допомогою жестів. Втім, в даний момент це тільки плани. Коли почнеться виробництво, поки не відомо, версія для розробників з'явиться тільки в 2016 році.

Директор представництва Intel в Україні Дмитро Калита вважає, що розваги - це якраз та сфера, де доповнена реальність знайде масове застосування.

"Наприклад, як цікаво було б провести на вулиці, в реальному світі, полювання за чимось віртуальним (квести)", - пояснив він.

Доповнена реальність може бути не тільки розвагою, але і цілком ефективним інструментом підвищення продажів. Наприклад, шведський виробник меблів IKEA ось уже кілька років випускає каталоги з меблями, де на сторінках проставлені "маркери". Якщо запустити на смартфоні програму і навести камеру на каталог, на екрані з'явиться 3D-модель стільця, ліжка, крісла або іншої меблів. Таким чином, ще до покупки можна перевірити, чи вписується вибраний продукт в інтер'єр.

Віртуальні елементи доповнять життя українців

Фото: доповнена реальність може використовуватися для навчання і розваг

Україна в іншій реальності

Українці теж досягли успіху в розробці технологій доповненої реальності і програм на їх базі. На початку осені стало відомо про те, що засновники мобільного мессенжера Snapchat викупили одеський стартап Looksery за 150 млн дол. Додаток дозволяє в режимі реального часу змінювати зовнішність людини. Наприклад, під час відеочату збільшити очі, зменшити особа або ніс, додати анімацію у вигляді веселки з рота.

Оскільки для передачі відео потрібна хороша швидкість мобільного інтернету, з появою 3G в Україні користувачі iPhone можуть не відмовляти собі в цьому задоволенні.

Augmented Pixels - ще одна компанія, заснована в Одесі. Її неодноразово відзначали журі всіляких світових конкурсів. А дослідницька компанія Technavio в цьому році назвала Augmented Pixels одним з ключових гравців на ринку доповненої реальності в найближчі 5 років. Українці опинилися в одному списку з Google і Qualcomm.

У Augmented Pixels є як повністю ігрові додатки, так і рішення для продажу. Наприклад, навесні компанія розробила для National Geographics і виробника пазлів 4D Cityscape додаток, який видає на екран інформацію про окремі об'єкти, включені в пазл.

Українські компанії також намагаються застосовувати технології доповненої реальності в маркетингу. Наприклад, компанія Roshen встановлює інтерактивні вітрини в магазинах: люди, що проходять повз них, можуть бачити себе на екрані, але у них над головами з'являються "хмари" з написами, що закликають придбати продукцію.

Чи, наприклад, віртуальні примірочні. У 2012 р. компанія "МТС Україна" в рамках промо свого нового тарифу встановила таку примірочну на Ukrainian Fashion Week. Відвідувачі могли "міряти" одяг одним рухом руки, просто стоячи перед екраном.

До речі, це не єдиний проект оператора з використанням доповненої реальності. В тому ж 2012 р. спільно з ресурсом "Цікавий Київ" і сервісом Historypin він запустив проект "Доповнена реальність", який охопив історичні частини Києва, Львова, Донецька і Харкова. За допомогою програми для смартфонів можна було подивитися, як виглядала та або інша будівля в минулому, достатньо було просто навести на неї камеру.

А навесні цього року, під час запуску 3G в Харківському метро, "МТС Україна" спільно з Харківською муніципальною галереєю організувала в підземці віртуальну виставку. Якщо запустити на мобільному спеціальну програму і навести камеру на букви з назвою станції, можна побачити, як на стіні тунелю "висять" картини харківських художників.

"Технологія доповненої реальності дозволяє створювати і використовувати будь-який мобільний контент, - підкреслила начальник відділу зв'язків з громадськістю "МТС Україна" Вікторія Рубан. - Головне, щоб він був затребуваним - цікавим або корисним для людини".

On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся