Віктор Янукович сьогодні здійснить робочий візит до РФ
Президент України Віктор Янукович сьогодні після обіду здійснить робочий візит до Російської Федерації, повідомляє прес-служба глави держави.
Під час зустрічі з Президентом Росії Володимиром Путіним Віктор Янукович планує обговорити комплекс актуальних питань російсько-українського співробітництва, насамперед в енергетичній та торговельно-економічній сферах.
Увага також буде приділятися виробленню взаємоприйнятного механізму взаємодії України з Митним союзом Росії, Білорусії і Казахстану.
Тим часом, як повідомляє "Комерсант-Україна" у Кабінеті міністрів очікують створення робочої групи з підготовки до вступу в Євразійське економічне співтовариство. Адаптацію норм Митного союзу (МС) до свого законодавства Київ розраховує провести з застереженнями, хоча нинішня нормативна база ТС цього не допускає.
Читайте також: Янукович і Путін 18 грудня можуть підписати домовленості у сфері енергетики, - Зурабов
Зазначається, що підписати договір про приєднання до Митного союзу буде неможливо навіть з тієї причини, що він потребує затвердження Кабінетом міністрів, склад якого поки не сформований. Урядовий уповноважений з питань співпраці з РФ, країнами СНД, Євразійським економічним співтовариством (ЄврАзЕС) і регіональними об'єднаннями Валерій Мунтіян очікує, що за підсумками візиту буде ухвалене політичне рішення і створена робоча група по вивченню умов приєднання України до ЄврАзЕС.
"На першому етапі інтеграції в Митний союз ми повинні стати членом Євразійського економічного співтовариства, прийнявши пакетом 10 угод, що формують ЄврАзЕС. За попередніми оцінками, жодне з цих угод не вступає в конфлікт з українським законодавством, - розповів Мунтіян. - Наступний етап - вивчення договірної бази МС. За першими оцінками, з 51 угоди нас задовольняє 29. Але цю оцінку потрібно буде провести ще раз, з більш детальним аналізом інших 22 угод ".
Найбільш вигідним для Києва зміною має стати зниження вартості російського газу для України. Конкретні параметри нового газового договору сторони не розголошують. В уряді тим часом наполягають на триразовому зниженні ціни. "Якщо в Росії та Білорусії газ буде по 165 дол за тисячу кубометрів, а у нас - по 520 дол, то в МС для нас не буде конкуренції, а буде поглинання наших активів російськими компаніями. Тож на експертних переговорах з представниками спілки ми погодили, що Україна також повинна отримати газ по 165 дол", - сказав Валерій Мунтіян, зазначивши, що не поінформований про підсумкові домовленостях, досягнутих до візиту президента.
Читайте також: Україна повинна знайти взаємодію і з ЄС, і з МС, - Азаров
Джерела в Міненерго відзначають, що мова може йти про більшу вартості. Одне з джерел "Комерсант-Україна" у відомстві, грунтуючись на порівнянні російської ціни з ціною купівлі газу в Німеччині, повідомив, що максимально можлива вартість російського газу для України може скласти 350 дол за тисячу кубометрів: "Якщо ціна буде вище, домовленості позбудуться всякого сенсу ".
Відзначимо, вчора депутат з фракції Партії регіонів Вадим Колесніченко заявив, що українська сторона в Москві може підписати низку угод з Митним союзом за окремими позиціями під час переговорів на найвищому державному рівні. При цьому він вважає, що це не буде суперечити європейської інтеграції України.
У свою чергу, лідер "Батьківщині" Арсеній Яценюк пообіцяв жорстку реакцію на підписання будь-яких угод з МС в Москві.
Між тим, потепління російсько-українських відносин, заявили виданню "Комерсант-Україна" джерела в МЗС, можуть вплинути на підписання угоди про асоціацію (СА) Україна з Євросоюзом.
Втім, деякі експерти дотримуються думки, що заяви про можливий вступ до МС ніколи не переростуть у конкретні дії. Вони пояснюють це тим, що проти зближення з Росією виступають найбільші українські фінансово-промислові групи, що підтримують контакт з Президентом і його Адміністрацією і побоюються за свій бізнес.
Читайте також: Україна шукає модель співпраці з МС, яка не суперечить асоціації з ЄС, - МЗС
Втім, джерела видання не бачать такої небезпеки. "Міф про те, що великий бізнес боїться економічної інтеграції з Росією, не базується на логіці. Вступ до МС не означає, що, припустимо, мої активи стають підконтрольні Кремлю. Вони залишаються на українській території, і на них як і раніше поширюються українське, а не російське законодавство ", - заявив виданню раніше один з членів уряду Миколи Азарова.
Тезу про те, що Україна планує "часткове приєднання" до норм МС, Віктор Янукович ввів у політичний побут два тижні тому, після зустрічі з Володимиром Путіним на саміті СНД в Ашхабаді, і потім неодноразово повторював його. Така позиція офіційного Києва викликала подив експертів. "Згідно з нормативно-правовій базі МС, приєднання до окремих його договорами або до окремих положень таких договорів неможливо. Країна, яка бажає вступити до МС, повинна приєднатися до всіх його договорами в повному обсязі", - йдеться в заяві громадської ради МЗС України.
Варто також відзначити, що 13 грудня ц.р. Президент України Віктор Янукович у своєму відеозверненні до Верховної Ради висловив упевненість, що в 2013 р. Україна одночасно зблизиться з Європейським союзом і Митним союзом.
Читайте також: У Росії сподіваються, що Україна до 2015 року буде в Митному союзі
Домовленості, досягнуті на зустрічі Віктора Януковича і Володимира Путіна, повинні бути затверджені на рівні МС та ЄврАзЕС; це передбачається зробити на саміті ЄврАзЕС, який відбудеться 19 грудня в Москві. В Україні ж ратифікаційна процедура в парламенті почнеться лише після підписання договорів про приєднання Києва до ЄврАзЕС та МС, які сьогодні ще не готові. "У нас є кілька варіантів розвитку подій. Ми подивимося, що саме підпише Янукович у вівторок", - заявив Арсеній Яценюк, нагадавши, що інтеграція в ТС означає розрив парафованої угоди про асоціацію з Євросоюзом і фактично зміна вектора інтеграції України з західного на східний.
Митний союз у рамках Євразійського економічного співтовариства - форма торговельно-економічної інтеграції Білорусії, Росії та Казахстану, що передбачає єдину митну територію, в межах якої у взаємній торгівлі товарами не застосовуються мита та обмеження економічного характеру, за винятком спеціальних захисних, антидемпінгових і компенсаційних заходів.