ua en ru

Великобританія інвестує в інфраструктуру 100 млрд фунтів

Автор: RBC.UA
Гарантії для атомних електростанцій, будівництво високошвидкісної залізничної лінії High Speed 2 на 32 млрд фунтів і цілий ряд транспортних проектів стануть частиною плану обсягом 100 млрд фунтів оновлення зношеної інфраструктури Великобританії, повідомляє телеканал "Росія 24".

Гарантії для атомних електростанцій, будівництво високошвидкісної залізничної лінії High Speed 2 на 32 млрд фунтів і цілий ряд транспортних проектів стануть частиною плану обсягом 100 млрд фунтів оновлення зношеної інфраструктури Великобританії, повідомляє телеканал "Росія 24".

Програма інвестицій спрямована на налагодження нестабільного фінансування, що негативно відбивається на витратах Великобританії на ключові проекти транспортної, енергетичної та телекомунікаційної інфраструктури.

З 2010 р. уряд країни опублікувало Національний план розвитку інфраструктури, який містить проекти на 310 млрд фунтів, у тому числі 40 пріоритетних схем.

Міністр фінансів Великобританії Джордж Осборн (на фото) заявив, що це будуть найбільші інвестиції в залізні дороги країни з вікторіанської епохи, і зазначив, що уряд зацікавлений у розробці високошвидкісного залізничного сполучення.

У числі проектів - оновлення основних залізничних станцій, в тому числі вокзалу "Ватерлоо" (де планується подовжити платформи) та прокладання гілки від Великої західної залізниці (Great Western Main Line), основної залізниці в країні, до лондонського аеропорту "Хітроу".

Очікується, що дохід від залізниці складе близько 34 мільярдів фунтів стерлінгів за 60 років. Загальна вигода від магістралі складе 47 мільярдів фунтів.

Частина коштів на модернізацію інфраструктури може надійти зі Сходу, зокрема з КНР. Китайські компанії вже давно придивляються до можливості інвестувати в Великобританію.

При цьому не всі поділяють позитивний погляд на такі великі інвестиції в умовах необхідності скорочення бюджетних витрат і пропонують зачекати два роки.

Тим не менш Осборн закликав слідувати порадам МВФ і негайно збільшити капітальні витрати на 10 млрд фунтів, а не чекати два роки.

Раніше уряд звинувачували в тому, що інфраструктурні проекти майже не розвиваються. Так, наприклад, з 261 проекту по будівництву шкіл був початий тільки один, з 576 інфраструктурних проектів, запланованих урядом в жовтні 2011 р., тільки сім були завершені.

Генеральний директор Британської торгово-промислової палати Джон Лонгворт зазначив, що слова Осборна обнадіюють, але підкреслив, що поки обіцянки уряду далекі від реальності.