СБ: Державні закупівлі України – у зоні ризику

Україна повинна посилити роль держави у процесі закупівель. Таку думку висловив сьогодні під час прес-конференції головний економічний радник Світового банку Мартін Райзер. За його словами, сьогодні існує високий ступінь ризику у сфері державних закупівель України. Проблема гостро постала і на теренах українського політикуму. Україна повинна посилити роль держави у процесі закупівель. Таку думку висловив сьогодні під час прес-конференції головний економічний радник Світового банку Мартін Райзер. За його словами, сьогодні існує високий ступінь ризику у сфері державних закупівель України. Проблема гостро постала і на теренах українського політикуму. М.Райзер зазначив, що розпорядники бюджетних коштів не можуть ефективно працювати тому, що декілька приватних організацій є монополістами у цій сфері. Також, на його думку, існуюча система контролю та аудиту закупівель є слабкою, а консультанти, підрядники та постачальники висловлюють незадоволення з приводу багатьох явищ, що існують у практиці державних закупівель. За його словами, український закон про державні закупівлі є недосконалим. При цьому він зазначив, що у 2005 р. Україна витратила на держзакупівлі понад 4 млрд дол., що складає приблизно 5% обсягу ВВП країни. У свою чергу, заступник Голови Верховної Ради України V скликання Микола Томенко заявив, що "ситуація, яка склалася на сьогодні у сфері державних закупівель, є однією із серйозних загроз для життєдіяльності країни". "Усі, хто працює в системі місцевого самоврядування, знають, що закріплена на сьогодні у законодавстві процедура тендерних закупівель та фактична її комерціалізація створюють серйозні проблеми для галузей охорони здоров"я, освіти, культури, спорту", - сказав він. За словами М.Томенка, непрозорість і хаос у сфері проведення тендерних закупівель стали загрозою для освітян. Адже субвенційні кошти, які виділені для проведення ремонтів шкіл та інших закладів освіти, необхідно освоїти до 1 вересня, зазначив він. М.Томенко переконаний, що питання державних закупівель потрібно винести на розгляд засідання Ради національної безпеки і оборони. Одним із варіантів можливого рішення РНБО є визначення на період до прийняття відповідних законодавчих змін спеціальної процедури проведення тендерів, передусім у галузі освіти, охорони здоров"я і спорту. „Новий закон, який би вдосконалив процедуру державних закупівель, має бути одним із перших, які розглядатиме наступний склад Верховної Ради", - підкреслив М.Томенко. Нагадаємо, що минулого року глава держави відмовився підписати прийнятий Верховною Радою Закон про закупівлі товарів і послуг за державні кошти, вважаючи непрозорими запропоновані механізми. За словами керівника президентського Секретаріату Віктора Балоги, "необхідність в нових змінах до закону про державні закупівлі пояснюється новою хвилею лобізму". Натомість, на думку голови правління Тендерної палати України Володимира Лаба, зміни закону про державні закупівлі мають позитивні наслідки: економія державних коштів склала понад 2,5 млрд грн. За його словами, за таких умов економія державних коштів в середньому складає 10-15% від початкової ціни, а в окремих випадках - 35-50%.
On Top
Продовжуючи переглядати www.rbc.ua, ви підтверджуєте, що ознайомилися з Правилами користування сайтом, і погоджуєтеся з Політикою конфіденційності
Пропустити Погоджуюся