ua en ru

Вадим Руденко: "Держава повинна вимагати від операторів модернізувати рекламні щити і впроваджувати цифрові технології"

Автор: RBC.UA
За перше півріччя 2012 року обсяг ринку цифрової зовнішньої реклами виріс на 42% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Як далі буде розвиватися цей ринок, які переваги рекламодавцям дає цей розвиток, а також про особливості відеобордах РБК-Україна розповів керуючий партнер Hitech Advertisement Вадим Руденко.

РБК-Україна: Ваша компанія працює на цьому ринку досить давно. Яких успіхів Ви досягли і що пропонує рекламодавцям Hitech Advertisement сьогодні?

Вадим Руденко: На даний момент Hitech Advertisement є лідером ринку цифрової зовнішньої відеореклами в Україні. Наша компанія розпочала активну діяльність у 2007 р. За цей час київська мережа наших екранів виросла до сьогоднішніх 55 одиниць і ми продовжуємо її збільшувати. Головне завдання, яке ми перед собою ставимо - розвиток в Україні міжнародного тренда, цифрового формату комунікації зі споживачами Digital Signage. Digital Signage - це синергія традиційних форматів рекламних комунікацій і сучасних digital-можливостей.

РБК-Україна: У скільки ви оцінюєте обсяг ринку даного виду реклами?

Вадим Руденко: Обсяг нашого ринку вже досить помітний, щоб Всеукраїнська рекламна коаліція включила його в свої щорічні дослідження як окремий сегмент. Я думаю, що буде більш коректним послатися на їх дані. Обсяг ринку цифрової зовнішньої реклами (відеобордів) України в першому півріччі 2012 року склав 29,0 млн грн .. На друге півріччя 2012 року прогнозується 30-відсотковий приріст обсягу ринку щодо першого півріччя за рахунок декількох факторів: продовження інтенсивного розвитку галузі, збільшення рекламної активності політичних сил в під час виборів, а так само з урахуванням вже історичних даних сезонності ринку. Уточнений річний прогноз на 2012 рік для ринку digital OOH України, на думку експертів, збільшився на 15% і склав 69,0 млн грн. Основним трендом першомого півріччя 2012 року стало розміщення рекламодавцями коротких інформаційних роликів (електронна статика) тривалістю 5 секунд, але підвищеною частотою виходу (від 3 до 5 разів в 5 хвилин).

РБК-Україна: Що відрізняє відеоборди від стандартних рекламних щитів, крім можливості демонструвати відео?

Вадим Руденко: Перш за все, сама можливість демонструвати відеоролики - це дуже важливо - динамічна картинка привертає більше уваги. Крім того, відеоборди об'єднані в мережу, яка управляється дистанційно і централізовано, що дозволяє реалізувати всі можливості digital-реклами. Наприклад, дана особливість дозволяє оперативно управляти контентом і змінювати сюжет по запиту клієнта. Рекламодавець отримує можливість зорієнтувати рекламу не тільки за місцем розміщення носія, але і за часом доби. Ну, і digital signage, про який я вже згадував - ми можемо запропонувати клієнту сучасне рішення в зовнішній рекламі для інтегрованих рекламних кампаній і комунікацій з аудиторією, які проходять, наприклад, в мережі Інтернет або в інших каналах.

РБК-Україна: В такому разі, виникає питання - чому в нашій країні дуже багато звичайних щитів, і так мало відеобордів? Адже оператори статичної зовнішньої реклами повинні першими міняти носії.

Вадим Руденко: Ми дбаємо про те, щоб у наших клієнтів і партнерів була можливість втілювати в життя рекламні кампанії, використовуючи найсучасніші інструменти. Щити - це інноваційне рішення для українського ринку зовнішньої реклами, а нашою місією є нести в Україну найновіші та сучасні досягнення рекламного ринку і надавати рекламодавцеві все більш ефективні і точні рекламні інструменти. Hitech Advertisement виходила на ринок спочатку як оператор цифрової зовнішньої відеореклами, ми точно знали, чим будемо займатися і будували свою мережу.

РБК-Україна: Така ситуація з "оцифрованністю" зовнішньої реклами - це тільки українська особливість або ж вона спостерігається в усьому світі?

Вадим Руденко: Мені здається, некоректно порівнювати шляхи розвитку ринку в Україні та в інших країнах, тому що, по-перше, є загальні ринкові умови, які в кожній країні свої, а по-друге - є локальне державне і муніципальне регулювання, яке теж скрізь своє. У будь-якому випадку, за кордоном ринок цифрової реклами (Digital Out-of-Home) розвивається дуже стрімко. Загальний обсяг ринку digital signage у світі, за даними провідних дослідницьких компаній, оцінюється в 8 мільярдів доларів на даний момент. Експерти прогнозують стрімкий розвиток ринку digital signage, з показником середньорічного темпу зростання на рівні 30%. За даними звіту міжнародної дослідницької організації PQ Media, США є лідером ринку DOOH з доходом 2,05 мільярда доларів в 2011 році. Китай займає друге місце в рейтингу з доходом в 1,44 мільярди доларів. На третьому місці - Японія (759 мільйонів дол.) Оператори зовнішньої реклами рано чи пізно переходять "на цифру" - це неминучий процес, який можна порівняти з аналогічним в індустрії друку. За останні роки багато видавців або повністю перейшли на цифровий формат або розширили своє портфоліо цифровими варіантами видань.

РБК-Україна: Говорячи про можливості, Ви неодноразово говорили про інтеграцію комунікацій, відмінні особливості відеобордів. Можна про це трохи докладніше?

Вадим Руденко: Зрозуміло. Головною особливістю відеобордах є те, що вони привертають увагу, що є ключовим для досягнення заявленого рівня ефективності при плануванні рекламних кампаній. Відеоекрани очолили трійку лідерів зовнішньої реклами, яка привертає увагу згідно з дослідженням Consumer Connection. Такі дані оприлюднила Aegis Insight (комунікаційна група Aegis Media/GMG). Контент, який транслюється на відеобордах - рекламний ролик, дозволяє більш емоційно, а значить більш ефективно, передати і сформувати стійкий емоційний зв'язок з ключовими рекламними повідомленнями. Завдяки яскравому й динамічному зображенню, відеоекрани вигідно виділяються на тлі звичної міської статики. Також, за останній рік ми реалізували кілька нестандартних проектів, використовуючи сучасні технологічні можливості цифрових екранів.

РБК-Україна: Які саме нестандартні проекти були реалізовані? Розкажіть, будь ласка, докладніше.

Вадим Руденко: Завдяки унікальним можливостям відеобордів і сервісу "Яндекс.Пробки" столичним автолюбителям тепер ще простіше орієнтуватися в мінливому трафіку Києва. На відеобордах, які розташовані на найбільш завантажених ділянках доріг Києва, кожні 5 хвилин оновлюється інформація від сервісу Яндекс.Пробки - про поточний стан руху. Поглянувши на такий екран, водій знає, що його чекає попереду, і може своєчасно скоректувати свій маршрут. Для нашого клієнта, монобрендового бутіка чоловічого одягу була реалізована спеціальна промо-кампанія напередодні відкриття магазину в Києві. Технологія зворотного відліку часу, що може бути реалізована виключно на цифрових екранах, привернула увагу цільової аудиторії. 80% відвідувачів в день відкриття магазину підтвердили в анкетуванні, що звернули увагу на запоминающуюся рекламу на відеобордах.

РБК-Україна: Які сегменти ринку найбільш зацікавлені у вашій рекламі й для кого вона найбільш ефективна?

Вадим Руденко: Зараз це, в основному, великі компанії галузей FMCG, Consumer Electronics, Retail, банки та фінансові організації, автовиробники, девелоперські компанії, і багато інших. За 5 років роботи Hitech Advertisement нашими клієнтами стали понад 1000 відомих брендів. Особливо ефективними, на наш погляд, відеоборди є для компаній сегменту B2C, оскільки вони дозволяють рекламодавцям розміщувати ролики про існуючі акціях і змінювати їх умови, повідомляти про знижки, акції і нові товари і послуги чи ледве не щодня. Погодьтеся, що це дуже хороша можливість бути на зв'язку з клієнтами практично в онлайн-режимі.

РБК-Україна: Які найбільш помітні зміни, на Ваш погляд, відбудуться на ринку в найближчі рік-півтора?

Вадим Руденко: По-перше, Hitech Advertisement зміцнить свої лідерські позиції як оператор відеобордів і стане трендсеттером індустрії Digital signage в Україні. Ми очікуємо появи прикладів рекламних кампаній, де ключовим інструментом комунікації будуть обрані digital-платформи як онлайн, так і оффлайн. Ми приділяємо особливу увагу аналізу міжнародних кейсів з використанням цифрових екранів, які були реалізовані лідерами ринку в інших країнах, і впевнені, що незабаром кількість нестандартних проектів в Україні збільшиться. Тому що, цифрові технології в зовнішній рекламі - це міжнародний тренд, який ми втілюємо в життя в Україні. Зараз ринок перебуває в точці, коли кількість digital-комунікацій дуже велике, їх важливість - незаперечна. Держава повинна вимагати від операторів модернізувати рекламні щити і впроваджувати цифрові технології. Кількість завжди переходить в якість, а значить, ера Digital Signage дуже скоро настане. Думаю, що найближчим часом ми будемо свідками ще більш бурхливого зростання нашого ринку.

Спілкувався Андрій Ларін