Вадим Нестерчук: "Дакар-2014" буде цікавим, хоча в Болівії траса не складна
Перша хвиля інформації про "Дакар 2014" вже пройшла, пристрасті вщухли і тепер у нас достатньо часу для того, щоб спокійно оцінити ситуацію і реально подивитися на майбутню гонку. Що буде на майбутньому "Дакарі"? Наскільки складною буде траса? Що принесе в гонку нова країна - Болівія? На ці питання нам відповів перший пілот команди SIXT Ukraine Вадим Нестерчук.
Нова траса? Або "стара-нова"? Адже якщо поглянути на карти попередніх років, то помітно, що деякі ділянки ми вже бачили на попередніх редакціях марафону..
Так, такі ділянки є. Але і маршрут "Дакара 2013" теж був складений з спецділянок 2012, 2011 і 2010 років. Деякі ділянки в "реверсі", деякі фактично на тих же місцях, де траса вже проходила раніше. Що буде в 2014 році? Умовно можна поділити гонку на етапи "до Болівії" і після. Перша частина нам вже знайома - старт неподалік від Буенос-Айреса, у місті Росаріо. Характер траси нагадує гонки WRC - кам'янисті ділянки, швидкі зв'язування поворотів, все як у класичному ралі. Хіба що відстані набагато більше. Тобто початок буде швидким, але тут і криється перша небезпека - попереду піски. І якщо буде спекотна погода, то такий перехід мало хто відразу зможе пройти без пошкоджень або неприємностей.
Уявіть, спочатку швидкість у пілота пристойна, темп гонки задається високий - і тут пісок. Причому досить складний, їхати тут вже швидко не виходить, його обганяють і ті, хто йшов поряд, потім усі, хто був у хвості, а потім і взагалі вантажний залік. А учасник все ще відкаливається і надій на хороший фініш у нього більше немає. Другий день буде в пустелі, дюн трохи, але швидкості вони не додадуть. Гірські місцевості, які будуть на шляху, труднощів не принесуть. Як правило маршрути проходять через русла річок, нічого особливого, якщо буде гарна погода
До речі про погоду, останній "Дакар" запам'ятався сильними дощами і скасованими етапами через розлив річок. Так і в 2012 році погода теж зіпсувала гонку. Наскільки погода може вплинути на маршрут 2014 року?
Погода буде вирішувати все. Якщо будуть сильні дощі - річки знову будуть розливатися і ми отримаємо аналогічну з 2013-м роком картину. Хоча я вже говорив, організаторам треба тримати другий маршрут в запасі. Так, це додаткові витрати, але зате не буде скасовуватися змагання. Подивіться на останній "Дакар" - два етапи були "зім'яті" і урізані, а згодом - взагалі скасовані. Адже можна було пустити учасників за іншим маршрутом, якби такий був. По суті, адже заздалегідь відомо, що в цих місцях дощі - звичайне явище і наслідки можуть бути самими різними. Якщо погода гарна - організатори пускають учасників на маршрут і нічого не змінюють. Напередодні вже почався дощ - видаються роудбуки з альтернативним маршрутом і гонка триває. Це саме те, чого не вистачило всім цього року.
Нова країна на карті - Болівія. Вона внесе щось нове в гонку? Яких ландшафтів слід очікувати учасникам?
Русла річок, солончаки, дороги будуть швидкими і рівними. Характер траси повинен бути досить швидким. Зауважте, Болівія у нас йде після дня відпочинку, так само як і Чилі. Найважчі ділянки як правило даються напередодні дня відпочинку і відразу після нього. Після міста Сальта ми проїжджаємо до Болівії і потрапляємо в Чилі, де у нас серія ділянок з дюнами, феш-фешем і пісками. Так що нова країна повинна бути прохідною, знаючи як організатори розставляють дні за складністю можна впевнено говорити, що Болівія не буде складною. Її можна буде пройти в хорошому темпі.
2012 рік видався важким - гонку визнали однією з найскладніших в історії "Дакара". 2013 - спростили - і учасники скаржилися на дуже прості спецділянки. Що чекати в 2014-м?
Директор гонки Етьєн Лавіньє вже заявив, що траса буде складніше, дистанція збільшена, а ліазони скорочені до мінімуму. Але ускладнювати тут особливо не вийде - місця вже всім знайомі. Це вже шостий "Дакар" для Південної Америки і багато учасників вже добре знають ці території. Принципово нового тут ми нічого не отримаємо, так що сподіваємося що сама траса буде проходити по цікавим дільницям. Нам цікаві не швидкі спринтерські ділянки, а реально важкі умови. Коли швидкість 140-160 змінюється проїздами через річки або ущелини при швидкості 20-30 км/ч. Це набагато цікавіше, ніж "гонка моторів", де пілот просто стиснув педаль газу на старті і на фініші відпустив.
У будь-якому випадку буде цікаво, адже "Дакар" так і залишається найскладнішою гонкою в світі, аналогів йому немає і поки не буде. Звичайно, якщо будуть організовувати ралі аналогічне "Трансоріенталь", то, можливо, така гонка буде складніше "Дакара". Але це тільки плани - а поки SIXT Ukraine збирається в Абу-Дабі, де вже 4 квітня ми стартуємо на Кубку Світу. Так що чекайте від нас хороших новин.