ua en ru

Вадим Нестерчук: "Бізнес сильно переоцінив значення Євро-2012"

Автор: RBC.UA
Генеральний директор компанії Sixt Ukraine, яка є одним з лідерів українського ринку лізингу і прокату автомобілів, Вадим Нестерчук розповів РБК-Україна про ринок прокату авто в Україні, результати компанії в 2012 р., планах на 2013 р. і про несправджені надії вітчизняного бізнесу на Євро-2012.

РБК-Україна: Як пройшов 2012 р. для компанії Sixt Ukraine, можете дати якісь попередні підсумки?

Вадим Нестерчук: Одночасно і добре, і погано. Добре - це те, що ми, звичайно ж, безумовні лідери на ринку прокату, у нас багато цікавих продуктів. Погано ... вірніше не погано, а те, що називається, хочеться покращити. Були ідеї якихось нових продуктів, які ми не зуміли ввести на ринок. Якісь продукти ми не зуміли зробити прибутковими в сезоні, але все приходить і сподіваюся, в наступному сезоні ми реалізуємо і ті плани, які були в цьому році, і з'являться якісь нові ідеї, нові продукти.

РБК-Україна: Можете озвучити якісь попередні цифри по виручці, по прибутку?

Вадим Нестерчук: Рік ще не закінчився, рано говорити про виручку, прибутку. Але можна сказати про кількість автомобілів в прокаті - у нас зараз близько 700 автомобілів в прокаті по всій Україні. У нас хороша присутність в регіонах України - практично у всіх обласних центрах ми присутні, намагаємося і хочемо розширюватися. У нас в планах відкриття офісів у нових містах: Миколаїв, Рівне, Вінниця, Полтава, Черкаси. У наступному році, я думаю, ми станемо ближчими до наших клієнтів, і потихеньку будемо закривати повністю всю карту України своєю присутністю, своїми офісами.

Читайте також: Директор Sixt Україна Вадим Нестерчук отримав премію "Людина року-2011".

РБК-Україна: Тобто можна сказати, що в наступному році ви планує відкрити, мінімум, три нових офіси в обласних центрах ...

Вадим Нестерчук: Так, три-чотири офіса.

РБК-Україна: І відповідно збільшити парк автомобілів?

Вадим Нестерчук: Звичайно ж.

РБК-Україна: Які основні події для бізнесу в 2012 році можна виділити? Євро-2012, наприклад.

Вадим Нестерчук: Євро-2012 - так. Тому що у нас, як і у більшості бізнесу України, були великі очікування на цю подію. Але, на жаль, думаю, що і Україна, і ви трошки переоцінили цю подію, не зовсім отримали те, що ми очікували. Поїхав таки трошки не той клієнт, який потрібен бізнесу. Я знаю, що було багато порожніх місць і в готелях, і ресторани не дуже були заповнені. І не можна, напевно, звинувачувати тільки готелі та ресторани в тому, що тільки там були підняті ціни. Наприклад, ми не піднімали ціни на свої послуги та все одно у нас не були повністю завантажені автомобілі, не було стовідсоткової завантаженості по парку.

Добре спрацювало Євро-2012, напевно, тільки в одному регіоні, це у Львові. Коли ми отримали повторну хвилю вже таких клієнтів, які повернулися в Україну або приїхали в Україну перший раз за рекомендацією тих людей, які відвідали Україну на Євро-2012.

РБК-Україна: Чи можна якось оцінити рівень, наскільки зросла кількість клієнтів, у звичайний період і в період Євро-2012? У цифрах.

Вадим Нестерчук: В цифрах - рази в два. На саме Євро-2012, якщо брати звичайний сезон, звичайний місяць рік тому, то Євро дало ефект двократного збільшення. Але Євро у червні місяці не перебило за результатами піковий серпень, який стандартно піковий - тому що це відпускний сезон, дуже багато туристів приїжджають з Росії, з ближнього зарубіжжя, з Білорусії, Словаччини, Німеччини в той же самий Крим, Одесу, Київ. Тому серпень виявився все одно місяцем більш цікавим, ніж навіть червень з Євро-2012.

РБК-Україна: Напевно тому що Євро в четрех містах було, а серпень - це і південь, Крим ...

Вадим Нестерчук: Навіть по структурі клієнтів і по ситуації, яку ми мали, я відвідував матчі чемпіонату в Києві, Львові, Донецьку, я бачив які туристи, хто приїжджає. І, знаєте, напевно істотно Євро допомогло тільки Борисполю, точці офісу в Борисполі, і Харкову за рахунок туристів, які приїжджали з Голландії і їхали дивитися матчі чемпіонату в Харкові. Я не бачив великого зростання туристів, ми очікували німецьких туристів у Львові, де грала збірна Німеччини, цього не було. Хто приїхав - приїхав на своїх автомобілях, або прилетів, але авто не брав на прокат. У Донецьку я був на матчі, де грала збірна України з Францією, і французьких туристів там була мінімальна кількість, полсектора тільки сиділо французьких або англійських уболівальників на іншому щоглі. Це дуже мало.

Читайте також: У Києві на Трухановому острові під час Євро-2012 розміститься наметове містечко шведських уболівальників на 4 тис. осіб.

РБК-Україна: - А шведи?

Вадим Нестерчук: А шведи сиділи на Трухановому острові, і пили пиво і роздарювали спальники. Думаю, для McDonalds на Хрещатику і продавців пива у фан-зоні на Хрещатику Євро виявилося в такій ситуації вдалим. А все інше, що ми очікували, що буде збільшення потоку туристів для якихось інфраструктурних об'єктів, для тих же готелів, цього ми не отримали, на жаль. Наскільки я читав коментарі, той, хто розраховував заробити на екскурсіях, неформатних або форматних для туристів - вони не отримали достатньої кількості тих туристів.

РБК-Україна: Які прогнози на 2013 рік по ринку оренди авто?

Вадим Нестерчук: Ринок прокату дуже цікавий, він ще розвивається, це новий ринок для України, і, звичайно, дуже багато зусиль витрачається на те, щоб популяризувати саму послугу прокату. Пояснити людям наскільки це зручно і недорого, і в деяких ситуаціях виходить набагато зручніше і дешевше, ніж інші види транспорту, якими ви намагаєтеся закрити свої потреби в пересуванні. Але, на жаль, економічна ситуація в цілому в світі і в Україні не вселяє великого оптимізму на наступний рік. Я думаю, що сезон буде важкий, потрібно буде для того, щоб заробити гроші, дуже щільно попрацювати.

Читайте також: Ринок прокату авто в Україні в 2012 р. може вирости в 2 рази

РБК-Україна: Для прокату автомобіля сезон - це тільки літо?

Вадим Нестерчук: Ні, зрозуміло, що прокатом користуються цілий рік, але все-таки є певна сезонність, і в Україні в тому числі. Літні місяці вони більш інтенсивні, більш завантажені, більш затребувані, ніж зимові. І ця сезонність десь рази в два відрізняється, влітку таки в два раз більше отримуєш клієнтів і в два рази більше виручка.

РБК-Україна: Які категорії населення, крім туристів, активніше всього користуються орендою автомобіля? Або крім туристів ніхто і не користується?

Вадим Нестерчук: Знаєте, це якась упереджена або помилкова думка, що прокатом користуються тільки туристи. Наш основний клієнт - це звичайна людина, яка їздить на авто і для якого, автомобіль вже не розкіш, а засіб пересування. Ось це наш основний клієнт, який розуміє, що іноді краще взяти на прокат, ніж використовувати свій. Іноді він залишається без свого авто або виникають інші потреби. Наприклад, я хочу змінити свій автомобіль, хочу купити інший, але навіщо купувати кота в мішку? Візьми спочатку цей автомобіль на прокат, усвідомлено проїду тиждень і зроблю свідомий вибір. Так, ти витратиш там трошки грошей на прокат, але ти зекономиш купу часу, зусиль, нервів на те, що ти точно будеш знати, що цей автомобіль пошитий під тебе. І таких потреб багато. Знов-таки, автомобілі потрапляють у ДТП, ламаються, і ти тимчасово залишаєшся без машини. Але ти вже звик до комфорту, ти вже звик пересуватися - для цього й існує прокат. Тому основний наш клієнт - це не турист, це людина, яка їздить на авто і звик. І це не настільки дорого, повірте, це працюють деякі стереотипи, шаблони, що це дорого. У нас є чудовий low cost продукт, 5 євро (55 грн) на день - це дешевше ніж таксі. Це недорого.

РБК-Україна: А можна ще зробити такий зріз, які автомобілі частіше беруть в оренду?

Вадим Нестерчук: Найчастіше беруть, звичайно ж, автомобілі економ-класу. Але, якщо років п'ять тому у нас практично не було в економ-класі, в компакт-сегменті - тобто в класі трохи вище - автомобілів на коробці - автомат, тобто це було просто незатребуваними автомат. Зараз у нас практично всі автомобілі економ-класу, які ми здобували в цьому році, практично всі йшли з автомат-коробкою. Тобто люди вже готові платити за комфорт, хоча вони і вибирають економ-клас, те, що подешевше, але вибирають економ-клас з коробкою-автомат.

РБК-Україна: Зрозуміло. А який середній чек Вашого клієнта?

Вадим Нестерчук: Якщо ми говоримо про автомобілі економ-класу або компакт-класу - то це десь від 30 дол (250 грн) до 1 тис. грн в день. Орендують в середньому до тижня.

РБК-Україна: І ще таке питання. Для того щоб компанії вийти на ринок оренди автомобілів, які потрібні інвестиції? Можна якусь таку суму назвати?

Вадим Нестерчук: Ринок вже сегментований, ринок конкурентний, на ньому присутні вже всі основні світові гравці прокату і дуже багато локальних компаній. Для гравців, які хочуть зайти на цей ринок, я думаю, ситуація не дуже хороша.

РБК-Україна: Ви говорили, що планується або може бути створене якесь об'єднання учасників ринку прокату автомобілів ...

Вадим Нестерчук: Зараз у нас є такий формат, в Асоціації лізингодавців України, в якій компанія Sixt є одним із засновників, у нас є комітет прокатних компаній. У нас вже є хоча б одна вже майданчик для цивілізованого спілкування між конкурентами і вироблення цивілізованих правил гри на ринку.

Спілкувався Віталій Рабіновіч