ua en ru

В Україні 60% доріг потребують капітального ремонту

Автор: RBC.UA
В Україні 60% доріг потребують капітального ремонту, повідомив під час прес-конференції голова Укравтодору Вадим Гуржос, повідомляє кореспондент РБК-Україна.

В Україні 60% доріг потребують капітального ремонту, повідомив під час прес-конференції голова Укравтодору Вадим Гуржос, повідомляє кореспондент РБК-Україна.

За його словами, вартість капремонту за міжнародними стандартами в Україні буде досягати в середньому 500 тис. євро на 1 км. "Якщо узяти 70% від 170 тис. км і помножити їх на 500 тис., то вийде сума, яку було страшно показувати на слайді", - сказав В.Гуржос. Він відзначив, що реконструкція доріг в Україні буде вимагати концентрації зусиль усіх гілок влади.

В.Гуржос повідомив, що складні погодні умови цієї зими значно погіршили стан доріг. "Протягом зими у нас було 46 днів замерзання і відтавання, 74 дні були опади, які тривають і в березні", - зазначив чиновник. За його словами, причиною збільшення ямності доріг є не тільки погода, а й інтенсивне використання вантажних автомобілів і низький обсяг капітальних ремонтів доріг у результаті недофінансування.

"В даний час ми проводимо аварійні ремонти. Це дозволяється нашими відомчими нормами. У нас є техніка, є відповідні ресурси. Проте в першому півріччі потрібно збільшити обсяги фінансування за рахунок підвищення акцизів на нафтопродукти, використання векселів і держгарантій для іноземних інвесторів, щоб мати фінансові ресурси для капітального ремонту. Також потрібно додатково залучити приватні компанії для ремонту, адже ми не встигнемо з такою кількістю робіт ", - відзначив В.Гуржос.

На його думку, потрібно також посилити контроль на дорогах за транзитом вантажного транспорту. Він також нагадав, що догляд за міськими і сільськими дорогами проводить місцева влада, яка отримує кошти на це від транспортного збору, але отриманого 1 млрд грн не вистачає на 12 тис. населених пунктів, тому подібна схема фінансування є неефективною.

В.Гуржос також повідомив, що планується створити Держдорінспекцію для забезпечення державного контролю за відповідністю вимогам стандартів, норм та правил технічного стану автомобільних доріг загального користування. У 2011-2012 рр. планується здійснити розмежування системи керування автомобільними дорогами державного і місцевого значення та системи їх змісту.

Що стосується підготовки до Євро-2012, то Укравтодор планує у 2010 р. направити на ці цілі понад 9 млрд грн. З цих коштів, 3,9 млрд грн повинно бути спрямовано з держбюджету, 5,7 млрд грн - з кредитів міжнародних фінансових організацій (МФО). Як відзначив В. Гуржос, очікувати ці кошти можна лише за умови ухвалення держбюджету-2010 і надання державних гарантій для світових інвестиційних банків та інвестиційних фондів.

Він підкреслив, що в підготовку до Євро-2012 в 2009 р. внесла свої корективи економічна криза, в результаті чого фінансування було скорочено на 50%, залучити кошти під державні гарантії не вдалося, тоді як раніше залучені кошти були спрямовані на дострокове погашення раніше взятих кредитів.

Всього у 2009 р. в рамках проектів з підготовки до Євро-2012 Укравтодор виконав робіт на 3,9 млрд грн, з яких з держбюджету виділено 2,5 млрд грн, 1,5 млрд грн - кошти МФО.

"У 2009 р. роботи по капітальних ремонтах та реконструкції виконано на 65% від планів початку минулого року. Бюджет фінансував ці проекти на 50%, тому ми використали вексельну форму розрахунків", - повідомив В.Гуржос.

Зокрема, у рамках проектів Євро-2012 ведуться роботи на міжнародних дорогах № 2, 3, на трасі Харків - Довжанський, Київ - Чоп, почалися роботи на кільцевій дорозі навколо Києва. "Проект кільцевої дороги вимагає значних коштів, тому ми продовжимо переговори з міжнародними фінансовими організаціями щодо участі в цьому проекті", - повідомив В.Гуржос.